چه افراد مشهور، چه برندهای بزرگ و چه شرکت‌ها، چشم‌های بیشتری به فضای NFT می‌آید که منجر به پذیرش انبوه آن می‌شود.

بر کسی پوشیده نیست که 
توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) هنوز یک موضوع خاص هستند. 
با وجود افزایش سریع محبوبیت آنها در سال 2021، هنوز درصد قابل توجهی از مردم وجود دارند که نمی دانند NFT چیست. 
با تأمل در نمودار زیر، واضح است که کارهای زیادی باید انجام شود تا NFTها واقعاً به جریان اصلی نفوذ کنند.
با این حال، از ماه های اخیر مشخص است که امکان وقوع این امر وجود دارد و نشانه های زیادی از آگاهی و پذیرش وجود دارد که در این مقاله به آنها خواهم پرداخت.

سلبریتی ها
سلبریتی ها یکی از حامیان کلیدی در ظهور NFT ها بوده اند. 
در ابتدا، فضای NFT با هنرمندان، خالقان و معامله گران آغاز شد که همگی پایه و اساس فضای NFT امروزی را تعیین کردند. 
از آن زمان، چهره‌های قابل توجهی نیز وارد این فضا شده‌اند، چه از طریق ایجاد پروژه‌های خود و چه صرفاً جمع‌آوری. 
هجوم سلبریتی ها در ماه های اخیر از نظر گسترش دامنه NFT ها بسیار ارزشمند بوده است، اما در فضای NFT، همه از نقطه اول شروع می کنند و ارزش از نفوذ ناشی نمی شود. 
برای بسیاری از افراد مشهوری که مجموعه‌های NFT را بدون در نظر گرفتن بلندمدت ایجاد کرده‌اند، NFT‌های آن‌ها نتوانسته‌اند ارزش خود را حفظ کنند، بنابراین این نکته را تقویت می‌کند.
بین سلبریتی هایی که ارزش ارائه کرده اند و آنهایی که به دنبال سود بردن از فضا هستند تفاوت وجود دارد. 
به عنوان مثال، فارل ویلیامز، اسنوپ داگ، جیمی فالون، تام برادی، پاریس هیلتون، پست مالون، The Weeknd، استفن کری، لیل بیبی، تیمبالند و دی جی خالد را در نظر بگیرید. 
همه آنها افراد مشهوری هستند که مجموعه ها را خریداری کرده و آنها را به عنوان عکس پروفایل خود به نمایش گذاشته اند.
این سلبریتی‌ها مطمئناً کاتالیزور اصلی برای رشد فضای NFT بوده‌اند، و با توجه به تعداد افراد مشهور در گلوله‌های برفی فضایی، شکی نیست که تأثیر آنها به تقویت فرهنگ رمزنگاری در جریان اصلی کمک می‌کند. 
اما مهمتر از همه، آنها به ما می‌پیوندند – آنها پویایی را تغییر نمی‌دهند یا قوانینی را وضع نمی‌کنند. 
فضای NFT یک تلاش مشترک است و ما با هم در حال ایجاد ارزش هستیم.
مطالب مرتبط: سلبریتی ها به طور گسترده ای از NFT استقبال می کنند
آدیداس
شاید مهم ترین پل اصلی تا به امروز 
، مشارکت آدیداس با Bored Ape Yacht Club، Gmoney و PUNKS Comics بوده است. 
در اقدامی که دنیای NFT را با هیجان تکان داد، آدیداس یک حساب توییتر جدید به نام آدیداس اورجینال با این شرکای جدید راه اندازی کرد تا در مورد برنامه های خود صحبت کنند.
در این فضا، آنها تعدادی از چیزهای مهم را اعلام کردند – اول، برنامه های خود برای ورود به Metaverse، دنیای دیجیتالی که به کاربران اجازه می دهد در آینده به صورت مجازی تعامل داشته باشند. 
برای نشان دادن ایده‌شان، آن‌ها تریلری منتشر کردند که میمون بی‌حوصله آدیداس و نمایش‌هایی از شرکای جدیدش را به تصویر می‌کشد که به‌طور یکپارچه در آسمان و به متاورس سفر می‌کنند.
امروز با 
BoredApeYC@ ، 
@gmoneyNFT و 
@punkscomic به Metaverse 
می‌رویم .


زمان ورود به دنیایی از امکانات بی حد و حصر فرا رسیده است. 
https://t.co/LmgtrRn20c pic.twitter.com/40kU8tayrS
— adidas Originals (@adidasoriginals) 
2 دسامبر 2021
مطالب مرتبط: فقط آن را بخرید: نایک می‌خواهد کفش‌های ورزشی را به Metaverse بیاورد
اکانت آدیداس اورجینال نیز تصویر نمایه خود را به Bored Ape Yacht Club NFT #8774 که به تازگی خریداری شده است، تغییر داده است، میمون آبی بسیار خاصی که به نام Indigo Herz نامیده می شود، با عینک قلب و کلاه ماهیگیر، چهره برند خود در Metaverse خواهد بود.

چرا این انقدر پیشگام است؟
تا کنون، فضای NFT از افراد تشکیل شده است. 
چه معامله گران معمولی، چه سازندگان و چه حتی افراد مشهور، این افراد بوده اند که فضا را به جلو سوق داده اند. 
حالا وارد آدیداس شوید، یک برند سنتی و رایج که چهار میلیون دنبال کننده توییتر و 26 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد. 
وجود این یک برند این قدرت را دارد که بیشتر از مجموع همه افراد به فضا نگاه کند، بنابراین رشد NFTها را به طور قابل توجهی تحریک می کند.
موارد مرتبط: NFT ها به عنوان شبکه های اجتماعی خرد: مسیر پذیرش رمزارز
برای پیشبرد این چشم انداز، آدیداس همچنین 
با Coinbase، پلتفرم پیشرو مبادلات ارزهای دیجیتال، 
شریک شد . 
علاوه بر این، با The Sandbox، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های متاورس نیز همکاری کرد. 
آدیداس در یک توییت، طرح Sandbox خود را به نمایش گذاشت، قطعه‌ای از زمین دیجیتالی که به طور رسمی موقعیت خود را در این ابر وجه تثبیت می‌کند.
سلام 
@adidasoriginals ، غیرممکن در 
متاورس هیچ چیز نیست. 
چه می شود اگر از همه متفکران و دست اندرکاران اصلی دعوت کنیم تا آینده خود را با هم طراحی کنیم؟ 
https://t.co/xQrfAWHBky pic.twitter.com/fTCaqf6fho
— The Sandbox (@TheSandboxGame) 
22 نوامبر 2021
یوبی سافت
Ubisoft شرکت بزرگ بعدی بود که این هفته مسیر Web3 را دنبال 
کرد و اعلام کرد که Ubisoft Quartz در بلاک چین تزوس در دسترس خواهد بود. 
فرض پلتفرم این است که کاربران می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال، آیتم‌های درون بازی به نام «رقوم» را خریداری و بفروشند. 
این مهم است زیرا به بازیکنان مالکیت آیتم‌های درون‌بازی‌شان را می‌دهد، که در بازی‌های معمولی فقط در اکوسیستم‌های فردی آن بازی‌ها در دسترس هستند و وابسته به آن هستند، برخلاف بلاک‌چین، که امکان مالکیت کاملاً مستقل از دنیای بازی
چرا این اینقدر قابل توجه است؟
یوبی سافت با بیش از 5.8 میلیارد دلار سرمایه در بین 25 شرکت برتر بازی قرار گرفته است. 
اگر این اولین قدم به سوی NFT ها باشد، مطمئناً می تواند در آینده چیز بسیار پیچیده تری انجام دهد. 
در مقایسه با آدیداس و سایر برندهای بزرگی که در این فضا کاوش کرده اند، هر کدام موفق شده اند توجه بیشتری را به چشم انداز NFT به عنوان یک فناوری که جدی گرفته می شود، جلب کنند.
معرفی Ubisoft Quartz

ما اولین NFT های کارآمد انرژی قابل بازی در یک بازی AAA را به Ghost Recon: Breakpoint می آوریم!


آن را در نسخه بتا از 9 دسامبر با سه قطره لوازم آرایشی رایگان امتحان کنید و در اینجا بیشتر بیاموزید: 
https://t.co/ysEoYUI4HY pic.twitter.com/owSFE2ALuS
— یوبی سافت (@Ubisoft) 
7 دسامبر 2021
علیرغم ورود یوبی سافت که گامی بزرگ در جهت آوردن NFTها به جریان اصلی بود، اعلام آنها بدون انتقاد مواجه نشد. 
در واقع، ویدیوی یوتیوب آنها در یک ساعت اول بیش از 20000 نفر را دوست نداشتند و این شرکت با واکنش شدید رسانه‌های اجتماعی خود مواجه شد و مجبور شد ویدیو را از فهرست حذف کند.
هنگام بررسی دامنه نظرات، بدیهی است که نفرت از تعدادی منابع ناشی می شود که کاربران:
از شرکت صرف نظر از NFT ها خوشتان نمی آید.
از پرداخت ها بیزارید. 
هزینه ممکن است برای بسیاری دور از دسترس باشد.
مصرف انرژی مورد نیاز NFT ها را دوست ندارید.
به طور کلی NFT ها را دوست ندارید.
این بازتاب مطمئناً این واقعیت را تأیید می کند که NFT ها قبل از پذیرفته شدن و پذیرفته شدن توسط مخاطبان اصلی گسترده تر نیاز به کار زیادی دارند. 
اما این فقط افراد نیستند – برخی از پلتفرم‌های پیشرو بازی، مانند Steam، بازی‌های بلاک چین را به طور کامل از فروشگاه خود ممنوع کرده‌اند. 
باید دید یوبی سافت به برنامه های خود ادامه خواهد داد یا خیر. 
با این حال، اعتقاد اولیه آن نیز این واقعیت را برجسته کرده است که NFT ها به سرعت در حال رشد هستند، به خصوص اگر یک شرکت میلیارد دلاری در حال بررسی آنها باشد!
اما چرا NFTها تا این حد بحث برانگیز هستند و چگونه این امر مانع از پذیرش جریان اصلی بیشتر آنها می شود؟
چه چیزی مانع از ورود NFT ها به جریان اصلی می شود و چه پیشرفت هایی می توان انجام داد؟
انگ و عدم اعتماد دو مورد از اساسی ترین دلایلی است که باعث می شود از ورود NFT ها به جریان اصلی جلوگیری شود. 
تا حدی، برخی از انگ ها در مورد کسانی که قربانی قالی کشی شده اند معتبر هستند. 
علاوه بر این، بسیاری از افراد در برابر تهدید 
کلاهبرداری و هک 
آسیب پذیر شده 
اند که به طور فزاینده ای افزایش یافته است. 
همچنین احتمالاً شنیده اید که “NFT ها یک کلاهبرداری هستند”، “NFT ها برای پولشویی هستند” و “NFT ها یک طرح هرمی هستند.” 
اما این نشان دهنده کل تصویر نیست.
در واقع، بازیکنان بدی در این فضا وجود دارند که این رفتار را انجام می‌دهند، مانند اینکه در زندگی واقعی کلاهبرداران نیز وجود دارند. 
اما این کل فضا را در نظر نمی گیرد. 
علاوه بر این، NFT های شما را می توان به طور کامل با استفاده از یک کیف پول سخت افزاری، که به عنوان کیف پول سرد نیز شناخته می شود، محافظت کرد. 
روی بلاک چین ذخیره می شود و تنها شما کلید خصوصی برای دسترسی به آن را دارید.
برای جلوگیری از کلاهبرداری بیشتر، بدون شک باید حالت‌های ارتباطی بهتری برای کاربران NFT و پلتفرم‌های ایمن‌تری ارائه شود که ایمنی افرادی را که از آن استفاده می‌کنند تضمین شود. 
اگرچه کشش فرش یک مسئله است، اما در کل فضا رخ نمی دهد. 
هنوز پروژه های جدی و قانونی NFT وجود دارند که قابل اعتماد هستند. 
به جای وادار کردن NFT ها به یک برچسب گسترده تر مانند “کلاهبرداری”، آنچه لازم است درک بیشتر تیم های پشت سر آنها است و قبل از سرمایه گذاری به تحقیقات بیشتری نیاز است.
موارد مرتبط: توکن‌های غیرقابل تغییر: نحوه شروع استفاده از NFT
یکی دیگر از موانع پذیرش جریان اصلی این است که، اگر در این فضا تازه کار هستید، راه اندازی یک حساب Coinbase و کیف پول MetaMask می تواند بسیار گیج کننده باشد اگر نمی دانید از کجا شروع کنید. 
هزینه ها، نقل و انتقالات و مشکلات در هر مرحله وجود دارد که این امر را به یک مانع جدی برای ورود تبدیل می کند. 
برای افراد معمولی، این باعث می شود که حتی از ورود به فضا بازدارند. 
بنابراین، اگر قرار است NFT ها برای جریان اصلی جذاب باشند، باید روند ساده تری برای شروع وجود داشته باشد.
پشتیبانی لازم است. 
نمی توان از شما انتظار داشت که به تنهایی یک کیف پول ایجاد کنید، تجارت را شروع کنید و نقل و انتقالات را انجام دهید، مگر اینکه، البته، بسیار متعهد باشید. 
این یک کار باشکوه برای هر کسی است و بنابراین، ما به راهنماها، دست‌های کمک‌کننده و راه‌هایی برای حمایت از مردم در این فرآیند نیاز داریم. 
پیچیدگی‌های شروع یک مانع جدی برای ورود است و اگرچه 
راهنماها مفید هستند ، اما 
به چیزی جامع‌تر نیاز است که زندگی را برای همه افراد درگیر آسان‌تر کند. 
تا آن زمان، دشوار است که بگوییم چه زمانی NFT ها به پذیرش جریان اصلی دست خواهند یافت.
حرکت رو به جلو
NFT ها راه درازی در پیش دارند تا اینکه توسط جریان اصلی پذیرفته شوند. 
با این حال، همانطور که این مقاله تشریح می کند، در حال حاضر تعدادی نشانه مهم وجود دارد که نشان می دهد آنها در آینده خواهند بود. 
چه افراد مشهور، چه برندهای بزرگ و چه شرکت‌ها، چشم‌های بیشتری به فضا می‌آیند و با همسو شدن زمان‌بندی و تشخیص مصرف‌کنندگان، تغییری در افکار ممکن است رخ دهد. 
اما قبل از این، باید کارهای زیادی در زمینه آموزش و دسترسی انجام شود.
مطالب مرتبط: تمرکززدایی در مقابل تمرکز: آینده کجاست؟ 
کارشناسان پاسخ می دهند

به وضوح موافقان و مخالفانی برای مقررات و عدم تمرکز وجود دارد. 
پلتفرم های متمرکز، چارچوب ها و ایمنی را فراهم می کنند. 
برعکس، تمرکززدایی نوآوری و سلطنت آزاد را ارائه می دهد. 
اما از جنبه منفی، مقررات از مالکیت و سلطنت آزاد جلوگیری می کند، در حالی که تمرکززدایی امکان پرورش کلاهبرداران و افرادی را که بد نیت عمل می کنند را فراهم می کند.
آنچه ما می دانیم این است که NFT یک فناوری جدید است که هنوز در مراحل آزمایشی خود است. 
اما در حال حاضر ما شاهد جذب شرکت ها و برندهای اصلی هستیم. 
پذیرش NFT ها، چه کند و چه سریع، اجتناب ناپذیر است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد

منبع