تهاجم به اوکراین نشان می دهد که چرا ما به مقررات ارزهای دیجیتال نیاز داریم

آیا جنگ در اوکراین نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال نقش حیاتی بی‌سابقه‌ای در بحران‌های بشردوستانه دارند یا اینکه کاملاً غیرقابل کنترل هستند؟

اندکی پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، دولت اوکراین توییت کرد درخواست وجوه به شکل بیت کوین (بیت کوین)، اتر (ETH) و تتر (USDT). کل دریافت شده در حال حاضر می ایستد به گفته مایکل چوبانیان، موسس Kuna Exchange مستقر در کیف و رئیس انجمن بلاک چین اوکراین که به‌روزرسانی‌های منظم را از طریق حساب توییتر خود منتشر می‌کند، بیش از 60 میلیون دلار است.

برخلاف حمایت‌هایی که دولت‌ها در سرتاسر جهان تعهد کرده‌اند، این بودجه در عرض چند دقیقه – نه چند هفته – در اختیار ارتش اوکراین قرار گرفت.

برای افراد، ارزهای ارز دیجیتال شده می توانند روشی بالقوه نجات دهنده زندگی برای فرار از بحران ها باشند. یک برنامه نویس کامپیوتر از Lviv گفت که به لطف بیت کوین از جنگ فرار کرده است. با ماشین‌های نقدی بسیار محدود و صف‌های عظیم در بانک‌ها، او توانست تمام پس‌انداز خود را انتقال دهد و از مرز به لهستان بگذرد، جایی که اکنون داوطلب می‌شود تا با مقابله با تبلیغات آنلاین و تشویق روس‌ها به صحبت کردن، به اوکراین برای پیروزی در جنگ دیجیتال کمک کند.

با این حال، همین به معنای انتقال سریع مبالغ هنگفت است برای روس ها نیز موجود است. با وجود تحریم‌ها در اقتصاد متعارف، الیگارش‌ها و افراد عادی به طور یکسان به دنبال یافتن راه‌های جدیدی برای جابه‌جایی پول و اجتناب از مکانیسم‌هایی هستند که هدف آن قطع کردن روسیه از جریان‌های مالی جهانی است. و ارزهای دیجیتال بخشی از آن هستند.

مربوط: جهان با تحریم‌های ارزهای دیجیتال روسیه هماهنگ شده است

آیا آن است فقط طبیعت جانور? آیا کریپتو ذاتاً از نظر ارزشی خنثی است؟ یا راهی برای ترکیب تحرک دیجیتالی سریع وجوه تحت شرایط شدیدی که ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند و توانایی اعمال محدودیت‌ها وجود دارد؟

یک سوال مسموم

فقط پرسیدن این سوال برای بخش قابل توجهی از جامعه ارزهای دیجیتال سم خواهد بود. آنها استدلال می کنند که تمام هدف فناوری دفتر کل توزیع شده این است که نمی توان به هیچ مرجع مرکزی برای تحمیل و حفظ کنترل ها به روشی سازگار و از نظر اخلاقی قابل قبول برای همه اعتماد کرد. اخلاق – ما در دنیای پست مدرن زندگی می کنیم – نسبی است. دیدگاه اخلاقی من به راحتی می تواند برای شخص دیگری توهین آمیز یا دفع کننده باشد. هیچ کس – از جمله بزرگترین فیلسوفان جهان – هنوز راه رضایت بخشی برای آشتی دادن این گسست اخلاقی پیدا نکرده است. در نتیجه، ما ارزهای رمزپایه‌ای داریم که به همان اندازه در اختیار موسسات خیریه‌ای هستند که در شرایط فاجعه‌بار تلاش می‌کنند جان انسان‌ها را نجات دهند و کارتل‌های مواد مخدر، فروشندگان اسلحه و گانگسترها.

یکی از راه‌های پرداختن به سؤال ارزش‌های ارز دیجیتال، گروه‌های کاربر بسته است. ما می‌توانیم توکن‌های ارز دیجیتال جدید و سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز ایجاد کنیم تا از ارزش‌های بنیان‌گذاران و شرکت‌کنندگان استفاده کنیم. برای مثال، توکن کلیما این باور را تجسم می‌کند که ادامه انتشار کربن برای جامعه و سیاره زمین فاجعه‌بار است. هدف آن افزایش قیمت کربن افست و حذف دائمی آنها از فروش پس از اعمال آنها در یک پروژه است.

مربوط: دیفای: چه کسی، چه چیزی و چگونه در یک دنیای بدون مرز و تحت حکومت رمز تنظیم شود؟

اما گروه های کاربری بسته به راحتی قابل اجتناب هستند. بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر موجود هستند که دیدگاهی کاملاً خنثی در مورد درگیری اوکراین و روسیه دارند. هیچ چیز احتمالاً اصول بنیادی این نشانه های ارزشی خنثی را تغییر نمی دهد.

مقررات ارز دیجیتال در حال حاضر تأثیر خود را گذاشته است

من معتقدم کارهای بیشتری می توان و باید انجام داد. NexPay به‌عنوان یک مؤسسه مالی تحت نظارت اروپا، به‌عنوان یک رمپ غیرفعال عمل می‌کند که شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا دارایی‌های دیجیتالی، مانند توکن‌های ارز دیجیتال، را به ارزهای فیات مبادله کنند و آن را به حساب‌های بانکی ارسال کنند. به این دلیل که فیات هنوز هم اکثریت قریب به اتفاق تراکنش‌های دنیای واقعی اتفاق می‌افتد. کریپتو به سرعت در حال بلوغ است، اما ارزش کل بازارهای جهانی ارزهای دیجیتال حدودا است 2 تریلیون دلار، در مقابل در مورد 1.3 کوادریلیون دلار در اقتصاد فیات

علیرغم شهرت آن به عنوان غرب وحشی امور مالی، ما می‌توانیم ببینیم که چقدر مقررات ارزهای دیجیتال وجود دارد. هر کسی که سعی کرده یک حساب ارز دیجیتال باز کند، می‌داند که این کار ساده نیست و موانع نظارتی متعددی برای رفع آن وجود دارد.

مربوط: مراقبت از خود، کنترل و هویت: چگونه تنظیم کننده ها آن را اشتباه کردند

و تنظیم‌کننده‌ها در بیان دیدگاه‌های خود در مورد استفاده از ارز دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها در مناقشه فعلی کوتاهی نکرده‌اند. در ایالات متحده، گروهی از دموکرات‌ها در کمیته بانکی با نفوذ سنا در نامه‌ای به جانت یلن، وزیر خزانه‌داری، ابراز نگرانی کردند که از ارز دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها استفاده شود. در بریتانیا، اداره رفتار مالی «با هر شرکت ارز دیجیتال ثبت‌شده در ما تماس گرفته است تا مطمئن شود که از تحریم‌ها و مسئولیت‌های خود آگاه هستند» و وضعیت را زیر نظر دارد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، اتحادیه اروپا را برای پیشرفت فوری در بازارهای دارایی‌های ارز دیجیتال شده (MiCA) فراخوانده است. مقررات در پی تهاجم روسیه.

تنظیم‌کننده‌ها در برخی حوزه‌های قضایی قبلاً این قدرت را دارند که افرادی مانند الیگارش‌های روسی را به فهرست افراد تحریم‌شده یا افرادی که از نظر سیاسی در معرض تحریم قرار گرفته‌اند اضافه کنند، در حالی که کسب‌وکارهایی که رعایت نمی‌کنند در معرض جریمه‌های کلان، آسیب قابل توجه به شهرت و لغو احتمالی مجوزهای فعالیت هستند.

چه نتیجه این فشارها باشد و چه چیزی از مواضع اخلاقی خودشان، بسیاری از صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال اکنون تحریم‌هایی را اعمال می‌کنند. اما آنها با این استدلال که به مردم عادی روسیه صدمه می زند، در برابر درخواست ها برای ممنوعیت عمومی مقاومت می کنند. و سپس این بحث وجود دارد که مردم فقط راه‌های دیگری برای شکست تحریم‌ها پیدا خواهند کرد: «اگر مردم بخواهند از تحریم‌ها اجتناب کنند، همیشه چندین روش وجود دارد.» گفت چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس. می‌توانید با پول نقد، الماس و طلا این کار را انجام دهید. فکر نمی‌کنم کریپتو چیز خاصی باشد.» با این حال، این دیدگاه ماهیت دیجیتالی ارزهای دیجیتال را نادیده می‌گیرد، که انتقال وجه آن‌ها را بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از هر یک از آن فروشگاه‌های سنتی و فیزیکی ارزش می‌کند.

رگولاتورها در این جنگ پیروز نشده اند، نه با یک شات طولانی. اما آنها در حال سخت تر کردن حلقه راه های دور زدن تحریم های کریپتو هستند. و تجربه خود ما به من می گوید که بررسی دقیق دارایی های ارز دیجیتال شده تنها در یک جهت است.

مربوط: آیا جنگ اوکراین فشار نظارتی بر شرکت‌های ارز دیجیتال را تشدید می‌کند؟

هرگز سیستم کاملی ایجاد نمی‌کند که به سرمایه‌ها اجازه می‌دهد تا جایی که مورد نیاز هستند، و در عین حال از استفاده آن‌ها توسط بازیگران بد جلوگیری کند. و این فقط به این دلیل است که جهان هرگز درباره اینکه چه کسانی بازیگران بد هستند به توافق نمی رسند – برای مثال، مشکلاتی را که سازمان ملل برای توافق بر سر این موضوع دارد، در نظر بگیرید. اما در موردی به روشنی مانند تهاجم غیرقانونی به یک کشور مستقل، ما می‌توانیم و باید به استفاده از قدرت ارزهای دیجیتال به اضافه مقررات مناسب برای کمک به پناهندگان برای برقراری مجدد زندگی خود در خانه‌های جدید و جلوگیری از جریان‌های مالی به کشورها و مردم ادامه دهیم. که به نظر می رسد تهاجم ژئوپلیتیکی را در دستور کار خود دارند.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

اولدیس تراودکالنز مدیر عامل NexPay، یک استارت آپ فین تک لیتوانیایی است که زیرساخت های بانکی را برای صنعت دارایی های دیجیتال ارائه می دهد. اولدیس بیش از یک دهه تجربه کار در امور مالی و مدیریت سرمایه گذاری های مخاطره آمیز دارد که در هیئت مدیره شرکت های مختلف خدمت کرده است. اولدیس دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مالی از دانشکده اقتصاد استکهلم است و یکی از میزبانان تعقیب اسکرپی، یک پادکست تجاری و راه اندازی پیشرو در بالتیک.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس