بیت کوین یک مسیر محدود را دنبال می کند زیرا جهان مالی به سمت نزول می رود. اولین کریپتو با ارزش بازار در حال حرکت در مناطق حیاتی پشتیبانی است زیرا از 40000 دلار پایین رد شد.

مطالب مرتبط | TA: بیت کوین زیر 39 هزار دلار ادغام می شود: چه چیزی می تواند باعث کاهش دیگر شود

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته با 2 درصد سود در 38500 دلار معامله می شود.

BTC در نمودار 4 ساعته به سمت و سوی حرکت می کند. منبع: BTCUSD Tradingview

با قیمت ارزهای دیجیتال بزرگتر، احساسات عمومی در بازار کریپتو رو به کاهش است. به نظر می رسد فعالان بازار انتظار دارند بیت کوین به پایین ترین سطح 20000 دلار یا حتی پایین تر در منطقه متوسط ​​در حدود 10000 دلار برسد.

اخیرا گزارش از سوی شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode از این تز نزولی پشتیبانی می کند اما به ظرفیت بیت کوین برای ماندن در سطوح فعلی اش اشاره می کند. چشم انداز کلان بدبینانه است. این در سهام سنتی منعکس شده است.

S&P 500 و Nasdaq 100 به دلیل اینکه نتوانستند انتظارات درآمدی خود را برآورده کنند، با اصلاحات ثبتی زیادی به سمت نزول روند. با وجود این روند، بیت کوین در 38000 دلار و در یک محدوده باقی می ماند.

قابل توجه است که بیت کوین توانسته است نگه دارد. به خصوص، از آنجایی که همراه با سهام فناوری بزرگ معامله می‌شود و گلس‌نود افزایشی در تعداد دارندگان بلندمدت فروش بیت‌کوین خود ثبت می‌کند.

این شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای ادعا می کند که این ارز دیجیتال بزرگترین تسلیم شدن دارندگان طولانی مدت را در تاریخ خود تجربه کرده است. این سرمایه گذاران معمولا آخرین کسانی هستند که سکه های خود را در بازار می فروشند، اما به نظر می رسد چشم انداز کلان به این روند کمک می کند.

علاوه بر این، گلس‌نود افزایشی را در تعداد دست‌های مبادله بیت‌کوین در ماه‌های گذشته ثبت کرده است. این تغییر کرده و آستانه‌ای را که سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در آن زیان ثبت می‌کنند، افزایش داده است. این سطوح بین 33000 تا 42000 دلار قرار دارند.

بنابراین، تصادفی نیست که قیمت بیت کوین در این محدوده حرکت کرده است. به همین دلیل است که این سطوح می توانند به عنوان یک منطقه حمایتی اصلی در صورت نزول بیشتر عمل کنند. در بازارهای نزولی گذشته، سود دارندگان بیت کوین بین 45 تا 57 درصد بود، قبل از اینکه ارز دیجیتال به پایین ترین سطح خود برسد.

این معیار در حال حاضر حدود 70 درصد است. اگر تاریخ تکرار شود، قیمت بیت کوین می تواند به حدود 28000 تا 30000 دلار کاهش یابد تا به یک “سطح درد” مهم برسد.

بیت کوین BTC BTCUSD
منبع: Glassnode

بیت کوین نزدیک به سطوح کم ارزش

از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت بیت‌کوین می‌توانند قیمت را تا آن سطح درد پایین بیاورند. این فعالان بازار هزینه ای معادل 46900 دلار برای هر بیت کوین ثبت می کنند. آنها زیان های عمده ای هستند و در صورت ادامه روند نزولی، ممکن است دارایی های خود را بفروشند.

مطالب مرتبط | ریکاردو سالیناس میلیاردر به تهمت بیت کوین وارن بافت پاسخ داد

گلس‌نود در مورد پتانسیل قیمت بیت‌کوین برای آزمایش مجدد سطوح پایین‌تر و زمانی که می‌تواند پایین‌تر را ببیند، به این نتیجه رسید:

ساختار بازار فعلی بیت کوین در یک تعادل بسیار حساس باقی می ماند، با عملکرد کوتاه مدت قیمت و سودآوری شبکه که نزولی است، در حالی که روندهای بلندمدت سازنده باقی می مانند (…). اینکه آیا نیروهای کلان و همبستگی‌ها با بازارهای سنتی بیت کوین را پایین می‌آورند، باید دید، با این حال شاخص‌های بنیادی متعددی در نقاط قابل توجه کم‌ارزش‌گذاری یا نزدیک شدن به آنها.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر