علیرغم تغییر به مدل حق امتیاز اختیاری، Magic Eden همچنان دارای حق امتیاز کامل خواهد بود که به طور پیش فرض برای همه مجموعه ها و فهرست ها تنظیم شده است.

توییتر کریپتو در حالی که پلتفرم NFT دیگر به سمت حق امتیاز انتخاب می‌شود، تقسیم شد


Magic Eden مستقر در Solana به جدیدترین بازار NFT تبدیل شده است که به دنبال مدل X2Y2 در ماه آگوست، هرچند با اکراه، به مدل حق امتیاز اختیاری روی آورده است.

تحت مدل حق امتیاز اختیاری، به خریداران این قدرت داده می‌شود که حق امتیازی را که می‌خواهند در پروژه NFT مشارکت کنند تعیین کنند، به این معنی که این احتمال وجود دارد که برخی از سازندگان هنگام فروخته شدن آثار هنری‌شان، حق امتیاز دریافت نکنند.

در 14 اکتبر پست، بازار NFT خاطرنشان کرد که این تصمیم پس از «تعمل و بحث‌های دشوار با بسیاری از سازندگان» و در شرایطی اتخاذ شد که «بازار برای مدتی به سمت حق امتیاز تولیدکنندگان اختیاری در حال تغییر است.»

بازار NFT نموداری را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد تعداد کیف پول‌های تجمعی که از بازارهای حق امتیاز اختیاری برای خرید یا فروش NFT استفاده می‌کنند، در اواخر سپتامبر به شدت افزایش یافت.

با این حال، این حرکت با نظرات متفاوتی از سوی جامعه NFT توییتر مواجه شده است، به طوری که برخی این حرکت را برای سلامت بلندمدت صنعت مثبت می‌دانند، در حالی که برخی دیگر نادیده گرفتن حق امتیاز را شبیه به «سرقت» می‌دانند.

هنرمند مشهور NFT مایک “بیپل” وینکلمن در 15 اکتبر به 700000 دنبال کننده خود اشاره کرد که اگرچه او کاری که Magic Eden و دیگران انجام می دهند را دوست ندارد، تغییر از کارمزد فروشنده به حق بیمه خریدار می تواند برای مردم بهتر باشد. صنعت بلند مدت

یکی دیگر از کاربران توییتر به نام CaptainFuego، پشت Fuego Labs گفت نزدیک به 10000 دنبال کننده آنها می گویند: «حقوق امتیاز احمقانه است و نباید وجود داشته باشد. خوشحالم که پلتفرم‌هایی که این رویکرد را اتخاذ می‌کنند.»

دیگران بیشتر از این تغییر انتقاد کردند. بروکلی DAO استدلال کرد که “در یک اکوسیستم نابالغ به حق امتیاز نیاز است”، با اشاره به اینکه طبق محاسبات آنها، آنها در حال حاضر 27000 دلار حق امتیاز را به دلیل خرید 0٪ در بازارهای دیگر از دست داده اند.

«در آینده ما دسترسی هر کسی را که حق امتیاز پرداخت نکرده است را از دسترسی به کانال‌های Discord مسدود خواهیم کرد. پرداخت نکردن حق امتیاز دزدی است. ما با آن چنین رفتار خواهیم کرد.”

Cozy the Caller، یک تحلیلگر خودخوانده، a تلخ پیش‌بینی به 108000 دنبال‌کننده‌شان، با بیان اینکه «من می‌توانم سناریویی را ببینم که در آن Magic Eden 0 درصد می‌رود و سهم بازار خود را به بازاری که حق امتیاز را به روشی نوآورانه اعمال می‌کند، از دست می‌دهد».

مجیک ادن گفت که این تغییر به سادگی گرفته نشده است و آنها “به طور جدی سعی کرده اند از این نتیجه اجتناب کنند و چند هفته گذشته را صرف بررسی جایگزین های مختلف کرده اند.”

ماه گذشته، بازار NFT تلاش کرد به ارمغان بیاورد ابزاری برای اجرای حق امتیاز به نام Meta Shield، با هدف جلوگیری از خریداران NFT که سعی می‌کنند با ارائه ابزاری به سازندگان، NFT‌هایی را که حق امتیازهای دور زدن می‌فروشند، علامت‌گذاری کرده و محو کنند.

مجیک ادن در آخرین پست خود خاطرنشان کرد: “متاسفانه حق امتیازها در سطح پروتکل قابل اجرا نیستند، بنابراین ما مجبور شدیم خود را با پویایی های بازار تغییر دهیم.”

در ماه آگوست، بازار NFT X2Y2 اعلام کرد که این کار وجود دارد معرفی گزینه مشابه که به خریداران اجازه می دهد هنگام خرید NFT، حق امتیاز را تعیین کنند.

به نظر نمی رسد این حرکت بر استفاده از پلتفرم تأثیری داشته باشد. مطابق با داده ها در NFTGo، در سه ماه گذشته، حجم معاملات X2Y2 در رتبه اول قرار گرفته است و از OpenSea پیشی گرفته است.

داده های حجم معاملات بازار NFT. منبع: NFTGO

Cointelegraph برای نظر بیشتر با Magic Eden تماس گرفته است اما در زمان انتشار پاسخی فوری دریافت نکرده است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر