داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که علاقه باز بیت‌کوین به‌شدت در حال افزایش است، نشانه‌ای از اینکه ممکن است فشار طولانی در بازار آتی ارزهای دیجیتال ایجاد شود.

نرخ بهره باز بیت کوین اخیراً افزایش یافته است، در حالی که نرخ های سرمایه گذاری مثبت باقی مانده است

همانطور که توسط یک تحلیلگر در کریپتوQuant اشاره شده است پست، بازار آتی ممکن است در آینده نزدیک به سمت یک فشار طولانی حرکت کند.

علاقه باز” شاخصی است که مقدار کل موقعیت های آتی بیت کوین را که در حال حاضر در مبادلات مشتقه باز شده است اندازه گیری می کند. شامل پوزیشن های لانگ و شورت می شود.

افزایش ارزش معیار نشان می دهد که کاربران در حال حاضر موقعیت های بیشتری را باز می کنند. چنین روندی می تواند منجر به نوسانات بیشتر در قیمت کریپتو شود.

از سوی دیگر، کاهش بهره باز می تواند به معنای بسته شدن موقعیت ها در صرافی ها باشد. نوسان سریع قیمت می تواند باعث انحلال گسترده شود و ارزش اندیکاتور را به شدت پایین بیاورد.

مطالب مرتبط | سیگنال نزولی بیت کوین: نسبت نهنگ همچنان در ارزش بالا باقی می ماند

این انحلال ها با هم جمع می شوند و حرکت قیمت را تقویت می کنند. چنین رویدادی “فشار” انحلال طولانی یا کوتاه نامیده می شود (بسته به جهت تغییر قیمت).

اکنون نموداری وجود دارد که روند نرخ های تامین مالی بیت کوین را در چند هفته گذشته نشان می دهد:

Looks like the value of the metric has moved up recently | Source: کریپتوQuant

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، بهره باز بیت کوین در چند روز اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

نمودار همچنین شامل داده های یک شاخص دیگر، “نرخ های تامین مالی” این متریک کارمزد دوره ای را که معامله گران آتی باید به یکدیگر بپردازند اندازه گیری می کند.

یک ارزش مثبت نشان می دهد که در حال حاضر معامله گران طولانی مدت بیشتری در بازار وجود دارد زیرا آنها برای حفظ موقعیت خود حق بیمه پرداخت می کنند.

برعکس، یک مقدار منفی نشان می دهد که احساسات کوتاه در حال حاضر غالب است. با نگاهی به نمودار، به نظر می رسد که نرخ سرمایه گذاری بیت کوین در حال حاضر مثبت است.

این بدان معنی است که بیشتر افزایش اخیر در بهره باز باید به دلیل باز شدن موقعیت های خرید جدید باشد.

مطالب مرتبط | تسلط بیت کوین همچنان بالا می ماند که فروش آف در بازار حل شود

از نظر تاریخی، سود باز بسیار بالا معمولاً منجر به فشار انحلال می شود. از آنجایی که در حال حاضر Long ها غالب هستند، اگر قیمت کاهش شدیدی داشته باشد، یک فشار طولانی محتمل است.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 30.5 هزار دلار شناور است که در هفت روز گذشته 1 درصد افزایش یافته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 21 درصد کاهش یافته است.

نمودار زیر روند قیمت سکه را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

The value of Bitcoin seems to have surged past the $30k mark | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Unsplash.com, charts from TradingView.com, کریپتوQuant.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر