ارزش تورنادو کش در حال کاهش است، نه به دلیل عوامل بازار بلکه به دلیل جنجال های اخیر. دفتر کنترل دارایی های خارجی اخیراً تورنادو کش را به لیست اتباع ویژه تعیین شده خود اضافه کرده است. این بدان معناست که هیچ کس از ایالات متحده نمی تواند از این توکن استفاده کند.

با انجام این اقدام، OFAC عملاً تورنادو کش را از حضور در یکی از مهم ترین بازارهای ارزهای دیجیتال منع کرده است.

بسیاری از صاحبان سکه بومی تورنادو کش، TORN نیز در واکنش به این خبر، سرمایه گذاری های خود را نقد کردند. از بسته شدن بالای 30.25 دلار در 7 آگوست، TORN 87.03 درصد به قیمت فعلی خود کاهش یافته است.

تورنادو پول نقد مرتبط با فعالیت های شیطانی

حتی قبل از اینکه OFAC تصمیم بگیرد Tornado Cash را به لیست ویژه خود اضافه کند، TORN به چندین جرایم ارزهای دیجیتال با ارزش بالا مرتبط شده بود.

گروه لازاروس، عاملان یکی از بزرگترین سرقت های ارز دیجیتال در تاریخ، از TORN به عنوان بخشی از نقشه خود برای پنهان کردن منشاء واقعی سرمایه های دزدیده شده خود استفاده کردند. این نقض در شبکه Ronin، یک زنجیره جانبی مبتنی بر اتریوم انجام شد.

در مارس 2022، این شبکه میزبان بازی Axie Infinity بود که بیشترین تعداد بازیکن خود را داشت. به همین دلیل، بازیگران مخربی مانند گروه Lazarus توانستند سیستم و بازی را با سهولت نسبی به صفر برسانند. این سرقت منجر به از دست دادن 173600 اتر و 25.5 میلیون USDC شد.

مبلغ کل دلار 625,000,000 دلار است. اواخر امسال، OFAC پروژه و تمام کیف پول های متصل را به دلیل این حمله جریمه می کند.

Chart: TradingView.com

تحریم ها ضربه سنگینی به TORN وارد می کند

تعجب آور نیست که بازیگران جنایتکار از تورنادو کش برای شستن ارزهای ارز دیجیتال شده سرقت شده استفاده کرده باشند. در دامنه DeFi، میکسرها برنامه‌های خاصی هستند که ظاهراً حریم خصوصی را با ترکیب تراکنش‌ها افزایش می‌دهند، بنابراین مسیر پول را از نقطه A تا نقطه B مخفی می‌کنند.

بر اساس گزارش وزارت خزانه داری ایالات متحده، در سال 2019، بیش از 7 میلیارد دلار ارز دیجیتال با استفاده از تورنادو کش شسته شد.

تا لحظه نگارش این مقاله، تحریم ها تاثیر قابل توجهی بر TORN دارد. به گفته یک منبع، در حال حاضر تنها 100 کاربر منحصر به فرد در شبکه وجود دارد.

پس از اعلام تحریم ها، معاملات بیش از 100 هزار دلار عملاً وجود نداشت.

TORN در حال حاضر درست بالاتر از سطح فیب اصلاحی 38.20% معامله می شود. این سطح به دلیل همبستگی نزدیک بین مقادیر خرید و فروش گاوها و خرس ها، از قیمت کریپتو پشتیبانی می کند.

از آنجایی که تحریم پروژه را از بین می‌برد، تا صفر شدن آن فقط مسئله زمان است.

کریپتو total market cap at $918 trillion on the daily chart | Source: TradingView.com

Featured image from The Daily Hodl, Chart: TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر