تمرکززدایی «کاملاً ضروری» در ایجاد بازارهای سرمایه کریپتو

سانگ لی معتقد است که پیشرفت‌های فناوری بلاک چین بانک‌های سنتی را در گرد و غبار رها کرده است، اما پذیرش به دلیل چندین عامل نسبتاً کم است.

اگر بازارهای سرمایه کریپتو شانس تبدیل شدن به یک واقعیت نهادی را داشته باشند، به گفته یکی از کارشناسان داخلی، تمرکززدایی یکی از جنبه های مهم خواهد بود.

بازارهای سرمایه تامین کنندگان و کسانی را که به سرمایه نیاز دارند گرد هم می آورند تا معاملات ظاهراً کارآمدی را آغاز کنند. سرمایه‌گذاری‌ها یا پس‌اندازها اغلب بین تأمین‌کنندگان وجوه مانند بانک‌ها و کسانی که به سرمایه نیاز دارند مانند مشاغل، دولت‌ها و افراد منتقل می‌شوند.

سانگ لی، یکی از بنیانگذاران ارائه دهنده خدمات مالی کریپتو، VegaX Holdings، امروز به کوین تلگراف گفت که موسسات مالی فعلی به سادگی به دلیل سرعت سریع تحولات در صنعت کریپتو عقب مانده اند.

VegaX Holdings در حال ساخت مجموعه ای از خدمات مالی مبتنی بر ارز دیجیتال است. پلتفرم مالی غیرمتمرکز VegaX (DeFi) اجازه می دهد تا سرمایه گذاری شود در حالی که اکوسیستم Konstellation آن یک اکوسیستم DeFi مبتنی بر Cosmos است.اتم).

لی معتقد است تمرکززدایی احتمالاً مهمترین چیزی است که به ارزهای دیجیتال برای ورود به بازارهای سرمایه کمک می کند. تمرکززدایی شامل حذف واسطه های پرهزینه در تصمیم گیری و اجرای معاملات است.

لی وضعیت فعلی پلتفرم‌های پرداخت متمرکز را محکوم کرد و گفت: «شما نمی‌توانید در آخر هفته یک سیم بفرستید که فجیع است. و تعداد دفعاتی که یک سهام هنگام خرید آن دست به دست می‌شود، بی‌رحمانه است.» او اضافه کرد:

ما آنقدر تکامل یافته ایم که بگوییم به افراد به عنوان واسطه نیاز نداریم. قبلاً لازم بود اما دیگر نه.»

واسطه ها تمایل برای افزایش میزان کارمزدهای صرف شده و مدت زمان مورد نیاز برای سرمایه گذاری، در نتیجه به طور بالقوه بازده بالقوه را کاهش می دهد. حذف آنها از طریق تمرکززدایی ممکن است یک قابل دوام راهی برای کارآمدتر کردن بازارها و کمک به سرمایه گذاران برای کسب بازدهی بالاتر.

لی همچنین معتقد است که استیبل کوین ها نقش اساسی در گسترش بازارهای سرمایه در کریپتو ایفا خواهند کرد. از نظر او، استیبل کوین‌ها قوی‌ترین پتانسیل را برای جهش سایر دارایی‌های دیجیتال و حتی ارزهای فیات دارند، زیرا اکثر استیبل کوین‌ها، مانند تتر (Tether)USDT) و دای (DAI) هنوز بر حسب دلار آمریکا هستند.

او تاکید کرد که استیبل کوین ها به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که یک واحد حساب جهانی داشته باشند تا با آن تراکنش کنند. مهمتر از آن، استیبل کوین‌ها چیزهایی هستند که همه از آن‌ها استفاده می‌کنند، زیرا حس ثبات را به آن‌ها اضافه می‌کنند، به خصوص اگر بازارها کف آلود شوند. لی گفت:

«در اقتصادی که همه چیز تیره‌تر و ردیابی آن سخت‌تر می‌شود، یک استیبل کوین حتی به همه چیز کمک می‌کند.»

دومین استیبل کوین بزرگ جهان با ارزش بازار، سکه USD Circle (USDC) در حال حاضر اقدام به ارائه مناقصه برای ورود به بازار سرمایه با شریک جدید BlackRock’s پشتیبان.

در نهایت، لی معتقد است که جریان پول، مردم و چیزها از دنیای مالی سنتی به بلاک چین خواهد رفت، نه برعکس. به قول خودش،

کریپتو احتمالاً از وارد شدن به گروه فعلی خودداری خواهد کرد. چیزهای خارج از زنجیره به صورت زنجیره ای حرکت می کنند، اما برعکس پیش نمی روند.”

با این حال، او معتقد است که «بازارهای DeFi و کریپتو باید کارایی بسیار بیشتری داشته باشند» تا با بهبود فناوری، نرخ پذیرش افزایش یابد. به نظر او، بخش زیادی از ناکارآمدی از پلتفرم‌های «غیرقابل استفاده» ناشی می‌شود که برای کمک به کاربران بی‌تجربه در آوردن وجوه به ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند. او اضافه کرد:

«مردم از بهترین عملکرد کلاس دارایی در تاریخ اجتناب می کنند زیرا راهی برای رسیدن به آن وجود ندارد. اگر پلتفرم‌ها برای پذیرش افراد غیرعادی قابل استفاده‌تر بودند، بسیار بالاتر از اکنون خواهند بود.»

این نظر منعکس کننده تحلیلی است که Cointelegraph در 12 آوریل انجام داده است مقاومت مالی سنتی استفاده از ارز دیجیتال به عنوان یک تمرین آشکار و آشکار در بیهودگی.

آوردن چیزها به بلاک چین و ارز دیجیتال نیازمند پل های رمزی است که ویتالیک بوترین نگرانی در مورد در اوایل ژانویه. آنها نیز هدف قرار گرفته اند چندین نقض امنیتی در حال حاضر در سال 2022 حدود 1 میلیارد دلار ضرر داشته است.

مربوط: Blockchain.com شریک حضانت را برای پیشنهاد نهادی خود نام می برد

صرف نظر از این، لی آنها را به عنوان بخشی اساسی از زیرساخت های بازار سرمایه می بیند. وی گفت: ما برای ایجاد بازار سرمایه به پل هایی نیاز داریم، اما مشکل این است که بیشتر پل ها شبه متمرکز هستند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس