در بلومبرگ اخیر گزارشبا توجه به افزایش اخیر قیمت و سود قابل توجهی که از بیت کوین (BTC) یا بزرگترین آلت کوین های بازار پیشی گرفته است، مشخص شده است که صنعت صندوق های تامینی به طور فزاینده ای به سمت جذابیت بخش memecoin کشیده شده است.

شیدایی Memecoin

یکی از نمونه‌های جذابیت ممکوین‌ها برای مؤسسات مالی سنتی، Stratos مستقر در نیوپورت بیچ است که یک صندوق نقدی را با توکن Dogwifhat در دسامبر راه‌اندازی کرد.

Memecoin مبتنی بر Solana Dogwifhatکه به‌خاطر طلسمش – سگی که باقلا می‌پوشد – شناخته می‌شود، با افزایش بیش از 300 برابری قیمت، به یکی از بازیگران اصلی دنیای ارز دیجیتال تبدیل شد.

گزارش شده است که این افزایش قابل توجه به استراتوس کمک کرد تا در سه ماهه اول سال 2024 به بازدهی خیره کننده 137 درصدی دست یابد و عملکرد بهتری در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. با این حال، Dogwifhat از زمان خود در 31 مارس بیش از 35 درصد کاهش یافته است اوج تمام دوران (ATH) 4.83 دلار است و در حال حاضر با 3.09 دلار معامله می شود.

جالب اینجاست که Stratos تنها نیست که به سراغ memecoin ها می رود. سایر صندوق های تامینی نیز این کار را انجام می دهند.

به عنوان مثال، بروان هاوارد، مدیر دارایی، بنا به گزارش ها، سرمایه گذاری «کوچکی» در memecoins انجام داده است. Pantera Capital، یک صندوق ارز دیجیتال، اخیراً بر قدرت ماندگاری memecoin ها و فرصت‌های معاملاتی «عظیم» آنها تأکید کرده است.

آیا فقط قمار است؟

علیرغم اشتیاق برخی از صندوق‌های تامینی، این گزارش خاطرنشان می‌کند که بسیاری از شرکت‌کنندگان ارزهای دیجیتال نسبت به memecoin‌ها شک دارند.

کوین تامپسون، بنیانگذار Lekker Capital، یک صندوق تامینی که با ممکوین های معاملاتی آزمایش می کند، شرایط فعلی را تشبیه کرد. دیوانگی به شور و حال سوداگرانه ای که در بازارهای سنتی با سهامی مانند GameStop مشاهده می شود.

علاوه بر این، تامپسون ممکوین‌ها را «نوک نیزه برای سفته‌بازی» توصیف کرد و بر ماهیت «قمار مانند» معاملات آنها تأکید کرد.

با این حال، Cosmo Jiang، مدیر پورتفولیو در Pantera Capital، به تکامل memecoin ها فراتر از شوخی های صرف اشاره کرد و برخی را “سکه های فرهنگی” نامید که نماد عضویت در یک گروه یا سیستم اعتقادی خاص است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که سهولت ایجاد و راه‌اندازی memecoin با در دسترس بودن برنامه‌هایی مانند Pump.fun افزایش یافته است که به کاربران اجازه می‌دهد در چند دقیقه سکه ضرب کنند. بلاک چین هایی مانند Solana و Coinbase's Base که قیمت پایینی دارند هزینه های معاملاتی، مملو از این توکن ها شده اند.

در پرتو این تحولات، جاش دی ووس، سرپرست تحقیقات CCData، زیرساخت های بهبود یافته حمایت از memecoin ها، از جمله افزایش نقدینگی و توسعه بازارهای آتی پیشرفته در صرافی های متمرکز (CEX) را برجسته کرد.

از آنجایی که صندوق‌های تامینی بیشتر، ممکوین‌ها را جدی می‌گیرند، رنیک پالی از Stratos پیش‌بینی می‌کند که تمرکز فزاینده بر روی این دارایی‌های ارز دیجیتال‌شده باشد.

پالی با ترسیم شبهات اولیه در مورد ارزهای ارز دیجیتال شده، پیشنهاد می‌کند که ممکن است وجوه فقط با میم‌ها ظاهر شوند، که بازتاب ایجاد وجوه توکن غیرقابل تعویض (NFT) است.

برای نشان دادن بیشتر علاقه و پذیرش این توکن های در حال ظهور، در سه ماهه اول سال 2024، memecoin ها به عنوان سودآورترین طبق یک مطالعه اخیر که توسط CoinGecko انجام شده است، روایت ارز دیجیتال، بازده متوسط ​​1312.6٪ در سراسر توکن های برتر خود را ارائه می دهد.

نمودار روزانه روند صعودی قیمت DOGE را در 7 روز گذشته نشان می دهد. منبع: DOGEUSD در TradingView.com

در حال حاضر، بزرگترین memecoin در بازار، Dogecoin (DOGE) با 0.1616 دلار معامله می شود که در هفت روز گذشته 5٪ افزایش یافته است. ارزش بازار آن 23 میلیارد دلار است.

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر