وزیر دارایی NUG گفت استفاده از Tether سرعت تجارت و کارایی پرداخت را افزایش می دهد.

دولت سایه میانمار، دولت وحدت ملی (NUG)، به رهبری حامیان آنگ سان سوچی، رهبر زندانی، تتر (USDT) مبتنی بر دلار آمریکا را به عنوان ارز رسمی برای استفاده محلی اعلام کرده است. 

طبق گزارشی که در بلومبرگ منتشر شده است ، حکومت وحدت ملی تتر را برای کمپین جمع آوری کمک های مالی جاری خود که به دنبال سرنگونی رژیم نظامی کنونی در میانمار است، می پذیرد. دولت در سایه همچنین 9.5 میلیون دلار از طریق فروش «اوراق قرضه خزانه ویژه انقلاب بهاری» که به مهاجران میانماری در سراسر جهان ارائه شده بود، جمع آوری کرد. این گروه قصد دارد یک میلیارد دلار از طریق فروش اوراق قرضه صادر شده توسط NUG جمع آوری کند.

وزارت برنامه ریزی، مالیه و سرمایه گذاری حکومت وحدت ملی در 13 دسامبر اعلامیه ای را در رابطه با این اقدام در فیس بوک منتشر کرد.

اطلاعیه در مورد پذیرش Tether توسط NUG. منبع: فیسبوک

تصمیم NUG برای تبدیل تتر به عنوان یک ارز رسمی، ممنوعیت رمزنگاری اعمال شده توسط بانک مرکزی میانمار در ماه می سال گذشته را تضعیف می کند. 

ادغام Tether به عنوان یک ارز رسمی برای استفاده محلی به دلیل نگرانی های حفظ حریم خصوصی و توقیف وجوه توسط رژیم فعلی صورت می گیرد. وزیر دارایی NUG گفت که دلیل اصلی ادغام Tether “استفاده داخلی برای آسان کردن آن و سرعت بخشیدن به تجارت، خدمات و سیستم های پرداخت فعلی است.”

وحدت ملی در اکتبر 2021 توسط مجلس سنای فرانسه و پارلمان اروپا به عنوان دولت رسمی میانمار به رسمیت شناخته شد ، اما ایالات متحده هیچ حرکتی در این راستا انجام نداده است. تصمیم NUG برای پذیرش و استفاده از تتر استیبل کوین می‌تواند به محل بحث در میان کشورها تبدیل شود، به‌ویژه در زمانی که دولت ایالات متحده به دنبال اعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه صدور استیبل کوین است .

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد

منبع