ادوین استار به بهترین وجه گفت: جنگ برای هیچ چیز خوب نیست. اخیراً، صحبت‌های جنگ به شکل عمده‌ای بر کریپتوها تأثیر گذاشته است – یک رشته نامرئی این دو را به هم متصل می‌کند و ما نگاهی خواهیم داشت به این که چگونه جنگ می‌تواند بر قیمت‌های کریپتو تأثیر بگذارد، و تصویر بزرگ‌تر تأثیرات موجود را در دست خواهد داشت.

مربوط خواندن | بیت‌کوین سرنخ‌های صعودی می‌دهد، آیا جلسه FED مانع خواهد شد؟

سال 2022 بدون شک برای ارزهای دیجیتال یک سفر دشوار بوده است. سه ماهه اول سال برای بازیگران اصلی مانند بیت کوین و اتریوم بی ثبات بود. در اواخر ژانویه تا فوریه، ارزش بازار ارزهای دیجیتال در عرض 24 ساعت حدود 205 میلیارد دلار کاهش یافت. شاخص‌های اصلی بازار نیز سقوط کردند و در آن دوره نیز در محدوده اصلاحی قرار گرفتند. این اولین بار نیست، و نه آخرین خواهد بود تا زمانی که همه چیز ثابت شود – آنچه به ویژه جالب است تأثیرات قیمتی ناشی از جنگ بین روسیه و اوکراین است، به ویژه با توجه به اینکه هم ایالات متحده و هم روسیه دونده اصلی در نظر گرفته شده اند. به دنبال خروج چین از ماینینگ در سال گذشته، برترین مکان‌های استخراج ارز دیجیتال در جهان هستند.

در واقع، بسیاری از این آشفتگی ها از سه ماهه اول تا کنون ادامه داشته است، زیرا ما به نقطه اواسط سه ماهه دوم سال 2022 نزدیک می شویم – اگرچه اینکه چه مقدار از این می تواند به منازعات بین المللی منتسب شود قطعاً قابل بحث است.

BTC: Bitcoins chart can be found on tradingview.com. | BTC:USD via tradingview.com

درگیری‌هایی که منجر به جنگ می‌شوند، از نظر اقتصادی، تاریخی، به‌عنوان «تقویت‌کننده‌های اقتصاد» در نظر گرفته می‌شوند، و برای بسیاری به عنوان نشانه‌ای خوب برای خرس‌ها به دلیل تغییر تمرکز بر موضوع مورد بحث، و دور از سرمایه‌گذاری‌های سوداگرانه‌تر تلقی می‌شوند. از آنجایی که بسیاری با نرخ‌های بسیار بالاتر از معمول خرید یا فروش می‌کنند، این امر می‌تواند منجر به خرید بسیاری از افراد با ارزش پایین شود و تا زمانی که همه چیز خوب پیش برود و دنیا سرد شود، نگه دارند. در حالی که کریپتو ضربه خورد، برخی می‌توانند بگویند که دلیل آن تحریم‌های زیاد است – اما همچنین تلاش‌های کمک‌کننده جنگ. علاوه بر این، ارز دیجیتالها و NFTها برای تکمیل تلاش‌های زمان جنگ مورد استفاده قرار گرفته‌اند و تأثیر مثبتی را که کریپتو می‌تواند بر این مبارزات بین‌المللی داشته باشد تشدید می‌کند.

علاوه بر این، مردم اوکراین به ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزینی برای موسسات مالی اوکراینی روی می‌آورند که دسترسی مردم به حساب‌های بانکی و ارز خارجی را محدود می‌کنند. در مصاحبه اخیر، الکس گلادشتاین، افسر ارشد استراتژی در بنیاد حقوق بشر گفت: «این واقعیت که نمی توان آن را منجمد کرد، این واقعیت که نمی توان آن را سانسور کرد، و این واقعیت که می توان از آن بدون شناسه استفاده کرد، بسیار، بسیار مهم است، و اضافه کرد که «به همین دلیل است که بیت کوین یک ابزار بشردوستانه مهم است.»

رشته های نامرئی که همه را به هم متصل می کند

این تضاد به همه ما نشان می دهد که اقتصاد با چه سرعتی می تواند تغییر کند، و تغییر چشمگیر قدرت دلار هر کشوری در چگونگی کاهش آن در مدت زمان کوتاهی. از دیدگاه سفته‌بازی، بسیاری از کشورها می‌توانند به ارزهای دیجیتال یا حداقل ارزهای دیجیتال صادر شده دولتی روی بیاورند. کریپتو با ارائه راه هایی برای انتقال و ارسال پول و همچنین ارائه یک سیستم جدید از طریق Web3، این قدرت را دارد که از بسیاری جهات در هنگام خراب شدن سیستم کمک کند. با ترس از رسیدن تورم به بالاترین حد تاریخ برای بسیاری، ممکن است این زمانی باشد که شاهد جهش ارزهای دیجیتال برای تبدیل شدن به یک نیروی اقتصادی پایدار جهانی باشیم.

مربوط Reading TA: شاخص‌های فنی قیمت بیت‌کوین کاهش را به زیر 37 هزار دلار پیشنهاد می‌کنند

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر