قراردادهای هوشمند یک بلوک ساختمانی ضروری در اکوسیستم ارزهای دیجیتال هستند و هسته اصلی بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) هستند.

این برنامه‌ها زمانی اجرا می‌شوند که شرایط از پیش تعیین‌شده برای کمک به خودکارسازی گردش‌های کاری، اجرای توافق‌ها و انجام سایر وظایف ضروری که می‌توانند انجام شوند، اجرا می‌شوند. با اداره شود بیانیه های “اگر/وقتی…پس…”.

قراردادهای هوشمند که توسط توسعه‌دهندگان برنامه‌ریزی شده‌اند، غیرقابل اعتماد، مستقل، غیرمتمرکز، شفاف عمل می‌کنند و قابل تغییر یا اصلاح نیستند. این ویژگی‌ها قراردادهای هوشمند را به ابزاری مفید در کاهش یا حتی حذف نیاز به واسطه‌ها یا اشخاص ثالث تبدیل می‌کند. این کد شرایط یک قرارداد یا قرارداد را داوری می کند.

صنایع قدیمی همچنان علاقه مند به مهار قراردادهای هوشمند هستند

جای تعجب نیست که مزایای قراردادهای هوشمند به این معنی است که بسیاری از شرکت های سنتی به دنبال فناوری برای بهینه سازی عملیات هستند.

تحقیقات منتشر شده در دسامبر 2021 پروژه ها انتظار می رود اندازه بازار جهانی قراردادهای هوشمند از حدود 145 میلیون دلار در سال 2020 به 770.52 میلیون دلار تا سال 2028 افزایش یابد.

قراردادهای هوشمند در حال حاضر موج های قابل توجهی را در صنعت زنجیره تامین ایجاد کرده است، زیرا هدف کسب و کارها ردیابی بهتر محصولات است. در تابستان 2021، ارائه‌دهنده اپلیکیشن موبایل ارز دیجیتال و بلاک چین Epazz Inc اعلام کرد قصد راه اندازی دارد برنامه قرارداد هوشمند بلاک چین StreamPay آن. این شرکت خاطرنشان کرد که این برنامه می تواند توسط مدیران زنجیره تامین برای نظارت بر مواد خام در حالی که آنها به کالاهای نهایی تبدیل می شوند، به لطف قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

مزایای قابلیت ردیابی قراردادهای هوشمند برخی از صنعت حقوقی را نیز جذب کرده است تا نگاهی به این فناوری بیندازند. برخی بر این باورند که قراردادهای هوشمند می‌توانند بر اساس ظهور امضای الکترونیکی برای اسناد حقوقی ایجاد شوند تا سناریوهایی را ایجاد کنند که در آن هزینه‌های وکیل و سایر هزینه‌ها می‌تواند با انجام توافق‌هایی با کمک قراردادهای هوشمند سفارشی کاهش یابد.

در سال 2017، داگ دوسی، فرماندار آریزونا امضاء شده HB 2417 به قانون تبدیل شد، که ادعا می کرد قراردادهای هوشمند طبق قوانین ایالتی قانونی و قابل اجرا هستند.

تا کنون، اتریوم محبوب ترین بلاک چین برای اجرای قراردادهای هوشمند باقی مانده است. قراردادهای هوشمند بر روی ماشین مجازی اتریوم (EVM) اجرا می‌شوند، یک کامپیوتر جهانی و غیرمتمرکز که در آن گره‌های اتریوم در ازای توکن‌های اتر انرژی را تامین می‌کنند.

هر کاربر اتریوم می‌تواند یک قرارداد هوشمند بنویسد و آن را در شبکه مستقر کند تا زمانی که اتریوم کافی داشته باشد و نحوه کدنویسی در یک را بداند. زبان قرارداد هوشمند مانند Solidity یا Vyper.

سازگاری EVM، یک ویژگی حیاتی برای نوآوری قراردادهای هوشمند جدید

از آنجایی که EVM محبوب‌ترین پلتفرم برای قراردادهای هوشمند است، سازگاری بلاک چین برای تیم‌هایی که علاقه‌مند به جذب کاربران هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. سازگاری کاهش می دهد مقدار گاز مورد نیاز برای تایید و اجرای قرارداد.

زنجیره لایکان نمونه ای از یک بلاک چین سازگار با EVM در حال ظهور با مکانیسم اجماع ایمن خود است. توسط تیمی که معرفی کرده است توسعه داده شده است گرگینهLycan Chain که یکی از اولین اکوسیستم‌های DeFi در جهان است، بر کاهش مشکلات مقیاس‌پذیری و تقویت پذیرش کامل قراردادهای هوشمند تمرکز دارد.

توسعه دهندگان که با EVM سازگار هستند و با Web 3.0 قابل کار هستند، می توانند برای ادغام سریع dApps در بلاک چین، به معماری منحصربفرد ترکیبی اثبات سهام Lycan Chain تکیه کنند.

به نام گونه افسانه ای Lycan معروف به سرعت و جاودانگی، تیم Lycan Chain نامگذاری شده است راه اندازی را اعلام کرد از Testnet خود در اوایل مارس 2022.

از آنجایی که قراردادهای هوشمند روح صنعت بلاک چین همیشه در حال تغییر و پویا باقی می ماند، سازگاری EVM برای بلاک چین های جدید و پویا که علاقه مند به کمک به توسعه دهندگان در ساخت سریع راه حل های مقیاس پذیر و ایمن هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر