توکن های افراد مشهور: نشانه هایی از افزایش پذیرش کریپتو در اندونزی

برخی از مشهورترین افراد مشهور اندونزی به شعله‌ور شدن علاقه به دارایی‌های دیجیتال کمک کرده‌اند.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در اندونزی بین سال های 2020 تا 2022 رشد قابل توجهی داشته است، به طوری که 4 درصد از جمعیت این کشور دارای سرمایه گذاری کرد در کریپتو

بر اساس گزارش آژانس تنظیم مقررات معاملات آتی کالا در اندونزی، در سال 2021، حجم تراکنش های ارزهای دیجیتال از 34 میلیارد دلار فراتر رفت.

این رشد ذهنیت جدیدی را نسبت به سرمایه گذاری در حوزه کریپتو، به ویژه در رسانه های اصلی شکل داده است. یکی از نمونه‌های جذابیت رو به رشد ارزهای دیجیتال در جریان اصلی، مشارکت افراد مشهور و اینفلوئنسرهای اندونزیایی است.

پذیرش کریپتو در میان افراد مشهور

به نظر می رسد افراد مشهور و اینفلوئنسرها در اندونزی از سال 2021 بسیار بیشتر در صنعت سرمایه گذاری کریپتو اندونزی درگیر شده اند.

بسیاری از آنها به سفیران برند برای مبادلات و پروژه های ارز دیجیتال تبدیل شده اند تا به ترویج آنها کمک کنند و اساساً حجم معاملات را افزایش دهند.

حضور افرادی مانند جو تسلیم، بازیگر اندونزیایی که جهانی شده است، و مدل ها و بازیگران اندونزیایی جسیکا اسکندر و شاندی اولیا، با توجه به حضور اجتناب ناپذیر سلبریتی ها در تبلیغات و برندسازی، شاید تعجب آور نباشد.

برخی از افراد مشهور حتی ارز دیجیتال خود را ایجاد کرده اند.

روند ژتون های سلبریتی رونق گرفت، به ویژه پس از اینکه یکی از برجسته ترین موسیقیدانان اندونزی، آنانگ هرمانسیاه، توکن خود را ساخت.

سه توکن از فوریه 2022 در اندونزی ویروسی شده اند: VCG (VCG)، Asix (ASIX) و I-Coin (ICN).

Asix توسط Anang Hermansyah، یک چهره برجسته در صنعت موسیقی اندونزی رهبری می شود.

VCG به لطف همکاری با RANS Entertainment به سرعت منتشر شد. این شرکت متعلق به رفی احمد و ناگیتا اسلاوینا است، زوجی که از ستارگان برجسته سینما و چهره های تجاری اندونزی هستند و اخیرا نامزد شد به عنوان سلاطین محتوا توسط فوربس اندونزی.

I-Coin توسط Wirda Mansur، یک شخصیت عمومی و دختر یک روحانی مشهور اسلامی اندونزیایی ایجاد شد.

نام افراد مشهوری که از آنها و تیم بازاریابی آنها حمایت می کنند، توکن آنها را ویروسی کرده و ترس زیادی از دست دادن یا FOMO از سرمایه گذاران مبتدی اندونزی ایجاد کرده است.

اما مدتها قبل از اینها، این روند با تأثیرگذار به نام ایندرا کنز آغاز شد که توکن خود را با تیم خود به نام Botxcoin (BOTX) ایجاد کرد.

مربوط: صنعت کریپتو اندونزی در سال 2021: یک کالیدوسکوپ

پروژه های NFT افراد مشهور

BOTX، یک پروژه مبتنی بر اتریوم که قصد دارد یک پلتفرم تجارت اجتماعی غیرمتمرکز باشد که در سال 2021 راه اندازی شد.

BOTX اولین توکن افراد مشهور در اندونزی است و هدف آن تبدیل شدن به اولین پلت فرم غیرمتمرکز تجارت کپی برای ارزهای دیجیتال در اندونزی است.

پس از راه اندازی، به نظر می رسید اینفلوئنسرها توجه بیشتری به روند رو به رشد بلاک چین و کریپتو داشته اند. این روند منجر به مجموعه‌ای از اینفلوئنسرها شد که در رسانه‌های اجتماعی خودشان درباره ارزهای دیجیتال صحبت می‌کردند.

هنگامی که این اتفاق افتاد، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نیز در اندونزی بسیار محبوب شدند، به‌ویژه زمانی که مجموعه NFT اندونزیایی با نام «روزانه غزالی» نامگذاری شد. به دلیل منحصر به فرد بودنش در سطح جهانی شناخته شد.

به دلیل روند پررونق کریپتو و NFT، اینفلوئنسرها و افراد مشهور شروع به ایجاد پروژه های NFT و ارزهای دیجیتال خود کرده اند.

یکی از افراد مشهور اندونزیایی که پروژه های NFT خود را ایجاد کرد و در سطح جهانی در فضای مجازی منتشر شد، سیاهرینی، خواننده اندونزیایی و اجتماعی بود.

او با نام مستعار پرنسس سیاهرینی یک مجموعه NFT ایجاد کرد و آنها را در بازار NFT بایننس فروخت. گزارش شده است که مجموعه NFT “Syahrin’s Metaverse Tour” او تنها پس از هشت ساعت از فهرست شدن به فروش رسید.

یکی دیگر از چهره های برجسته در صنعت سرگرمی اندونزی که پروژه NFT خود را ایجاد کرد، بازیگر، مدل و خواننده لونا مایا بود.

او مجموعه خود را شامل تنها 10 NFT با Tokau، یک شرکت هنری ژاپنی که تجربه ایجاد NFT دارد، راه اندازی کرد.

مجموعه او بود فروخته شد در BakerySwap NFT Marketplace و گرفتار توجه زیادی، از جمله Changpeng Zhao، مدیر عامل Binance.

این روند با کاوش، ترویج و ایجاد پروژه های NFT خود توسط افراد مشهور بیشتری در اندونزی ادامه یافت.

یکی از نمونه‌های اینفلوئنسرهای اخیر اندونزیایی و افراد مشهوری که پروژه‌های NFT را تبلیغ می‌کنند، بازیگر براندون سلیم، سرآشپز مشهور اندونزیایی آرنولد پوئرنومو و اینفلوئنسر معروف به ججوو هستند.

آنها یکی از موفق ترین پروژه های NFT در اندونزی را که جهانی شد، “Karafuru” را تبلیغ کردند که حجم معاملات فعلی آن 37200 اتر است.ETH).

پاسخ دولت

با هیاهوی سرسام آور افراد مشهور که پروژه های NFT و ارزهای دیجیتال خود را ایجاد می کنند، تنظیم کننده ها برای محافظت از سرمایه گذاران وارد عمل می شوند.

آژانس تنظیم مقررات معاملات آتی کالا، که با نام BAPPEBTI نیز شناخته می‌شود، در حال حاضر به افراد مشهور هشدار می‌دهد تا پروژه‌های خود را قبل از تبلیغ در فهرست ارزهای دیجیتال قانونی اندونزی تأیید کنند.

BAPPEBTI، که مسئول تنظیم ارزهای دیجیتال در اندونزی است، هشدار می دهد تنها 229 ارز دیجیتال وجود دارد که تجارت و تراکنش در اندونزی مجاز است.

با این هشدار، BAPPEBTI از سرمایه گذاران می خواهد که بدانند خرید یا فروش توکن های ایجاد شده توسط افراد مشهور در اندونزی هنوز قانونی نیست. این هشدار از یک تاپیک توییتری می آید که از زمانی شروع شد که سرمایه گذاران جدید شروع به کار کردند ریختن پول به توکن های مشهور ویروسی:

دارایی‌های ارز دیجیتال جدیدی که قرار است در اندونزی معامله شوند، باید تحت BAPPEBTI از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال ثبت‌شده در اندونزی ثبت شوند تا براساس قوانینی که در اندونزی اعمال می‌شود ارزیابی شوند. به همین دلیل، دارایی‌های کریپتو که در فهرست دارایی‌های ارز دیجیتال قانونی BAPPEBTI ثبت نشده‌اند، در اندونزی قابل معامله نیستند.»

در حال حاضر، اکثر ارزهای دیجیتال غیرقانونی جریمه یا محکوم نشده اند زیرا اکثر آنها در حال مذاکره با BAPPEBTI هستند. BAPPEBTI برای قانونی بودن کریپتوهای جدید در اندونزی باز است، تا زمانی که بخواهند با الزامات و فرآیندهای قانونی مطابقت داشته باشند و تحت نظارت آژانس باشند.

در حال حاضر هیچ صحبتی مبنی بر ممنوعیت این توکن ها از سوی دولت صورت نگرفته است دعوت برای اینکه این نشانه ها باشند ذکر شده به عنوان یک کالای قانونی در اندونزی.

BAPPEBTI همچنین با کمیته‌های خود مانند انجمن بلاک‌چین اندونزی برای کمک به ایجاد محیطی بهتر برای ارزهای دیجیتال در اندونزی، به‌ویژه با افزایش توکن‌های افراد مشهور، همکاری کرده است.

Coinvestasi با موفقیت یک نظر از کمیته فوق در مورد موضوع نشانه های افراد مشهور دریافت کرده است.

این نظر مستقیماً از سوی رئیس انجمن بلاک چین اندونزی آمده است. او اظهار داشت:

دیدگاه من در مورد روند توکن افراد مشهور در اندونزی تا زمانی که آنها با قوانین موجود مطابقت داشته باشند، خنثی است، زیرا در چند سال گذشته، اندونزیایی‌های زیادی وجود داشته‌اند که ارزهای دیجیتال خود را ایجاد کرده‌اند. اما آنچه که فکر می کنم برای توسعه دهندگان اندونزیایی مهم است که درک کنند این است که ارزهای ارز دیجیتال شده آنها باید برای سرمایه گذاران و کاربران ارزش داشته باشد و باید چیزی داشته باشد که آنها را از سایر ارزهای دیجیتال موجود متمایز کند. این به این دلیل است که آنها در قبال سرمایه گذاران و دارندگان توکن خود مسئولیت دارند. توسعه دهندگان باید با یکدیگر همکاری کنند تا به تغییر طرز فکر ارزهای دیجیتال به عنوان یک کلاهبرداری در اندونزی کمک کنند.

این بیانیه به وضوح نشان می دهد که دولت بهترین ها را برای سرمایه گذاران و سازندگان کریپتو در اندونزی می خواهد. می توان نتیجه گرفت که دولت اندونزی پشتیبانی می کند رشد ارزهای ارز دیجیتال شده تا زمانی که به صورت منظم و ایمن انجام شود.

افزایش پذیرش کریپتو در اندونزی

روند ملحق شدن افراد مشهور و اینفلوئنسرها برای ایجاد و ترویج پروژه های ارز دیجیتال، چشم انداز ارزهای دیجیتال اندونزی را بزرگتر کرده است.

داده ها نشان داد رشد نمایی بوده است و از سال 2020 به رشد بیش از 100 درصدی در حجم معاملات رسیده است که عمدتاً توسط سرمایه گذاران خرد حمایت می شود.

مؤسسات نیز علاقه مند شدند اثبات شده است با مشارکت آنها در تأمین مالی و سرمایه گذاری در پروژه های مربوط به بلاک چین یا ارز دیجیتال.

شرکت بزرگ تجاری Sinar Mas از راه اندازی یک ارز دیجیتال جدید به نام NanoByte (NBT) پشتیبانی کرد که صرافی Tokocrypto را به عنوان شریک خود دارد.

Nanobyte توکنی است که توسط یک صرافی ایجاد شده است که همچنین قصد دارد با سیستم پرداخت فیات فعلی، با پول الکترونیکی و کارت‌های اعتباری در اندونزی ادغام شود. این به سرمایه گذاران و دارندگان کمک می کند تا از کیف پول ارز دیجیتال و NBT خود برای پرداخت نیازهای روزمره خود استفاده کنند.

مثال دیگر BRI Ventures است، بازوی سرمایه‌گذاری یکی از بانک‌های پیشرو تحت مالکیت دولت اندونزی، که شتاب‌دهنده‌ای ایجاد کرد که به‌عنوان انکوباتور برای شرکت‌های بلاک چین در اندونزی برای رشد جهانی عمل می‌کند.

این پروژه‌ها می‌توانند تأثیر دومینویی را در بین موسسات مالی اندونزی برای سرمایه‌گذاری در بخش بلاک چین یا ارزهای دیجیتال ایجاد کنند.

اما، این همچنین تنظیم کننده ها را تحت فشار قرار می دهد تا مقررات جدیدی را برای حمایت از رشد ایجاد کنند تا اندونزی عقب نماند.

گزارش از محمد نوفل.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس