داده‌ها نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال دو ماه است که ترس شدیدی را مشاهده می‌کند و سرمایه‌گذاران را در وحشت به‌همراه دارد زیرا بیت‌کوین به 20 هزار دلار سقوط کرده است.

شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال هنوز به “ترس شدید” اشاره می کند

طبق آخرین گزارش هفتگی از تحقیقات محرمانهبازار کریپتوکارنسی اکنون دو ماه است که با ترس شدید روبرو شده است که طولانی ترین رگه در تاریخ است.

شاخص ترس و طمع” شاخصی است که احساسات عمومی سرمایه گذاران در بازار کریپتو را اندازه گیری می کند.

این متریک از یک مقیاس عددی استفاده می کند که از صفر تا صد را نشان می دهد. همه ارزش‌های بزرگ‌تر از پنجاه نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران در حال حاضر حریص هستند، در حالی که ارزش‌های زیر آستانه نشان‌دهنده بازاری ترسناک هستند.

مقادیر لبه بالای 75 و کمتر از 25 به معنای احساسات دارنده “طمع افراطی” و “ترس شدید” به ترتیب.

اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که روند شاخص ترس و طمع کریپتو را در سال گذشته نشان می دهد:

Looks like the value of the indicator has been very low recently | Source: Arcane Research's The Weekly Update - Week 24, 2022

همانطور که در نمودار بالا می بینید، شاخص ترس و طمع کریپتو در حال حاضر دارای مقدار 9 است که نشان می دهد بازار بسیار ترسناک است.

چنین ارزش‌های احساسی پایینی اکنون دو ماه است که ادامه دارد و این طولانی‌ترین ترس شدیدی است که تا به حال در بازار دیده شده است.

مطالب مرتبط | سقوط بیشتر بازار کریپتو: کاهش ارزش بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)

این مقادیر اندیکاتور در حالی باقی مانده اند که کل بخش کریپتو دچار سقوط شده است و بخش بزرگی از سرمایه گذاران به سمت قرمزی رفته اند.

از لحاظ تاریخی، رگه‌هایی با ترس شدید زمانی بوده است که سکه‌هایی مانند بیت‌کوین تمایل به شکل‌گیری پایین داشتند (و به طور مشابه، بالاها در هنگام طمع شدید رخ داده‌اند).

به همین دلیل، برخی از تحلیلگران بر این باورند که بازار بسیار ترسناک می تواند فرصت های جدیدی برای خرید ارزهای دیجیتال فراهم کند.

مطالب مرتبط | بیت‌کوین «دست‌های الماس» با افزایش فروش بیش از یک سال عرضه، شروع به شکستن کرد

تکنیک معاملاتی که از این ایده پیروی می کند “سرمایه گذاری مخالف” نامیده می شود. این نقل قول معروف از وارن بافت این فلسفه را در بر می گیرد: “وقتی دیگران حریص هستند بترسید و وقتی دیگران می ترسند حریص باشید.”

اگر روند تاریخی قابل پیش‌بینی باشد، ترس شدید کنونی درازمدت ممکن است زمانی باشد که بیت‌کوین و سایر سکه‌ها پایین‌ترین حد را مشاهده کنند. و اگر چنین است، ممکن است اکنون زمانی باشد که یک سرمایه‌گذار مخالف باور کند که نقطه خرید ایده‌آلی است.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 20.4 هزار دلار شناور است که در هفت روز گذشته 1 درصد کاهش داشته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 30 درصد کاهش یافته است.

نمودار زیر روند قیمت سکه را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

The value of Bitcoin seems to have dropped down over the past day | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Thought Catalog on Unsplash.com, charts from TradingView.com, Arcane Research

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر