حرکت قیمت بیت کوین در چند روز گذشته پس از رویداد نصف شدن بسیاری از سرمایه گذاران را ناامید کرده است. به ویژه، داده های قیمت نشان می دهد که کریپتو در هفته گذشته نتوانست به بالای 65000 دلار برسد. در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت 62105 دلار معامله می شود که به ترتیب 2.96 درصد و 6.14 درصد در 24 ساعت و 7 روز گذشته کاهش یافته است.

به گفته یکی از تحلیلگران کریپتوQuant، نسبت سود خروجی صرف شده تعدیل شده بیت کوین (aSOPR) همچنان صعودی به نظر می رسد، که می تواند سیگنال ضعیفی از بازگشت قیمت کریپتو به حرکت صعودی باشد.

وضعیت فعلی بیت کوین

همانطور که مطرح می شود، قیمت بیت کوین ممکن است در مسیر ثبت پایین ترین قیمت ماهانه جدید باشد خطرات منفی بیشتر زیر 62000 دلار آ تحلیل اخیر در طول آخر هفته توسط Phi Deltalytics، تحلیلگر کریپتوQuant، اشاره کرد که مسیر قیمت بیت کوین در کوتاه مدت نامشخص است. تحلیل او بر اساس نسبت SOPR، یکی از معیارهای کمتر شناخته شده اما بسیار مفید برای تجزیه و تحلیل بیت کوین است.

SOPR نسبت سود خروجی‌های مصرف‌شده را اندازه‌گیری می‌کند، که گروه‌هایی از معاملات هستند که حرکت سکه‌ها را نشان می‌دهند. تجزیه و تحلیل فی، عدم قطعیت جالبی را با این معیار نشان داد. بر اساس این معیار، نسبت سود خروجی مصرف شده کوتاه مدت بیت کوین (SOPR) وارد منطقه بلاتکلیفی شده است که با احساسات فعلی بازار مرتبط است. با این حال، این تحلیلگر همچنین خاطرنشان کرد که SOPR تعدیل شده همچنان در جهت صعودی حرکت می کند، تلاقی که برنامه ریزی دقیق را هنگام ورود به بازار تضمین می کند.

این برای بیت کوین چه معنایی دارد؟

این اختلاف با SOPR و نسبت تعدیل شده آن به این معنی است که بسیاری از دارندگان کوتاه مدت اکنون بیت کوین را با ضرر معامله می کنند. جالب اینکه، یک تحلیل دیگر کریپتوQuant به نظر می رسد از این ایده حمایت می کند. به طور خاص، نسبت بلندمدت SOPR به SOPR کوتاه مدت به نفع دارندگان بلندمدت حرکت می کند، که نشان می دهد دارندگان بلندمدت در مقایسه با دارندگان کوتاه مدت سود بیشتری کسب می کنند. از این رو، تداوم حرکت صعودی با SOPR تعدیل شده وجود دارد.

تفسیر بهتر از این نسبت SOPR این است که قیمت بیت کوین در شرایط فعلی بازار برای دارندگان کوتاه مدت مطلوب نبوده است. علاوه بر این، نشان می دهد که توقف حرکت صعودی را می توان به برخی از دارندگان بلندمدت نسبت داد که دارایی های خود را نقد می کنند.

با توجه به Phi Deltalytics، معکوس کردن SOPR تنظیم شده به یک سیگنال نزولی در نهایت به احتمال تغییر سریع رو به پایین در قیمت بیت کوین دلالت خواهد کرد.

این تحلیلگر خاطرنشان کرد: تداوم یک aSOPR صعودی در میان روندهای متزلزل SOPR کوتاه مدت، احتمال یک تغییر سریع رو به پایین را پس از معکوس شدن مسیر aSOPR ایجاد می کند.

چه زمانی اصلاح به پایان می رسد؟

قیمت بیت کوین از زمانی که به بالاترین حد خود رسیده است بین 60000 تا 70000 دلار بوده است. به نظر می رسد که شکست بسیار مورد انتظار بالای 74000 دلار در حال حاضر برای همیشه طول می کشد، و این اقدام ضعیف برخی از تحلیلگران را بر آن داشته تا بر این باور باشند که بیت کوین ممکن است به اوج خود رسید در چرخه بازار فعلی

با این حال، زمان تنها می تواند مسیر قیمت کریپتو را در ماه های آینده نشان دهد، به ویژه با نتیجه گیری اخیر یک رویداد نصف شدن دیگر اگر تاریخ نصف شدن تکرار شود، بیت کوین می تواند به افزایش قیمت خود ادامه دهد طی نه ماه آینده

BTC price struggles to hold $62,000 support | Source: BTCUSD on Tradingview.com

تصویر برجسته از Barron's، نمودار از Tradingview.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر