با این حال، با توجه به اینکه قیمت بیت کوین به سمت 14000 دلار در سه ماهه چهارم نزولی شده است، قیمت بیت کوین همچنان نزولی است.

خروج ۷۴۰ میلیون دلار بیت کوین از مبادلات، بزرگترین خروجی از زمان ریزش قیمت BTC در ژوئن


مقدار بیت کوین (بیت کوین) خروج از صرافی های ارزهای دیجیتال در 18 اکتبر شتاب بیشتری گرفت و به تضعیف فشار فروش اشاره کرد که می تواند به قیمت بیت کوین کمک کند تا از اصلاح عمیق تر زیر 18000 دلار جلوگیری کند.

بیت کوین در حال تشکیل یک “کف بازار نزولی”

بر اساس داده های ردیابی شده توسط CryptoQuant، بیش از 37800 بیت کوین در 18 اکتبر صرافی های ارز دیجیتال را ترک کردند. این بزرگترین خروجی روزانه بیت کوین از 17 ژوئن است که معامله گران نزدیک به 68000 بیت کوین را از مبادلات خارج کردند.

علاوه بر این، بیش از 121000 بیت کوین یا نزدیک به 2.4 میلیارد دلار به قیمت فعلی، در 30 روز گذشته از مبادلات خارج شده است.

جریان خالص مبادلات بیت کوین از همه صرافی ها. منبع: CryptoQuant

افزایش جریان خروجی بیت کوین از صرافی ها معمولاً به عنوان یک در نظر گرفته می شود سیگنال صعودی زیرا معامله‌گران سکه‌ها را از پلتفرم‌هایی که می‌خواهند نگه دارند، حذف می‌کنند. در مقابل، حرکت در جریان ورودی بیت کوین به صرافی ها معمولاً نزولی در نظر گرفته می شود، زیرا عرضه بلافاصله برای فروش افزایش می یابد.

برای مثال، بیت کوین به کف رسید زمانی که جریان خروجی آن از صرافی ها به نزدیک به 68000 بیت کوین در 17 ژوئن رسید، در حدود 18000 دلار بود. قیمت این ارز دیجیتال در هفته های بعد به 24500 دلار افزایش یافت.

این بار، با توقف روند نزولی قیمت بیت کوین در محدوده 18000 تا 20000 دلار، افزایش شدید جریان خروجی بیت کوین از مبادلات ظاهر شد. جالب توجه است که نهنگ‌های بیت‌کوین بر اساس چندین معیار روی زنجیره، عمدتاً پشت جایگاه قوی سکه در نزدیکی سطح 18000 دلار قرار گرفته‌اند.

به عنوان مثال، امتیاز روند فشردگی توسط کوهورت اشاره می کند که کیف پول هایی که بین 1000 بیت کوین تا 10000 بیت کوین را در خود جای داده اند از اواخر سپتامبر به طور “تهاجمی” بیت کوین را انباشته کرده اند.

امتیاز روند فشردگی بیت کوین بر اساس گروه. منبع: Glassnode

علاوه بر این، رفتار نهنگ ها در زنجیره نشان می دهد که آنها اخیراً 15700 بیت کوین از مبادلات خارج کرده اند که بزرگترین خروجی از ژوئن 2022 است.

حجم نهنگ بیت کوین سپرده و برداشت از صرافی ها. منبع: Glassnode

قیمت بیت کوین اخیراً در میان یک پس‌زمینه بازار سنتی بسیار نوسان، قدرت نسبی قابل‌توجهی را نشان داده است.» اشاره شد Glassnode در بررسی هفتگی خود در 10 اکتبر منتشر کرد و افزود:

چندین معیار کلان نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در حال ایجاد چیزی هستند که می‌تواند یک کف بازار نزولی باشد، با شباهت‌های متعدد به پایین‌ترین چرخه قبلی.

جریان های ورودی صندوق BTC مثبت

در همین حال، طبق گزارش CoinShares، وسایل نقلیه سرمایه گذاری مبتنی بر بیت کوین نیز هفته پنجم را شاهد جریان های ثابت بوده اند. گزارش هفتگی.

حدود 8.8 میلیون دلار در هفته منتهی به 14 اکتبر وارد صندوق های بیت کوین شد که باعث شد سرمایه خالص دریافتی این صندوق ها در بازه زمانی سال به روز به 291 میلیون دلار برسد. جیمز باترفیل، رئیس تحقیقات CoinShares گفت که این جریان‌ها حاکی از “احساس خنثی خالص در بین سرمایه‌گذاران” نسبت به بیت کوین است.

جریان سرمایه بر اساس دارایی منبع: CoinShares

از سوی دیگر، چشم انداز فنی بیت کوین به نفع فروشندگان باقی می ماند، با توجه به شکل گیری آنچه که به نظر می رسد یک الگوی معکوس فنجان و دسته در نمودار سه روزه آن باشد.

مربوط: قیمت بیت کوین “به راحتی” به دلیل رسیدن به 2 میلیون دلار در شش سال – لری لپارد

یک الگوی فنجان و دسته معکوس زمانی شکل می‌گیرد که قیمت تحت یک افزایش هلالی شکل و تصحیح و به دنبال آن کاهش شدید و صعودی کمتری قرار می‌گیرد. پس از شکستن قیمت به زیر یقه آن و کاهش به اندازه فاصله بین قله فنجان و خط گردن برطرف می شود.

نمودار قیمت روزانه BTC/USD با الگوی فنجان و دسته معکوس. منبع: TradingView

قیمت بیت کوین می تواند به 14000 دلار ریزش کند اگر فنجان و دسته معکوس مطابق با موارد قبلی که ذکر شد اجرا شود. گزارش هایا کاهش 30 درصدی نسبت به سطح قیمت فعلی.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر