در اینجا 3 روشی که دارندگان می توانند در بازارهای گاوی و نزولی سود ببرند، آورده شده است

ممکن است بازار صعودی به پایان رسیده باشد، اما این بدان معنا نیست که معامله گران مجبور به توقف سرمایه گذاری باشند. در اینجا چند راه برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال حتی در بازار نزولی وجود دارد.

برای سال‌ها، حامیان ارزهای دیجیتال از قابلیت تغییر جهان ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین حمایت کرده‌اند. با این حال، با گذر از هر چرخه بازار، پروژه‌های جدید می‌آیند و می‌روند، و سودمندی وعده داده شده این پروژه‌های «مورد استفاده در دنیای واقعی» راضی نمی‌شود.

در حالی که اکثر توکن‌ها وعده حل مشکلات دنیای واقعی را می‌دهند، تنها تعداد کمی به این امر دست می‌یابند و بقیه صرفاً سرمایه‌گذاری‌های سوداگرانه هستند.

در اینجا نگاهی به سه کاری که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌توانند با سکه‌های خود انجام دهند، می‌بینیم.

امانت دادن

شاید ساده‌ترین موردی که به دارندگان ارزهای دیجیتال ارائه می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین کاربردهای پولی در امور مالی باشد: وام دادن.

از زمانی که بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) در سال 2020 شروع به کار کرد، فرصت های موجود برای دارندگان کریپتو برای قرض دادن توکن های خود در ازای پاداش چندین برابر شده است.

تراشه آبی پروتکل های DeFi مانند Aave، Maker and Compound بازده معقولی را برای استیبل کوین ها ارائه می دهند و پروتکل های کمتر شناخته شده اغلب در تلاش برای جذب نقدینگی پاداش های بالاتری ارائه می دهند.

اخیراً، حوزه وام‌دهی کریپتو به حوزه‌هایی گسترش یافته است که معمولاً تحت سلطه مالی سنتی هستند. این به ویژه در مورد املاک و مستغلات صادق است، جایی که تعدادی از پلتفرم‌های آزمایشی وام مسکن و فهرست‌بندی مبتنی بر ارز دیجیتال در حال پیشرفت هستند.

پلتفرم هایی مانند Vesta Equity و USDC.homes که به تازگی راه اندازی شده است به دارندگان کریپتو این فرصت را می دهد تا دارایی های خود را برای دریافت وام مسکن وثیقه کنند یا آنها را به خریداران مشتاق خانه در ازای بازدهی بلندمدت وام دهند.

کشاورزی استیبل کوین

راه دیگری برای استفاده از کیسه هولد این است با کشاورزی استیبل کوین. بازار کریپتوکارنسی به دلیل نوسانات بالا و معاملات پرریسک خود شناخته شده است، اما کسب بازدهی در استیبل کوین ها راه مطمئن تری برای رشد سبد بدون ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین است.بیت کوین) و آلت کوین ها.

در بازارهای صعودی و نزولی، نقدینگی لازم است تا پروتکل‌های DeFi به درستی کار کنند، و ادغام استیبل کوین‌ها در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز به بلوغ بازار و نقدپذیری کافی کمک کرده است.

پلتفرم‌هایی مانند Curve Finance، Beefy Finance و Trader Joe بازدهی را در استخرهای نقدینگی استیبل‌کوین ارائه می‌کنند و نرخ‌ها می‌توانند به 20% APY نیز برسند.

مربوط: لایحه دو حزبی برای دادن اختیارات CFTC بر مبادلات و استیبل کوین ها

پیشنهادات توکن بدون ضرر

یکی دیگر از راه‌های «استفاده» از ارزهای دیجیتال، شرکت در عرضه‌های توکن بدون ضرر است که در سراسر اکوسیستم راه‌اندازی می‌شود.

نمونه ای از پیشنهاد توکن بدون ضرر است حراج های پاراچین که در شبکه های Polkadot و Kusama رخ می دهد. در این نوع راه اندازی پروتکل، سرمایه گذاران علاقه مند به حمایت از یک پروژه می توانند قفل کنند نقطه یا KSM برای یک دوره زمانی مشخص به عنوان نوعی پشتوانه وثیقه برای پروژه.

مشارکت کنندگان در ازای قفل کردن سرمایه گذاری خود در قرارداد هوشمند پروژه، رمز بومی پروتکل تازه راه اندازی شده را دریافت می کنند. پس از اتمام دوره قفل تعیین‌شده، کل موجودی توکن‌ها به مشارکت‌کننده بازگردانده می‌شود، به این معنی که دارایی‌های اصلی خود را حفظ می‌کنند و در عین حال دارایی‌های جدیدی را به سبد خود اضافه می‌کنند.

Lockdrops نمونه دیگری از این نوع ارائه توکن بدون ضرر است. یکی اخیراً در طول دوره استخدام شده است راه اندازی Astroport و پروتکل مریخ

Lockdrops همچنین به عنوان airdrops شناخته می‌شود، زیرا از نظر فنی به پروژه‌ها در جمع‌آوری سرمایه کمک نمی‌کنند، بلکه برای استفاده‌های آتی از گیرندگان توکن به سطحی از تعهد نیاز دارند. در حالی که airdrops فقط توکن‌ها را بین کاربرانی که شرکت می‌کنند توزیع می‌کند، lockdrops از طرف‌های علاقه‌مند می‌خواهد که متعهد به قفل کردن مقداری نقدینگی باشند که می‌تواند توسط پروژه در طول راه‌اندازی اولیه آن استفاده شود.

راه‌اندازی Astroport شامل یک مرحله جدید راه‌اندازی نقدینگی بود که در آن مشارکت‌کنندگان می‌توانستند جفت‌های استخر نقدینگی را در ازای یک سطح پاداش بالاتر ارائه دهند. پس از قفل کردن، یک بار پاداش قفلی بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود تا آن را نگه دارند، معامله کنند یا از آن برای تامین نقدینگی استفاده کنند.

ارائه‌دهندگان نقدینگی نیز بسته به استخر نقدینگی که در آن قرار دارند، کارمزد معاملات و سایر مشوق‌ها را به عنوان راهی برای بهبود هزینه فرصت تامین آن نقدینگی دریافت می‌کنند.

پس از اتمام دوره قفل توافق شده، کاربران می توانند نقدینگی را حذف کنند.

هیچ پیشنهاد توکن ضرری به دارندگان ارز دیجیتال بلندمدت فرصتی برای کسب توکن برای پروتکل‌های تازه راه‌اندازی شده در ازای بازدهی و انتخاب نوع توکنی که می‌خواهند به عنوان پاداش جمع‌آوری کنند، می‌دهد.

اطلاعات بیشتری در مورد تجارت و سرمایه گذاری در بازارهای کریپتو می خواهید؟

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس