وکلای سم بنکمن-فرید گفتند که او با ماندن در پرونده های مدنی SEC و CFTC موافقت کرد، در حالی که وکلای کارولین الیسون و گری وانگ با ماندن در پرونده CFTC مخالفتی نداشتند.

دادستان ایالات متحده درخواست می کند پرونده های مدنی SEC و CFTC علیه SBF تا پس از محاکمه جنایی صبر کنند


دامیان ویلیامز، دادستان ناحیه جنوبی نیویورک، از دادگاه درخواست کرده است تا رسیدگی مدنی علیه سام بنکمن-فرید، مدیر اجرایی سابق FTX را «تا پایان پرونده جنایی موازی» به تعویق بیندازد.

در پرونده های 7 فوریه، ویلیامز از دادگاه درخواست کرد که دستور توقف رسیدگی های مدنی و همچنین کشفیات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و کمیسیون معاملات آتی کالا علیه بانکمن-فرید را تا پایان پرونده جنایی او صادر کند، که قرار است در اکتبر به محاکمه برود. . به گفته ویلیامز، پرونده جنایی علیه Bankman-Fried “احتمالاً تأثیر قابل توجهی” بر پرونده های مدنی SEC و CFTC داشت.

در این پرونده آمده است: «همه حقایق مورد بحث در پرونده های مدنی در پرونده جنایی نیز مطرح است. در واقع، در مورد طرح کلاهبرداری از مشتریان FTX.com، طرح کلاهبرداری از سرمایه گذاران FTX.com، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری اوراق بهادار با گمراه کردن مادی سرمایه گذاران FTX.com، و توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از کالاها با سوء استفاده از مشتری FTX.com وجوه در نظر گرفته شده برای استفاده در معاملات مبادله، تقریباً همه همان اسناد، شاهدان و سایر شواهدی که توسط SEC و CFTC برای اثبات ادعاهای ناشی از این طرح ها استفاده می شود نیز برای اثبات پرونده جنایی دولت استفاده خواهد شد.

دادستان ایالات متحده ادعا کرد که بدون مداخله، در مورد توقف روند کشف، بانکمن-فرید ابزارهایی برای “به دست آوردن نادرست مطالب استیضاح در مورد شاهدان دولت، دور زدن قوانین کشف جنایی و تنظیم نادرست دفاع خود در پرونده جنایی” در اختیار دارد. قاضی ناظر بر پرونده جنایی SBF قبلا مدیر عامل سابق FTX را تحریم کرد از استفاده از برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده به‌عنوان شرط وثیقه پس از ادعای تماس با شاهدان احتمالی درگیر در پرونده.

وکلای بانکمن-فرید گفتند که او با ماندن در پرونده های مدنی SEC و CFTC تا زمان پایان پرونده جنایی مخالفتی ندارد. تیم های حقوقی کارولین الیسون، مدیر عامل سابق Alameda Research و گری وانگ، یکی از بنیانگذاران FTX، موافقت کردند که پرونده CFTC باقی بماند – این دو قبلاً پرونده های مدنی خود را با SEC حل و فصل کرده اند.

مربوط: نتایج FTX: آزمایش SBF می تواند سابقه ای برای صنعت کریپتو ایجاد کند

هر دو SEC و CFTC شکایت های جداگانه ای علیه Bankman-Fried تنظیم کرد در دسامبر اندکی پس از دستگیری او در باهاما. شکایت SEC به دنبال احکامی بود که می توانست SBF را از مشارکت در صدور، خرید، پیشنهاد یا فروش هر گونه اوراق بهاداری به جز حساب شخصی خود باز دارد، در حالی که CFTC گفت که به دنبال تخفیف و سایر تخفیف های عادلانه و همچنین جریمه های پولی مدنی علیه مدیر عامل سابق، FTX و Alameda.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر