با فاز پر هرج و مرج بازار ارزهای دیجیتال، حجم معاملات تتر (USDT) در سه ماهه اول سال 2022 در مقایسه با سه ماهه مشابه سال گذشته کاهش یافت. کل تراکنش Tether برای سه ماهه اول سال 2022 26454 است.

اگرچه روند نزولی بسیاری از سرمایه گذاران را به سمت استیبل کوین ها روی آورده است، اما علاقه سرمایه گذاران به USDT کمی کنترل شده است.

تتر به عنوان یک ارز دیجیتال باثبات شناخته می شود زیرا برخلاف بیت کوین، تتر با دلار آمریکا پیوند خورده است که به این معنی است که در طول زمان ارزش ثابتی را حفظ می کند. این یک آلتکوین پیشنهادی یا ترجیحی است به خصوص برای سرمایه گذارانی که ریسک پذیری پایینی دارند.

مطلب پیشنهادی | در یک نام چیست؟ فروش نام دامنه اتریوم 2300٪ افزایش یافت

تتر چیست؟

تتر یک استیبل کوین است که در مقایسه با سایر ارزهای ارز دیجیتال شده مانند دو ارز دیجیتال محبوب BTC و ETH بسیار پایدارتر یا پایدارتر است زیرا توسط پول فیات پشتیبانی می شود. این بدان معناست که تتر دارای دلارهای واقعی است که به عنوان وثیقه عمل می کند. ارزش آن در اصل همان دلار است.

استیبل کوین‌ها به‌عنوان یک حد وسط عمل می‌کنند و نقدینگی را در یک محیط بسیار پرخطر و نوسان فراهم می‌کنند و به کریپتو اجازه می‌دهند تا به عنوان یک ذخیره‌کننده ارزش و کمتر از یک تعهد پرخطر در نظر گرفته شوند.

USDT total market cap at $82.28 billion on the weekend chart | Source: TradingView.com

محبوب ترین استیبل کوین ها تتر، دلار کوین و دلار جمینی هستند که همگی دارای ویژگی های مشابهی هستند که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شوند. از سوی دیگر، سایر استیبل کوین ها توسط نقره، طلا و سایر ارزهای فیات مانند ین و یورو پشتیبانی می شوند.

حجم معاملات USDT کاهش یافت

حجم معاملات تتر در سه ماهه اول به 5.3 تریلیون دلار کاهش یافت. در مقایسه با حجم معاملات ژانویه تا مارس 2021 سال 2021، کاهش قابل توجهی از حجم معاملات تا 46 درصد یا تقریباً حدود 9.9 تریلیون دلار مشاهده شد.

به طور کلی، حجم معاملات کریپتو به شدت کاهش یافته است که به نظر می رسد باعث کاهش حجم معاملات تتر در سه ماهه اول شده است.

مطلب پیشنهادی | بیت کوین برای مدت کوتاهی از 40000 دلار عبور کرد، زیرا کشورهای بیشتری کریپتو را پذیرفتند

تحلیل اقدام قیمت

برای تجزیه و تحلیل تأثیر کاهش تراکنش های Tether بر حجم معاملات تتر، مقایسه حجم معاملات USDT در سه ماهه اول 2021 تا 2022 مهم است.

حجم معاملات ژانویه 2021 USDT به 3.4 تریلیون دلار رسید که در مقایسه با حجم معاملات سه ماهه اول امسال که 1.8 تریلیون دلار ثبت شد، بیشتر است.

در همین حال، حجم معاملات مارس 2021 USDT به 2.7 تریلیون دلار رسید که در مقایسه با حجم معاملات 2022 در همان ماه با 1.9 تریلیون دلار کمی بیشتر است.

قیمت معاملاتی 1 ژانویه 2022 برای USDT در 1 دلار است و سه ماهه اول با 1 دلار بسته شد. تتر قطعاً تا آنجا که می تواند پایدار است. به معنای واقعی کلمه.

Featured image from Shutterstock, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر