فروش نام دامنه اتریوم به 2300 درصد افزایش یافته است و بسیاری از نام‌های بزرگ مانند Vitalik Buterin (vitalik.eth)، Paris Hilton (parishilton.eth) و مواردی از این دست به هیاهوی خرید هویت‌های دامنه 3 رقمی هجوم آورده‌اند.

انحصار و سادگی نام های دامنه سرویس نام اتریوم (ENS) چیزی است که آن را برای بسیاری از کاربران غیرقابل مقاومت و فریبنده می کند.

مطلب پیشنهادی | SEC، ریپل با تمدید نبرد حقوقی تا سال 2023 موافقت کردند. XRP بار اصلی را تحمل می کند

ENS چیست؟

خدمات نام اتریوم (ENS) آدرس های ارز دیجیتال طولانی و دست و پا گیر را به URL های کوتاه و شیرین کوتاه می کند. ENS تحت سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) است که در سال 2017 تأسیس شد و هیچ دولت متمرکزی ندارد.

هیچ چیز به اندازه سادگی نیست. و این نقطه اصلی فروش نام های دامنه اتریوم است. دامنه های ENS نام های سه تا چهار رقمی هستند که به “.eth” ختم می شوند. خواندن و به خاطر سپردن آسانتر از حفظ کردن یا حفظ یک برگه از رشته های طولانی و مبهم کلمات است.

هر نام دامنه یک NFT ساخته شده است که مانند سایر NFT های معمولی فروخته می شود.

ENS – URL جهانی

گفته می شود که نام های ENS در ایجاد مهمهای غیرمتمرکز، ساده و جهانی ورود به سیستم یا URL که جایگزینی عالی برای استفاده از کیف پول های سنتی اتریوم است، تغییر دهنده بازی هستند.

بسیاری از افراد مشهور، کارآفرینان و شخصیت‌های عمومی با افتخار از نام ENS خود به عنوان ابزار توییتر استفاده می‌کنند.

حداقل تعداد نام‌های ENS سه است و برای بسیاری از کاربران این عدد مطلوب است. توجه به این نکته مهم است که فقط نام های ENS را می توان در کیف پول ETH ثبت کرد.

کریپتو total market cap at $1.68 trillion on the daily chart | Source: TradingView.com

روز سه شنبه شاهد افزایش یا افزایش شدید فروش در حدود 1.3 میلیون دلار در تنها 24 ساعت بود.

ENS با حدود 700000 دلار فروش از 14 آوریل تا 21 آوریل شروع کرد و پس از آن در 22 تا 27 آوریل با 3 میلیون دلار افزایش یافت.

افزایش خیره کننده 119 درصدی در ثبت نام .eth وجود داشت.

مطلب پیشنهادی | توکن های متاورس در Overdrive، از بیت کوین و اتریوم پیشی می گیرند

Elite Ethereum 10K Club

نام های عددی ENS نیز محبوب بوده اند. برخی از خریداران نام های ENS را پس از مبلغی که آن را به قیمت 999.eth خریداری کرده اند، در صورتی که آن را با 99.9 ETH خریداری کنند، خریداری می کنند. نام‌های سه رقمی ENS معمولاً برای 6 ETH یا معادل تقریباً حدود 17000 دلار تنظیم می‌شوند.

به طور مشابه، اگر کریپتوPunk شما شماره 3200 باشد، به 3200.eth کشیده می شوید. بیشتر مجموعه‌های NFR عددی هستند، به همین دلیل است که امروزه نام‌های ETH در اعداد بسیار پرطرفدار هستند.

کلکسیون های پردرآمد NFT که شماره گذاری شده اند عبارتند از Moonbirds، Bored Apes، Clone X و Azuki.

بسیاری از کلکسیونرهای NFT از همان اوایل در مورد زیر دامنه های ENS گمانه زنی می کنند. نام‌های ENS دارای عرضه ثابت یا محدود تنها 10000 دامنه هستند، به همین دلیل است که بسیاری از افراد سعی می‌کنند ENS خود را بگیرند در حالی که هنوز می‌توانند بخشی از نخبگان و انحصاری باشند. باشگاه 10k.

Featured image from Coin News, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر