خزانه های DAO در سال 2021 40 برابر افزایش یافت: DeepDAO

DeepDAO Uniswap DAO، BitDAO و Lido Finance DAO را با 2.9 میلیارد دلار، 2.4 میلیارد دلار و 602 میلیون دلار به عنوان سه برتر از نظر ارزش خزانه رتبه بندی می کند.

مجموع ارزش ترکیبی خزانه‌ها یا دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) برای استفاده از سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز، بین ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱ حدود ۴۰ برابر افزایش یافت.

مطابق با داده ها از پلتفرم آماری DAO DeepDAO، کل AUM خزانه‌های DAO فهرست شده در این پلتفرم از حدود 380 میلیون دلار در ژانویه به حداکثر 16 میلیارد دلار در اواسط سپتامبر افزایش یافت.

از اواسط دسامبر، کل AUM با 28.1 درصد کاهش از سطح بالای آب به 11.5 میلیارد دلار رسیده است که تنها در 30 روز گذشته 3.6 میلیارد دلار کاهش یافته است.

مشارکت کاربران در DAO نیز در طول سال 2021 افزایش یافته است، به طوری که تعداد کل اعضای DAO و دارندگان توکن در دسامبر به حدود 1.3 میلیون رسیده است که نشان دهنده افزایش 130 برابری از ابتدای سال است.

DeepDAO DAO ها را برای رتبه بندی می کند صرافی غیرمتمرکز (DEX) Uniswap، BitDAO با هدف عمومی، و پلتفرم سهامداری مالی غیرمتمرکز Lido Finance به عنوان سه برتر از نظر ارزش کل خزانه با 2.9 میلیارد دلار، 2.4 میلیارد دلار و 602 میلیون دلار هرکدام هستند.

Uniswap DAO تقریباً 275000 عضو دارد که می توانند روی نقشه راه پروژه رای دهند و حاکمیت بر DEX را حفظ کنند. Uniswap بوده است DEX غالب در طول سال 2021، با توجه به داده‌های Dune Analytics، حجم معاملات بیشتری را نسبت به سایر DEXها به همراه داشت.

Lido DAO بر پلتفرم خود حاکم است و به کاربران از طریق توکن LDO مبتنی بر اتریوم، حقوق حاکمیت اعطا می شود. Lido Finance نیز دارد منفجر شد در سال 2021، با افزایش ارزش کل پلتفرم از 12.5 میلیون دلار در ابتدای ژانویه به 11.68 میلیارد دلار در اواخر دسامبر افزایش یافت. بر اساس داده های DeFiLlama، Lido Finance در حال حاضر به عنوان ششمین پلتفرم برتر DeFi از نظر TVL قرار دارد.

مربوط: هدف DAO جمع آوری 5 میلیون دلار برای احیای فیلم Blockbuster است

BitDAO بر روی آن متمرکز شده است حمایت از پروژه های غیرمتمرکز در سراسر هر بلاک چینی که توسط دارندگان توکن BIT به آن رأی داده می شود.

DAO حدود 10000 عضو دارد و بر پیشنهادات مربوط به مشارکت مستقیم یا مبادله با پروژه‌ها و فرصت‌های توسعه مانند راه‌اندازی انجمن‌های هنرمندان مستقل، تعاونی‌های کشاورزی و صندوق‌های اکوسیستم تمرکز دارد.


این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس