زمستان اخیر کریپتوها بر ماینرها تأثیر منفی گذاشته است تا جایی که بسیاری بیت کوین و سایر دارایی های ارزهای دیجیتال خود را فروختند. علاوه بر این، بسیاری از این معدن‌کاران حتی نمی‌توانستند وام‌های خود را پرداخت کنند زیرا ارزش دکل‌هایشان به شدت کاهش یافت.

با کاهش قیمت، با توجه به هزینه تولید BTC، ضرر و زیان زیادی برای آنها وجود داشته است. اما اکنون، رویدادهای اخیر نشان می دهد که حتی هزینه تولید ارز دیجیتال برای استخراج کنندگان نیز کاهش یافته است.

اخبار اخیر حاکی از کاهش 50 درصدی هزینه تولید بیت کوین بوده است. JP Morgan Chase & Co اخیراً این را بیان کرده است گزارش. JPMorgan Chase & Co یک بانک سرمایه گذاری چندملیتی مستقر در آمریکا است.

هزینه تولید BTC به 13000 دلار کاهش می یابد

استراتژیست هایی به ریاست نیکولاس پانیگیرتزوگلو در بانکداری وال استریت از کاهش هزینه های تولید بیت کوین خبر دادند. بر اساس این گزارش، هزینه تولید بیت کوین تا ژوئن 2022، 24000 دلار بوده است. اما در حال حاضر، هزینه تولید 13000 دلار است. استراتژیست ها اضافه کردند که این به نوبه خود می تواند به قیمت توکن های دیجیتال آسیب برساند.

مطلب پیشنهادی | بهمن جهش جامد در اواسط هفته – آیا AVAX می تواند نویز مثبت را حفظ کند؟

آنها همچنین عنوان کردند که علت اصلی کاهش هزینه تولید را می توان در استفاده محدود از برق جستجو کرد. این گزارش از داده های شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج تهیه شده است.

طبق گزارش JPMorgan، با نگاهی به روند نزولی کنونی بازار ارزهای دیجیتال، این می تواند بر قیمت بیت کوین نیز تأثیر بگذارد.

شکست ماینرهای بیت کوین

بیت کوین و کل بازار دیجیتال با مرحله جدیدی از یک بازار نزولی مواجه شده اند. این رویداد را می توان به نوامبر 2021 ردیابی کرد، پس از اینکه بیت کوین به ATH (بیشترین قیمت) 69 هزار دلاری خود رسید.

روند قیمت بیت کوین بالای 20000 دلار | منبع: BTCUSD در TradingView.com

این اتفاق بر برخی شرکت‌ها و بلاک‌چین‌های پرمخاطب تأثیر گذاشته است. یک مثال برجسته که باید به آن توجه کرد، از کار افتادن توکن دیجیتال LUNA است که مبتنی بر بلاک چین Terra بود.

نمونه دیگر شامل ورشکستگی Three Arrows Capital (3AC) است. همچنین، اطلاعات مربوط به افزایش نرخ های فدرال رزرو برای مبارزه با تورم نمونه دیگری است که باید به آن توجه کرد.

برگرفته از ساعت بازار ارزهای دیجیتال، مهم ترین توکن دیجیتال، BTC، در حدود 20 هزار دلار در نوسان بوده است. این حدود 70 درصد کاهش قیمت توکن دیجیتال در سال گذشته است.

تغییر شدید قیمت در قیمت بیت کوین سطح بالایی از نگرانی را در ذهن ماینرهای بیت کوین ایجاد کرد. این سقوط قیمت بالا دلیلی شد که بسیاری از ماینرهای بیت کوین دارایی دیجیتال را فروختند. این موضوع در سه ماهه دوم امسال قابل توجه بود.

مطلب پیشنهادی | قیمت توکن CEL با ورشکستگی درجه سانتیگراد 50 درصد کاهش یافت

با این جدیدترین پیشرفت، سوددهی ماینرها حداقل افزایش می یابد و شور و شوق فروش دارایی های آنها کاهش می یابد. ولی تحلیلگران بر این باورند که قیمت بیت کوین ممکن است در درازمدت تأثیر منفی بگذارد زیرا هزینه تولید آن اکنون کمتر شده است. اگر این اتفاق ادامه پیدا کند، سرمایه گذارانی که از قبل بیت کوین را در پرتفوی خود دارند ضرر بیشتری خواهند کرد.

Featured image from Pixabay, charts TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر