رئیس تحقیقات شرکت تحلیل زنجیره ای کریپتوQuant توضیح داده است که چرا ممکن است فشار فروش از سوی معامله گران بیت کوین در حال کاهش باشد.

قیمت واقعی دارنده کوتاه مدت بیت کوین به 60000 دلار رسیده است

در یک جدید پست در X، جولیو مورنو، رئیس تحقیقات کریپتوQuant در مورد اینکه چرا فشار فروش کوتاه مدت برای BTC ممکن است کاهش یابد، بحث کرده است. “دارندگان کوتاه مدت” (STHs) به سرمایه گذاران بیت کوین اطلاق می شود که از کمتر از 155 روز پیش سکه های خود را نگه داشته اند.

STHها شامل «معامله‌گران» بازار می‌شوند که حرکت‌های زیادی را در دوره‌های کوتاه انجام می‌دهند و تمایلی به HODL کردن سکه‌های خود ندارند. این گروه می تواند نسبت به حرکات بازار کاملاً واکنش نشان دهد، به راحتی هر زمان که یک سقوط یا رالی اتفاق می افتد فروش را وحشت زده کند.

به طور کلی، سرمایه گذاران در سود بیشتر احتمال دارد که سکه های خود را بفروشند، بنابراین یک راه برای سنجش اینکه آیا STH ها احتمالاً در فروش شرکت خواهند کرد یا خیر، حاشیه سود/زیان آنها است.

در اینجا مورنو حاشیه سود/زیان این گروه را بر اساس قیمت محقق شده آن ذکر کرده است.

The realized price of the group appears to have been going up in recent weeks | Source: @jjcmoreno on X

STH قیمت تحقق یافته (با رنگ صورتی برجسته شده است) در اینجا به میانگین هزینه یا قیمت خرید سرمایه گذاران بخشی از این گروه که با استفاده از تاریخچه تراکنش بلاک چین محاسبه می شود اشاره دارد.

هنگامی که ارزش نقدی ارز دیجیتال بالاتر از این سطح است، به این معنی است که این دارندگان به طور کلی در حال حاضر بر روی مقداری سود خالص نشسته اند. از سوی دیگر، زیر معیار بودن قیمت به معنای تسلط زیان است.

از نمودار بالا، قابل مشاهده است که بیت کوین در چند ماه گذشته بالاتر از قیمت واقعی STH بوده است، به این معنی که این معامله گران از سود بهره مند شده اند.

این امر در بازارهای صعودی معمول است زیرا قیمت همچنان بالا می رود و به این سرمایه گذاران اجازه می دهد تا سود ببرند. در حالی که STH ها در این دوره ها در رنگ سبز باقی می مانند، در صورت افزایش شدید این سود، بالا بودن احتمال می رود.

همانطور که در نمودار مشخص است، حاشیه سود/زیان به سطوح قابل توجهی افزایش یافت درست زمانی که BTC آخرین آخرین خود را تنظیم کرد. اوج تمام دوران، که تا کنون همچنان در صدر قرار دارد.

اخیراً، از آنجایی که بیت کوین بین 60000 تا 70000 دلار ادغام شده است، قیمت STH به سرعت افزایش یافته و اکنون به ارزشی در حدود 60000 دلار رسیده است. این امر به این دلیل اتفاق می‌افتد که STHs در این محدوده معامله می‌شوند، قیمت‌های خرید آن‌ها در این سطوح بالاتر مجدداً قیمت‌گذاری شده‌اند و در نتیجه میانگین را بالا می‌برند.

بیت کوین اخیراً به این سطح نزدیک شده است، بنابراین STH ها در حال حاضر آنقدر سود نخواهند داشت. رئیس کریپتوQuant خاطرنشان می کند: «فشار فروش بیت کوین از جانب معامله گران ممکن است کاهش یابد زیرا حاشیه سود محقق نشده در حال حاضر اساساً صفر است.

قیمت بیت کوین

بیت کوین همچنان در محدوده اخیر خود عمل می کند زیرا قیمت آن همچنان در حدود 65200 دلار معامله می شود.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the price of the asset has rebounded in the past day | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از Kanchanara در Unsplash.com، کریپتوQuant.com، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر