این گزارش همچنین نشان داد که یک دهم تمام ماینرهای بیت کوین 90 درصد از نرخ هش شبکه را کنترل می کنند.

محققان دریافته اند که تقریباً 11000 نهاد مسئول بیش از نیمی از حجم زنجیره ای بیت کوین هستند.

بر اساس مطالعه ای که توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی (NBER) در 21 اکتبر منتشر شد، 11043 نهاد زنجیره ای 55 درصد از حجم شبکه بیت کوین را تشکیل می دهند. صرافی‌های ارزهای دیجیتال سه چهارم حجم زنجیره‌ای را تشکیل می‌دهند.

این گزارش نشان داد که 1000 سرمایه گذار بزرگ تقریباً 3 میلیون بیت کوین یا 15.9 درصد از بیت کوین در گردش را کنترل می کنند، در حالی که 9000 سرمایه گذار بزرگ بعدی تقریباً 2 میلیون بیت کوین یا 10.6 درصد از بیت کوین در گردش را در اختیار دارند.

نویسندگان گزارش نتیجه می‌گیرند که علیرغم افزایش سرمایه‌گذاران جدید که توسط بازار صعودی 2021 BTC جذب شده‌اند، شبکه بسیار متمرکز باقی می‌ماند.اکوسیستم بیت کوین هنوز تحت سلطه بازیگران بزرگ و متمرکز است، چه ماینرهای بزرگ، چه دارندگان بیت کوین یا صرافی ها.

با این حال، این مطالعه همچنین اشاره کرد که دارندگان جداگانه بیت کوین در حال حاضر 8.5 میلیون بیت کوین یا 45.1 درصد از عرضه را نمایندگی می کنند.

NBER همچنین تمرکز قابل توجهی را در بخش استخراج بیت کوین شناسایی کرد و تخمین زد که 10 درصد از ماینرها 90 درصد از نرخ هش جهانی را کنترل می کنند. این گزارش اضافه کرد که تقریباً 50 ماینر (تقریباً 0.1٪ از شبکه) 50٪ از کل قدرت هش شبکه بیت کوین را در اختیار دارند.

در حالی که NBER ادعا می‌کند تمرکز نرخ هش شبکه بیت‌کوین را در معرض خطر حمله ۵۱ درصدی قرار می‌دهد، این گزارش موقعیت فرضی را ارائه نمی‌کند که در آن ماینرهای برتر جهان تشویق شوند تا به شبکه حمله کنند.

بر اساس شاخص مصرف برق بیت کوین (BECI) دانشگاه کمبریج، توزیع جهانی قدرت هش از سپتامبر 2019 به طور قابل توجهی افزایش یافته است – زمانی که سهم چین به 75.5٪ رسید .

در حالی که سرکوب مجدد چین علیه ماینرهای داخلی بیت کوین باعث مهاجرت اخیر ماینرهایی به دنبال برق ارزان قیمت در آمریکای شمالی، آسیای مرکزی و اروپای شرقی شده است، داده های BECI نشان می دهد که قدرت هشینگ چین تا قبل از سرکوب در آوریل 40 درصد کاهش یافته بود .

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع