• شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی، از تشکیل یک کمیته عالی برای سرمایه گذاری در متاورس فاش کرد.
  • ریاست کمیته عالی فناوری آینده و اقتصاد دیجیتال بر عهده ولیعهد خواهد بود.
  • دبی قصد دارد یکی از 10 اقتصاد برتر جهان باشد.

دبی پس از اینکه ولیعهد امارات تشکیل کمیته بالاتری را برای سرمایه گذاری در فضای مجازی و تقویت اقتصاد دیجیتال فاش کرد، به تقویت فشار متاورز خود ادامه می دهد.

شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی دبی امروز در توییتی از تشکیل کمیته عالی فناوری آینده و اقتصاد دیجیتال توسط دولت خبر داد. قابل ذکر است که ریاست این کمیته بر عهده خود شیخ حمدان خواهد بود.

تحول دیجیتال دبی در سال 1999 توسط اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی آغاز شد. شاهزاده در توییتی نوشت: امروز ما همچنان به تلاش برای رسیدن به چشم انداز او ادامه می دهیم.

ولیعهد دبی افزود: «دیدگاه شیخ محمد بن راشد، موقعیت دبی را به عنوان یک مرکز جهانی پیشرو برای مفاهیم جدید نوآورانه و مدل‌های اقتصادی و فناوری مخرب با به کارگیری فناوری پیشرفته در بخش‌های حیاتی برای بهبود استانداردهای زندگی مردم تثبیت کرد.»

شیخ حمدان همچنین گفت که دبی یک “محل آزمایش جهانی برای فناوری و مدل های تجاری آینده” است که هدف آن ایجاد فرصت های اقتصادی جدید است.

ما به عنوان یک تیم در تلاش هستیم تا موقعیت دبی را به عنوان زادگاه جهانی و آزمایشگاه تحقیقاتی برای فناوری‌های آینده و یکی از 10 اقتصاد برتر جهان افزایش دهیم.

اوایل این ماه، شیخ رونمایی کرد استراتژی متاورس دبی، که هدف آن جذب بیش از 1000 شرکت بلاک چین و متاورس به شهر و پشتیبانی از 40000 شغل مجازی تا سال 2030 است.

امارات متحده عربی تنها یکی از آخرین حوزه های قضایی برای ایجاد یک است متاورس فشار دادن. قبل از فاش شدن استراتژی متاورس دبی، دولت شهری شانگهای یک سند سیاستی منتشر کرد که در آن جزئیات برنامه خود برای پرورش صنعت متاورس به ارزش 52 میلیارد دلار تا سال 2025 ارائه شد.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر