بیت کوین و بازار کریپتو در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر شاهد کاهش قیمت بوده‌اند. اولین کریپتو با ارزش بازار در این هفته با جهش ناگهانی نوسانات که بر ارزهای دیجیتال کوچکتر تأثیر می گذارد، در محدوده محدود معامله می شود.

مطالب مرتبط | پس از خرید ایلان ماسک 9.2 درصد از توییتر، دوج کوین افزایش یافت، چه خبر؟

به نظر می رسد مومنتوم به نفع گاوهای نر است زیرا اتریوم (ETH)، سولانا (SOL)، Terra (LUNA) و با اشاره بیت کوین به پایین ترین سطح، سود خود را حفظ می کنند. قیمت SOL سود 22 درصدی را ثبت می کند که آن را به بهترین دارایی در بین 10 ارز دیجیتال برتر تبدیل می کند.

در زمان نگارش این مقاله، کل بازار کریپتو بالاتر از علامت مهم 2 تریلیون دلار است.

ارزش کل بازار کریپتو از مارس 2022 در نمودار روزانه روند صعودی دارد. منبع: Tradingview

طبق گزارش اخیر Arcane Research، فعالان بازار کریپتو در یک دوراهی قرار دارند. شاخص ترس و طمع در حال حاضر پس از مشاهده یک جهش بزرگ از پایین در سطح خنثی قرار دارد.

همانطور که در زیر مشاهده می شود، شرکت تحقیقاتی متریک را در 53 ثبت می کند که کمی بالاتر از سطوح طمع است. همانطور که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بزرگ به سمتی حرکت می کنند، این معیار نیز تغییر کرده است.

ترس و طمع ارز دیجیتال
منبع: Arcane Research

از دسامبر 2021، به نظر می‌رسد که فعالان بازار بیشتر به سمت ترس متمایل شده‌اند، با دو زمان جداگانه که شاخص کمتر از ترس شدید قرار گرفت. حرکت های ناگهانی به سمت هر یک از این دو حالت معمولاً نشان دهنده یک معکوس قیمت است.

نمودار بالا با این تز مطابقت دارد زیرا دوره های طولانی ترس با دوره طمع دنبال می شود. این بار، از آنجایی که فعالان بازار احساس طمع می کنند، Arcane Research به یک تغییر احتمالی جدید اشاره کرد:

شاخص ترس و طمع در سطوح خنثی تثبیت شده است و در طول هفته در حدود 50 نوسان دارد که حاکی از جو متعادل بازار است. شاخص اکنون ده روز است که در حدود 50 عقب افتاده است. آخرین باری که این اتفاق افتاد، کمی بعد احساسات بازار به سمت مناطق ترسناک سقوط کرد.

به نظر می‌رسد داده‌های اضافی از شاخص‌های مواد از یک تز نزولی پشتیبانی می‌کند. بیت کوین در سطوح فعلی خود مقاومت زیادی دارد. سفارشات درخواستی بیش از 30 میلیون دلار با پشتیبانی کمی در زیر وجود دارد.

عواملی که می تواند به نفع کریپتو گریدی باشد

اگرچه بازار کریپتو می‌تواند به عملکرد بهتر از بزرگترین ارزهای دیجیتال ادامه دهد، عملکرد کوتاه‌مدت آن بر بازار آلت‌کوین تأثیر خواهد گذاشت. همان‌طور که گفته شد، تعداد بالای سفارش‌ها حاکی از نزولی است، اما در حال حاضر عوامل صعودی وجود دارد.

همانطور که یویا هاسگاوا، تحلیلگر در بیت بانک، قیمت بیت کوین از اطلاعیه خزانه داری بریتانیا سود برده است. به نظر می رسد این مؤسسه مالی در حال آماده شدن برای استفاده از ارزهای دیجیتال است زیرا قصد دارد از NFT و استیبل کوین ها برای بهبود سیستم پرداخت خود استفاده کند.

از این نظر، عضو سابق اتحادیه اروپا به موضع دوستانه‌تری نسبت به دارایی‌های دیجیتال اشاره می‌کند. اگر مقررات جدید اروپا در مورد این طبقه دارایی، همانطور که به نظر می رسد، خصمانه شود، بریتانیا می تواند جایگزین منطقه برای حفظ عملیات خود شود.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد بازار ارزهای دیجیتال از کاهش قیمت‌های شرکت‌های سهام فناوری سود می‌برد. همانطور که این تحلیلگر پس از اعلام تصاحب 10 درصد سهام شرکت رسانه اجتماعی توییتر، ایلان ماسک اشاره کرد، این شرکت ها افزایش یافتند.

مطالب مرتبط | سیگنال صعودی بیت کوین: 30MA STH-SOPR بیش از 1 پس از 4 ماه باز می گردد

در نهایت، هاسگاوا معتقد است که کنفرانس بیت کوین میامی می تواند به بیت کوین و بازار کریپتو پشتیبانی کوتاه مدت ارائه دهد. این رویداد قرار است فردا چهارشنبه آغاز شود و مانند سال گذشته شاهد اعلامیه های صعودی مهمی باشیم.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر