در حالی که قیمت بیت کوین همچنان زیر 40000 دلار معامله می شود، نهادی جریان ورودی به دارایی دیجیتال به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این اکنون به سایر دارایی های دیجیتال در فضا سرازیر شده است. اما آنچه که بسیار مهم است، نرخ خروج است که به پایین ترین حد یک ساله نزدیک شده است.

رشد خروجی بیت کوین

در چند هفته گذشته، نرخی که سرمایه‌گذاران نهادی با آن پول از بیت‌کوین بیرون می‌کشند، در یک جدول زمانی تسریع شده بوده است. این همان چیزی است که در جریان خروجی هایی که در هفته گذشته برای دارایی دیجیتال ثبت شد به اوج خود رسید.

تنها در عرض یک هفته، بیت کوین اکثریت خروجی ها را از بازار داشته است در هفته گذشته به 120 میلیون دلار رسید. این جریانات خروجی آن را به طور خطرناکی به رکورد خروجی یک ساله خود نزدیک کرده بود که در ژوئن 2021 ثبت شد و 133 میلیون دلار از دارایی دیجیتال خارج شد.

مطالب مرتبط | ADA با تخفیف؟ نهنگ های کاردانو به خرید 200 میلیون دلاری می روند

با این حال، این تنها دارایی نبود که در طول هفته دچار خروجی شد. سهام بلاک چین که عمدتاً در برابر روند خروج مقاومت نشان می دادند، سرانجام تسلیم شدند. در مجموع 27 میلیون دلار باقی مانده بود زیرا احساسات منفی همچنان در بین سرمایه گذاران نهادی رشد می کند.

اتریوم نیز روند خروجی را ادامه داد. در مجموع 25 میلیون دلار از دارایی دیجیتالی خارج شده بود که خروجی سالانه آن را به 194 میلیون دلار رساند.

BTC trending at $38,000 | Source: BTCUSD on TradingView.com

این چهارمین هفته متوالی خروجی از بازار است. اکنون مجموعاً 339 میلیون دلار است که در این دوره 4 هفته ای از بازار خارج شده است. همچنین منعکس کننده یک احساس به طور کلی نزولی است که در سراسر بازار احساس می شود زیرا شاخص ترس و طمع در قلمرو ترس شدید فرو رفته است.

علی‌رغم این احساسات منفی، همه دارایی‌های دیجیتال در این فضا به سرنوشت مشابهی دچار نشدند. FTX Token به عنوان برنده غیر محتمل هفته با آوردن بیشترین ورودی ها ظاهر شد. دارایی دیجیتال با انتقال 38 میلیون دلاری به دارایی در هفته گذشته، پیشتاز روند ورود به این دارایی بود.

مطالب مرتبط | کارشناسان می گویند اتریوم 100 درصد رشد خواهد کرد تا به 5783 دلار تا پایان سال برسد.

سایر آلتکوین های بزرگ عمدتاً این روند را با بازیکنان بزرگی مانند Terra و Fantom دنبال کردند. اگرچه این دارایی‌های دیجیتال تقریباً به خوبی توکن FTX عمل نکرده بودند، اما بدون در نظر گرفتن جریان‌های ورودی شاهد بودند. به ترتیب 0.39 میلیون دلار و 0.25 میلیون دلار برای هر دو ثبت شده بود.

با وجود این، بیت کوین همچنان یکی از محبوبیت های سرمایه گذاران باقی مانده است. همچنان در سطح حمایت 36000 تا 38000 دلار ثابت باقی می ماند. قیمت آن در ساعات اولیه روز چهارشنبه برای مدت کوتاهی به بالای 39,000 دلار بهبود یافت و در زمان نوشتن این مقاله به 38,935 دلار کاهش یافت.

Featured image from MARCA, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر