RBI_Deputy_Governor_Banning_crypto_'best_advisable_choice'

  • معاون فرماندار RBI خواستار ممنوعیت، و نه مقررات، ارزهای دیجیتال است.
  • سانکار ادعا می کند که ارزهای دیجیتال ثبات اقتصاد کلان کشور را بی ثبات می کند.
  • بحث هند در مورد قانونی شدن یا ممنوعیت کریپتوها همچنان ادامه دارد.

در 14 فوریه، T. Rabi Sankar، معاون بانک مرکزی هند، خواستار ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال در مقابل بانکداران دیگر شد.

این بیانیه چند روز پس از آن منتشر شد که بودجه اتحادیه پیشنهاد مالیات بر ارزهای دیجیتال را داد که باعث نگرانی سایر کارشناسان مالی شد. سانکار در طول سخنرانی خود، شباهتی بین طرح‌های پونزی و ارزهای دیجیتال ترسیم کرد و گفت که ممنوع کردن آن «مصوب‌ترین انتخاب» برای دولت هند است.

سانکار خاطرنشان کرد که با دادن فرصت به ارزهای دیجیتال در کشوری که پول فیات در آن رایج است وجود داشته باشد، «اثر بی‌ثبات‌کننده بر ثبات پولی و مالی یک کشور» اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. او همچنین اضافه کرد که تنظیم مقررات ارز دیجیتال باعث تبدیل شدن آن به یک دارایی سرمایه گذاری می شود و ارزش آن را بیشتر می کند و کاربران بیشتری را از روپیه دور می کند.

معاون استاندار ارزش واقعی ارزهای دیجیتال را به چالش می کشد و می گوید:

بر خلاف ارزش روپیه که توسط سیاست های پولی و وضعیت آن به عنوان پول قانونی تثبیت شده است، ارزش دارایی های ارز دیجیتال صرفاً بر این انتظار است که دیگران نیز آنها را ارزش گذاری کرده و استفاده کنند.

این مقام RBI تاکید می کند که صرفاً تنظیم ارز دیجیتال، استفاده از آن را در بنیاد تعیین شده توسط دولت تشویق می کند. با این حال، سانکار آگاه است که کاربران ارز دیجیتال با وجود اعمال ممنوعیت استفاده از ارز مجازی، همچنان از استفاده از آن حمایت می‌کنند، همان‌طور که «قاچاق مواد مخدر علی‌رغم ممنوعیت، پدیده‌ای شایع است.

هند یکی از کشورهایی است که شرکت‌های بلاک چین و قانون‌گذاران آن بحث‌های مداومی در مورد مقررات ارزهای دیجیتال دارند. در همین حال، تصمیم برای قانونی کردن یا ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال هنوز در وضعیت بلاتکلیفی طولانی مدت نظارتی قرار دارد زیرا وزیر دارایی Nirmala Sitharaman به بحث های بیشتر در مورد این موضوع اطمینان می دهد.


توییتر
،
تلگرام
یا
برچسب هاممنوعیت ارز دیجیتال RBI

خرید اکانت تریدینگ ویو
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر