توسعه دهندگان Solana 3 گام مهم کاهش را برای قوی کردن شبکه به اشتراک می گذارند

توسعه دهندگان پیشنهاد کرده اند پروتکل انتقال داده فعلی سولانا UDP را به QUIC، پردازش تراکنش با وزن سهام و اولویت تراکنش مبتنی بر کارمزد تغییر دهید.

شبکه TheSolana در 30 آوریل با هفتمین قطعی خود مواجه شد که منجر به قطعی بیش از هفت ساعت شد. تیم توسعه‌دهنده با قطعی مواجه شده است گزارش همراه با سه مرحله کاهش مهم برای پایدارتر کردن شبکه.

قطع شبکه در سولانا به دلیل یک افزایش قابل توجه تعداد معاملات به دلیل ربات های ضرب توکن غیرقابل تعویض (NFT). ربات ها از Candy Machine، یک برنامه محبوب که توسط پروژه های Solana NFT برای راه اندازی مجموعه ها استفاده می شود، استفاده کردند.

حجم تراکنش به 6 میلیون در ثانیه رسید و گره های جداگانه با داده های 100 گیگابیت بر ثانیه سرریز شدند. در نتیجه، اعتباردهنده‌ها حافظه‌ی داده‌ها را تمام کردند، که منجر به از دست رفتن اجماع بین آنها شد.

توسعه دهندگان حملات انکار سرویس توزیع شده (DDoS) را رد کردند و ربات های ضرب NFT را عامل ازدحام دانستند. این شبکه در ساعت 03:30 UTC یکشنبه 1 مه آنلاین شد.

گزارش رسمی سه گام مهم کاهش را که برای انعطاف‌پذیری بیشتر شبکه سولانا در برابر چنین مسائل ازدحام در حال انجام است، نشان می‌دهد. اولین گام مهم این است که از پروتکل انتقال داده فعلی خود به نام پروتکل دیتاگرام کاربر (UDP) به اتصال اینترنت سریع UDP (QUIC) توسعه یافته توسط Google حرکت کنید. QUIC ارتباطات ناهمزمان سریع مانند UDP را ارائه می دهد، اما با جلسات و کنترل جریان مانند پروتکل کنترل انتقال.

دومین گام مهم، ادغام پردازش تراکنش‌های مبتنی بر سهام است، به‌جای مبنای فعلی که اولین خدمت را ارائه می‌کند. توسعه دهندگان ادعا کردند که پردازش تراکنش مبتنی بر سهام همراه با QUIC قوی تر خواهد بود.

سومین مرحله کاهش، معرفی «اولویت اجرای مبتنی بر کارمزد» است، که در آن کاربران این گزینه را خواهند داشت که هزینه اضافی را به هزینه پایه اضافه کنند. اولویت بندی هزینه برای نسخه نسخه 1.11 تنظیم شده است.

مربوط: Solana DAO اکنون می‌تواند با تماس‌های تلفنی و پیامک، شما را برای رای دادن اشکال کند

جدای از قطع شدن شبکه Solana، بحث بزرگ‌تر مربوط به دستورالعمل‌های راه‌اندازی مجدد خوشه بتا بود که طبق گزارش‌ها توسط اپراتورهای اعتبارسنجی صادر شده بود. دستورالعمل های گفته شده از اعتباردهندگان خواسته بود تا ربات های ضرب NFT را به صورت دستی در لایه L1 مسدود کنند.

Solana Beta Cluster Instructions Souce: Twitter

با این حال، آستین فدرا، رئیس ارتباطات سولانا، گفت که اکثر اعتبارسنجی‌ها از سانسور فاصله گرفتند و به‌روزرسانی جدیدی در Candy Machine با ویژگی‌های ضد ربات اضافی ارائه می‌شود.


این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس