شاکی پرونده 217.7 بیت کوین را به عنوان غرامت برای سرمایه گذاری زیرساخت استخراج بیت کوین خود درخواست کرد.

یک دادگاه منطقه ای در پکن غرامت پولی را در دادخواست قرارداد استخراج بیت کوین ( BTC ) علیه یک شرکت بلاک چین رد کرد.

ساوت چاینا مورنینگ پست در 16 دسامبر گزارش داد که دادگاه مردمی منطقه چائویانگ روز چهارشنبه قرارداد استخراج بیت کوین بین شاکی و شرکت بلاک چین را “بی اعتبار” تشخیص داد . شاکی پرونده 10 میلیون یوان (1.6 میلیون دلار) را به این شرکت پرداخت کرده است. شرکت بلاک چین برای استقرار ماشین‌های استخراج، اما سرمایه‌گذاری وی متحمل ضرر شد.

شاکی مستقر در پکن مدعی شد که از سرمایه گذاری خود تنها 18.5 بیت کوین به دست آورده است و 217.17 بیت کوین اضافی را برای جبران ضرر خود طلب کرده است. دادگاه این درخواست را رد کرد و همچنین به شعبه سیچوان کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی دستور داد تا هرگونه استخراج غیرقانونی معدن در استان را بررسی کند. 

چین تابستان گذشته عملیات ماینینگ کریپتو را آغاز کرد که منجر به مهاجرت برخی از بزرگترین شرکت های استخراج بیت کوین از این کشور شد. پس از سرکوب ماینینگ، سهم نرخ هش بیت کوین چین از بیش از 60 درصد به نزدیک صفر کاهش یافت . با این حال، حتی پس از ریشه کن کردن تقریباً کامل ماینینگ کریپتو، پکن سیاست گسترده ای را علیه تجارت و استخراج کریپتو در ماه سپتامبر اعلام کرد و حتی عملیات های کوچک مقیاس در داخل کشور را ممنوع کرد و تمامی مبادلات ارزهای دیجیتال خارجی را ممنوع کرد.

سهم استخراج بیت کوین چین آوریل 2021. منبع: CCAF
سهم استخراج بیت کوین چین جولای 2021. منبع: CCAF

سیاست‌های سرکوب ارزهای دیجیتال به رهبری پکن با گذشت زمان سخت‌تر شده است. حتی اگر معامله‌گران چینی راه‌هایی برای دور زدن ممنوعیت‌های تجارت کریپتو در موارد متعدد پیدا کرده‌اند، استخراج کریپتو در سرزمین اصلی چین تقریباً منقرض شده است.

آخرین پرونده قضایی در مورد قرارداد استخراج بیت کوین ، موضع چین در قبال فعالیت های مرتبط با رمزارز را برجسته می کند. این پیام روشنی را به مردم ارسال می کند که سیستم قضایی از پرونده های مرتبط با رمزنگاری محافظت یا شناسایی نمی کند.