Chainalysis مشخص کرده است که اکثر معاملات NFT تا کنون در سال جاری از سوی خریداران خرده‌فروشی بوده است، اما حجم بزرگ توسط مجموعه‌داران و موسسات انجام شده است.

طبق گزارش Chainalysis که در تحقیقات اخیر آنها را به عنوان “خرده فروشی” طبقه بندی کرد، بیش از 80٪ از کل معاملات توکن غیرقابل تعویض (NFT) در سال 2021 کمتر از 10000 دلار ارزش داشتند.

گزارش 6 دسامبر 
از شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis با عنوان ” 
بازار NFT 2021 توضیح داده شد” روند تراکنش های NFT در طول سال 2021 را به تفصیل شرح داد. محققان در Chainalysis داده های روی زنجیره را بین ژانویه و اکتبر 2021 مطالعه کردند.
در حالی که تراکنش‌های خرده‌فروشی بیش از 80 درصد از کل معاملات NFT را در هر روز معین در سال 2021 تشکیل می‌داد، تراکنش‌های جمع‌آوری‌کننده از 6 درصد در مارس به 19 درصد تا 31 اکتبر افزایش یافت که نشان‌دهنده افزایش کلکسیونرهای بزرگ‌تر با پیشرفت سال است.
تراکنش‌های سازمانی کمتر از 1 درصد از کل نقل و انتقالات را تشکیل می‌دهند، اما 26 درصد از حجم معاملات واقعی را در طول دوره تشکیل می‌دهند.
تراکنش در اندازه خرده فروشی کمتر از 10000 دلار ارزش دارد در حالی که تراکنش در اندازه کلکسیونر بین 10000 تا 100000 دلار است. 
بر اساس این تحقیق، یک تراکنش در اندازه سازمانی بیش از 100000 دلار ارزش دارد.
نمودار زیر سلطه معاملات خرده فروشی را در طول سال از ژانویه تا اکتبر نشان می دهد، با افزایش قطعی معاملات در اندازه کلکسیونر که از سپتامبر آغاز می شود.
سهم اندازه تراکنش NFT – Chainalysis
سهم کل نقل و انتقالات عمدتاً توسط خرده‌فروشی تشکیل شده است، اما مجموعه‌داران و مؤسسات از ماه مارس تاکنون سهم بزرگی از حجم نقل و انتقالات بر اساس دلار NFT را تشکیل داده‌اند. 
معاملات در اندازه کلکسیونر 63 درصد از حجم و تراکنش های اندازه مؤسسه 26 درصد را تشکیل می دهند، به این معنی که نقل و انتقالات خرده فروشی به 11 درصد از حجم برای دوره زمانی مورد مطالعه رسیده است.
سهم حجم انتقال NFT – Chainalysis
محققان بازار NFT را با بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال مقایسه کردند، جایی که تراکنش های خرده فروشی سهم بسیار کمتری از کل تراکنش ها را تشکیل می دهند.
داده‌ها نشان می‌دهد که بازار NFT به مراتب بیشتر از بازار ارزهای دیجیتال سنتی خرده‌فروشی دارد، جایی که معاملات خرده‌فروشی سهم ناچیزی از کل حجم معاملات را تشکیل می‌دهند.
پتانسیل درآمدی مرتبط با NFTها از جمله عوامل متعددی بود که باعث پذیرش ارزهای 
دیجیتال تا سال 2021 شد. طبق گزارشی از تحقیقات کوین تلگراف 
، 
رکورد 17.7 میلیارد دلاری فروش NFT که تا سال 2021 پیش بینی می شود، نشان می دهد.
تنها در هفته گذشته، 
فروش NFT به 300 میلیون دلار رسید که تقریباً یک چهارم آن از خرید زمین متاورس در The Sandbox به دست آمد.
علاوه بر این، طبق گزارش Chainalysis، حداقل 26.9 میلیارد دلار ارز دیجیتال به قراردادهای ERC-721 و ERC-1155 (استانداردهای غالب صنعت اتریوم برای NFTها) تا سال 2021 ارسال شده است. 
مرتبط: زنجیره هوشمند بایننس و برندهای آنیموکا 200 میلیون دلار برای پروژه های GameFi تشکیل می دهند.
بهترین لیست سفید برای کسب سود
علیرغم مقدار زیادی پول که برای NFT ها خرج می شود، این گزارش بیان می کند که «فقط ۲۸.۵ درصد از NFT هایی که در حین ضرب کردن خریداری شده و سپس در پلتفرم فروخته می شوند، سود دارند.»
Chainalysis پیشنهاد کرد که در لیست سفید قرار بگیرید تا شانس کسب سود از NFT تازه استخراج شده را افزایش دهید. 
کاربرانی که در یک 
رویداد منتینگ در OpenSea در لیست سفید قرار 
گرفتند ، 75.7 درصد از مواقع در مقابل 20.8 درصدی که بدون قرار گرفتن در لیست سفید این کار را انجام دادند، سود کسب کردند.
«داده‌ها نشان می‌دهند که دستیابی به بازدهی بیش از حد در خریدهای منتینگ بدون قرار گرفتن در لیست سفید تقریباً غیرممکن است.»
با این حال، NFT های خریداری شده در بازار ثانویه پس از ضرب “65.1٪ مواقع منجر به سود می شود”، این گزارش اضافه می کند که اگر کسی نمی تواند در لیست سفید قرار بگیرد، بهتر است به جای اینکه یک مجموعه NFT به بازار ثانویه راه پیدا کند، منتظر بمانید. شرکت در یک رویداد ضرب.
این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع