بدون در نظر گرفتن بیت کوین، memecoin ها بزرگترین روایت این چرخه بودند. با این حال، توکن های هوش مصنوعی (AI) نیز در سه ماهه اول سال 2024 عملکرد قابل توجهی داشتند.

بازار کریپتو در آخر هفته پس از ردیابی اول ماه مه بهبود یافت و توکن‌های هوش مصنوعی سود قابل توجهی را نشان دادند. در نتیجه، بسیاری از کارشناسان صنعت فکر می‌کنند که این بخش برای «دور دوم» این چرخه آماده است.

بهبود بخش هوش مصنوعی 8 درصد

تحلیلگران ارز دیجیتال، توکن های هوش مصنوعی را در کنار ممکوین ها به عنوان داغ ترین موضوع سال 2024 معرفی کردند که مسئول بیشتر دستاوردهای عظیم در این چرخه است.

با توجه به CoinGecko گزارش، هوش مصنوعی یکی از سه بخش بود که بازدهی سه رقمی را در سه ماهه اول ارائه کرد. علاوه بر این، بزرگترین توکن هوش مصنوعی بر اساس ارزش بازار، Fetch.ai (FET)، در این دوره 378.3 درصد سود داشت.

در نتیجه، برخی از تحلیلگران بخش هوش مصنوعی را روایت اصلی بعدی این چرخه می دانند. تاجر جان والش، معروف به کریپتوGodJohn، در نظر می گیرد “آینده سکه های هوش مصنوعی در حال آماده سازی دور دوم.”

والش افزود که فصل هوش مصنوعی «بسیار واضح» است و بر اساس پیشرفت‌های بخش‌هایی از جمله درآمد Nvidia، هوش مصنوعی اپل و صندوق ۱۰۰ میلیارد دلاری هوش مصنوعی مایکروسافت، «بسیار بالاتر» خواهد رفت.

به این موضوع، MacroCRG، تحلیلگر کریپتو، پاسخ داد که با توجه به اینکه سرمایه بازار این بخش «فقط» ۲۷.۳ میلیارد دلار است، رشد عظیم هوش مصنوعی «در آینده آشکار خواهد بود».

طبق یک پست MacroCRG، ارزش بازار هوش مصنوعی تا صبح دوشنبه 8 درصد افزایش یافته بود و حجم معاملات روزانه آن حدود 1.9 میلیارد دلار بود. در روز سه شنبه، ارزش بازار به 27.8 میلیارد دلار افزایش یافت که 2.3 درصد نسبت به 24 ساعت قبل افزایش داشت.

در مقایسه، memecoins ارزش بازار 54.4 میلیارد دلاری هوش مصنوعی را دو برابر می کند. با این حال، ارزش بازار آن در روز گذشته 2.8 درصد کاهش یافت و ده ممکوین برتر در 24 ساعت گذشته اعداد قرمز را نشان دادند.

آیا هوش مصنوعی در شرف شکوفایی یا نابودی جهان است؟

با وجود عملکرد قابل توجه، برخی از ارقام فکر می کنند این بخش آینده بدبینانه تری دارد. به گفته مراد تاجر memecoin، تحولات در این صنعت “هر سال جانشین مشاغل بیشتر و بیشتری خواهد شد.” در نتیجه، افزایش «اضطراب و تلاش‌های ناامیدانه برای انجام آن» وجود خواهد داشت.

برای معامله‌گر، این صنعت به عنوان یک فشار برای بخش memecoins عمل می‌کند، زیرا “رشد قابلیت‌های هوش مصنوعی یکی از نیروهای بزرگی است که حباب Memecoin را تسریع می‌کند.”

غول مالی وارن بافت به اشتراک گذاشته شده است دیدگاه شکاک تر در روز شنبه بنیانگذار و مدیرعامل برکشایر هاتاوی فاش کرد که هنوز توسط هوش مصنوعی فروخته نشده است. خطاب به مدیرعامل:

زمانی که سلاح هسته‌ای را تولید کردیم، یک جن را از بطری خارج کردیم. هوش مصنوعی تا حدودی مشابه است – بخشی از بطری است.

با وجود این، بافت پتانسیل فناوری هوش مصنوعی برای تغییر مثبت جهان را تشخیص داد.

در آستانه رونق میلیونر

صنعت هوش مصنوعی در آستانه یک رونق چند تریلیون دلاری است. اظهار داشت الکس وایسی. این تحلیلگر معتقد است که دلایل این امر پتانسیل گسترده و متنوع برنامه ها است.

علاوه بر این، این کارشناس تاکید می کند که علاقه به این بخش در سال گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است. یک ترکیب ارز دیجیتال و هوش مصنوعی به طور بالقوه می تواند “بازاری به ارزش تریلیون ها ایجاد کند.”

طبق این پست، پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2030 بازار به نزدیک به 2 تریلیون دلار برسد، که نشان می‌دهد صنعت کریپتو نباید آن را نادیده بگیرد.

توکن هایی مانند RNDR عملکرد قابل توجهی را در هفته گذشته نشان دادند و قیمت آن تا 45 درصد افزایش یافت. RNDR این هفته پس از تلاش برای آزمایش مجدد آن در ماه گذشته، منطقه حمایت 10 دلاری را به دست آورد.

در 24 ساعت گذشته، قیمت این توکن 6.4 درصد افزایش یافت و حجم معاملات روزانه آن 16.8 درصد افزایش یافت و بیش از 455 میلیون دلار معامله شد.

همانطور که جان والش بیان کرد، FET یک سکه هوش مصنوعی با عملکرد برتر است که به درآمد انویدیا می رسد. معامله‌گر پیش‌بینی کرد که این توکن پس از آزمایش موفقیت‌آمیز سطح مقاومت 2.35 دلاری، «به‌دنبال مرحله بعدی بالاتر است».

FET در آخر هفته بالاتر از این سطح شکست و در روز دوشنبه به 2.5 دلار افزایش یافت و از آن زمان در بالای منطقه حمایتی 2.40 دلار باقی ماند.

در زمان نوشتن، این توکن با قیمت 2.42 دلار معامله می شود که نشان دهنده افزایش 2.4 درصدی در 24 ساعت گذشته و افزایش 22.9 دلاری در هفته گذشته است.

FET's performance in the weekly chart. Source: FETUSDT on TradingView

تصویر ویژه از Unsplash.com، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر