پس از زلزله مرگبار 7.8 ریشتری در جنوب شرقی ترکیه، جامعه Web3 گرد هم آمده است تا آگاهی و کمک به قربانیان این فاجعه را افزایش دهد.

جامعه Web3 به فاجعه زلزله ترکیه و سوریه پاسخ می دهد


زمین لرزه شدیدی در جنوب شرقی ترکیه در امتداد مرز با سوریه در 6 فوریه رخ داد که تاکنون بیش از 5000 کشته برجای گذاشته است. شدت این زمین لرزه 7.8 ریشتر بود که در سطح بین المللی به عنوان زمین لرزه “بزرگ” طبقه بندی می شود و در امتداد 100 کیلومتری (62 مایلی) خط گسل رخ داد.

زیرساخت های منطقه متحمل خسارات عمده ای شد که منجر به یک فاجعه انسانی مرگبار برون مرزی شد.

با این حال، جهان به سرعت واکنش نشان داد. در سرتاسر اینترنت و پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی، مردم گرد هم آمده اند منابع مالی برای سازمان‌های کمک‌رسان محلی و بین‌المللی برای ارائه کمک به کسانی که در مناطق آسیب‌دیده هستند.

دو مورد از بزرگترین تلاش های کمک رسانی در ترکیه، AFAD ترکیه، سازمان دولتی چنین بلایایی و سازمان غیردولتی احباببه رهبری هالوک لونت، بشردوست، در راس سازماندهی هجوم کمک ها بوده اند.

لونت اعلام کرد که سازمان او آدرس های ارز دیجیتال را برای پذیرش کمک در اشکال مختلف ارزهای مجازی باز کرده است.

رفیک آنادول، هنرمند و کارگردان هنری ترکیه ای نیز از طریق ((ETH) آدرسی که وجوه جمع آوری شده را هم به آفاد و هم به احباب منتقل می کند.

در فضای وب 3، شرکت‌های مختلف در این صنعت برای ارائه کمک، چه در قالب کمک‌های ارز دیجیتال یا فیات یا حتی کمک‌های فیزیکی، قدم برداشته‌اند.

معامله گران مشتقات ارز دیجیتال Bitget اعلام کرد که 1 میلیون لیر ترکیه (53000 دلار) با هم Bitfinex، Keet، Synonym و Tether تعهد خواهد کرد. متعهد شد 5 میلیون (TRY) (~ 265500 دلار) و Gateio متعهد شد 1 میلیون (TRY) (~53000 دلار).

صرافی محلی ترکیه بیتچی ارسال شد یک دستگاه کامیون کمک رسانی به منطقه زلزله زده ضمن اعلام اینکه کلیه درآمدهای کمیسیون بهمن ماه از طرف زلزله محور قهرمانمراش به احباب اهدا می شود. آیکریپکس اعلام کرد تلاش های هماهنگی با AFAD و احباب.

BtcTurk به کوین تلگراف گفت که علاوه بر اهدای 6 میلیون TRY (318000 دلار) به سازمان‌های Ahbap و Akut، صرافی ارز دیجیتال ترکیه 1.2 میلیون TRY (62000 دلار) کمک پوشاک را با هماهنگی دولت‌های محلی به منطقه ارسال کرد.

شعبه ترکیه از ByBit و OKX هر دو متعهد شده اند که به ترتیب 100000 دلار و 1 میلیون TRY (~53000 دلار) کمک ارسال کنند.

مربوط: DeFi، DAOs و NFTs: کریپتو در حال بازتعریف نحوه جمع‌آوری سرمایه توسط سازمان‌های خیریه است.

کوین تلگراف همچنین با سباستین بورگت، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سندباکس، در مورد تلاش هایش با سندباکس ترکیه برای ارائه پشتیبانی روی زمین برای جوامع محلی صحبت کرد.

افکار ما امروز با مردم ترکیه است. ما همراه با جامعه سازندگان سندباکس در ترکیه، با سازمان‌های غیردولتی مربوطه برای ایجاد یک صندوق که و حمایت از مناطق زلزله‌زده در تماس هستیم.»

او گفت که همراه با Sandbox Turkey، به پر کردن یک کامیون با تجهیزات فوری برای قربانیان و افراد آسیب دیده کمک کرده‌اند و به دنبال گزینه‌هایی برای حمایت طولانی‌مدت هستند.

(عکس از سباستین بورگه)

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) همچنین به عنوان یک راه ممکن برای جمع آوری کمک مالی برای این فاجعه ذکر شده است.

هنرمند NFT ترکیه پاک توییت کرد در مورد یک (ETH) کمک مالی به Ahbap، همراه با برنامه هایی برای یک ابتکار NFT برای حمایت طولانی مدت. Gateio در پیشنهاد خود همچنین به توسعه یک ابتکار کمک NFT برای حمایت بیشتر در آینده نزدیک اشاره کرد.

این یک وضعیت در حال توسعه است که Cointelegraph در حال نظارت است. این مقاله با هر گونه اطلاعات مرتبط به روز خواهد شد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر