شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین، Chainalysis، اکتبر 2022 را به عنوان “بزرگترین ماه در بزرگترین سال فعالیت هکری” نامگذاری کرده است.

تقریباً در نیمه راه و اکتبر بزرگ‌ترین ماه در هک‌های ارز دیجیتال است: بازتعریف مالی


به Finance Redefined، دوز هفتگی ضروری شما خوش آمدید مالی غیرمتمرکز (DeFi) بینش – خبرنامه ای که برای ارائه پیشرفت های مهم در هفته گذشته برای شما ساخته شده است.

اکتبر از نظر تاریخی با خریداران مرتبط است، اما در سال 2022، این ماه همچنین در نیمه راه به لیدر(بیتکوین) هک کریپتو تبدیل شده است، و اکوسیستم DeFi در حال حاضر شاهد نزدیک به ده ها هک بوده است که منجر به ضرر صدها میلیون دلار شده است.

بزرگترین هک در پلتفرم سولانا DeFi Mango Markets در 11 اکتبر رخ داد که منجر به از دست دادن بیش از 100 میلیون دلار ارز دیجیتال شد. هکر اکنون بیرون آمده و 70 میلیون دلار به صورت USD Coin درخواست کرده است.USDC) استیبل کوین به عنوان جایزه ای برای بازگرداندن کریپتو به سرقت رفته.

در یک هک دیگر، TempleDAO به قیمت 2 میلیون دلار در همان روز با اکسپلویت Mango Market مورد سوء استفاده قرار گرفت.

با حرکت از سوء استفاده های هکرها، DappRadar، یک شرکت تحلیلی DeFi، توضیح داد که چرا محاسباتش در مورد کاربران فعال روزانه در اکوسیستم متاورس 1.6 میلیارد دلاری Decentraland به کمتر از 40 رسیده است.

100 توکن DeFi برتر در طول هفته با فشار نزولی مواجه شدند که در اواخر روز پنج‌شنبه مقداری آرامش حاصل شد. اکثر توکن‌ها در نمودارهای هفتگی با رنگ قرمز معامله می‌شوند و تعداد معدودی را محدود می‌کنند و ارزش کل قفل شده (TVL) به زیر 50 میلیارد دلار رسیده است.

تقریباً در نیمه راه و اکتبر «بزرگترین ماه» در هک کریپتو است: Chainalysis

شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین، Chainalysis، اکتبر 2022 را به عنوان “بزرگترین ماه در بزرگترین سال فعالیت هکری” با ارزش کل هک شده در این ماه نزدیک به 718 میلیون دلار نامگذاری کرده است.

علیرغم اینکه بیش از نیمی از ماه نگذشته بود، Chainalysis گفت 11 هک مختلف روی پروتکل های DeFi صدها میلیون مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.

به خواندن ادامه دهید

هکر Mango Markets تسویه حساب شیب دار را پیشنهاد می کند

در 12 اکتبر، یک روز بعد 117 میلیون دلار تخلیه شد از پلتفرم Solana DeFi Mango Markets از طریق بهره برداری از قیمت خوراک، هکر مسئول این حمله خواستار تسویه حساب شد. این پیشنهاد در انجمن مدیریت غیرمتمرکز سازمان مستقل غیرمتمرکز Mango Markets (DAO) ثبت شده است.

در صورت تصویب، این رویه شامل ارسال هکر به سرقت رفته MNGO، SOL (SOL) و نشانه های Marinade Staked SOL به آدرسی که توسط تیم Mango DAO ارائه شده است. کاربران بدون بدهی بد به طور کامل بازسازی خواهند شد. با این حال، هکر خواستار آن است که هر بدهی بدی به عنوان پاداش باگ و بیمه از طریق خزانه داری جامعه به ارزش 70 میلیون USDC یا 70 میلیون دلار پرداخت شود.

به خواندن ادامه دهید

DappRadar توضیح می دهد که چرا کمتر از 40 کاربر فعال در Decentraland دارد

کریپتو توییتر از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه Decentraland، یک اکوسیستم متاورس ۱.۲ میلیارد دلاری، اخیراً کمتر از ۴۰ کاربر فعال روزانه داشته، شوکه شد. این داده ها با حسن نیت شرکت تحلیلی DeFi DappRadar، سر و صدای زیادی در میان جامعه ارز دیجیتال ایجاد کرد و سوالاتی در مورد آینده Web3 مطرح شد.

دسنترالند بود به سرعت آن معیارها را رد می کند و ادعا کرد که برای دریافت بینش بهتر از فعالیت کاربران این پلتفرم، باید به داشبورد موجود در وب سایت مراجعه کرد. پلتفرم متاورس اشاره کرد که 1074 کاربر در ماه سپتامبر با قراردادهای هوشمند تعامل داشتند و در مجموع 56697 کاربر ماهانه وارد سیستم شده بودند.

به خواندن ادامه دهید

درآمد MakerDAO به دلیل مشکلات مربوط به Ether و BTC Wrapped 86٪ کاهش می یابد

MakerDAO، نهاد حاکم بر پروتکل Maker، شاهد کاهش شدید درآمد خود در سه ماهه سوم سال 2022 بوده است که ناشی از کاهش تقاضای وام و انحلال اندک است، در حالی که هزینه ها همچنان بالا بوده است.

طبق یک توییت در 13 اکتبر توسط Johnny_TVL، تحلیلگر مساری و یکی از نویسندگان “وضعیت سازنده Q3 2022″، این سازمان غیرمتمرکز خودمختار شاهد کاهش درآمد خود به بیش از 4 میلیون دلار در سه ماهه سوم بود که 86 درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافت. .

به خواندن ادامه دهید

نمای کلی بازار DeFi

داده‌های تحلیلی نشان می‌دهد که ارزش کل DeFi کاهش دیگری را ثبت کرده است و ارزش TVL در زمان نوشتن به 50 میلیارد دلار کاهش یافته است. داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که 100 توکن برتر DeFi بر اساس ارزش بازار هفته‌ای مختلط داشته‌اند، به طوری که اکثر توکن‌ها در نمودار 7 روزه با رنگ قرمز معامله می‌شوند و تعداد کمی از آنها ممنوع است.

سازنده (MKR) حرکت صعودی خود را در هفته دوم اکتبر ادامه داد و در هفت روز گذشته 10.78 درصد افزایش را ثبت کرد. هیچ توکن دی‌فای دیگری در 100 توکن برتر در نمودار هفتگی با رنگ سبز معامله نمی‌شد.

از اینکه خلاصه تاثیرگذارترین تحولات DeFi این هفته را مطالعه کردید متشکریم. جمعه آینده برای داستان ها، بینش ها و آموزش های بیشتر در این فضای پویا در حال پیشرفت به ما بپیوندید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر