رئیس بانک مرکزی برزیل توضیح می دهد که چگونه سیستم CBDC می تواند عملکرد بانک ها را متوقف کند

بانک مرکزی برزیل در ساخت Real Digital خود، در حال توسعه مکانیسم‌هایی است که می‌تواند تبدیل شهروندان به CBDC را در صورت اجرا بانک متوقف کند.

اخیراً در یک مقاله منتشر شده توسط بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS)، فابیو آرائوجو، اقتصاددان در بانک مرکزی برزیل (CBB) که همچنین مسئول کار ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور است، فاش کرد که یک بار مقام پولی کنترل بیشتری بر پول مردم خواهد داشت. CBDC آن راه اندازی شده است. از طریق موسوم به دیجیتال دیجیتال، بانک مرکزی می‌تواند فعالیت بانکی را متوقف کند و محدودیت‌های دیگری را برای دسترسی شهروندان به پول اعمال کند.

Real Digital، نسخه دیجیتال پول ملی برزیل، در بانک مرکزی مورد بحث قرار گرفته است از سال 2015 و اولین آزمایشات خود را تا سال 2023 انجام خواهد داد نه راه حل ارائه شده توسط شرکت های خصوصی در طول چالش اخیر Lift رویدادی که توسط CBB انجام شد.

Cointelegraph گزارش داد که ارزش CBDC آینده خواهد بود متصل به سیستم ملی پرداخت فیات STR، همچنین به عنوان سیستم انتقال ذخیره شناخته می شود.

از طریق Real Digital، بانک مرکزی می‌گوید که می‌خواهد پرداخت‌های هوشمند را در یک محیط تنظیم‌شده فعال کند. پرداخت‌های هوشمند شامل قراردادهای هوشمند، تراکنش‌ها با دستگاه‌های اینترنت اشیا و حتی برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.

آرائوجو در سند BIS گفت که هدف اصلی از معرفی CBDC فراهم کردن محیطی امن و قابل اعتماد برای کارآفرینان برای نوآوری از طریق استفاده از فناوری‌های برنامه‌پذیری است که پرداخت‌های هوشمند را به واقعیت تبدیل می‌کند.

او گفت: «فناوری‌های موجود برای پرداخت‌های هوشمند، همانطور که در دارایی‌های کریپتو دیده می‌شود، فضا را برای مدل‌های کسب‌وکار جدید باز می‌کند و برای پاسخگویی به تقاضای مردم مناسب‌تر است.

مربوط: مقاله فدرال رزرو به اثرات بالقوه CBDC بر سیاست پولی می پردازد

بانک مرکزی ممکن است برداشت را متوقف کند

آرائوجو در این مقاله تاکید می‌کند که بانک مرکزی باید مشارکت خود را با بخش خصوصی در تامین نقدینگی به بازار حفظ کند. به گفته Araujo، بانک مرکزی همزیستی بین Real Digital و پول خصوصی صادر شده توسط موسسات تحت نظارت CBB در پرداخت های هوشمند مورد نظر را پیش بینی می کند.

بنابراین، افراد می توانند سپرده های خود را به توکن هایی تبدیل کنند که قادر به دسترسی به خدمات ارائه شده در این پلت فرم جدید هستند، با این تعهد که این توکن ها به دیجیتال واقعی تبدیل خواهند شد. به عبارت دیگر، بانک‌ها می‌توانند توکن‌های خود را با هدف برنامه‌های قرارداد هوشمند صادر کنند که موجودی آنها در Real Digital به عنوان ضامن عملیات باشد.

او گفت: «توکن‌های سپرده بانکی تجاری تمام مقررات و ویژگی‌های دارایی‌های اصلی خود، مانند ذخایر کسری را به ارث می‌برند.» «به همین ترتیب، [payment service provider] توکن های سپرده ویژگی های خود را به ارث می برند، مانند کل ذخیره مورد نیاز.”

با این حال، بر خلاف اکوسیستم ارزهای دیجیتال، که در آن کاربران مالک دارایی های خود هستند و هیچ کس نمی تواند عملیات آنها را قفل کند، در CBDC برزیل سیستمی برای قفل برداشت وجود خواهد داشت.

Araujo خاطرنشان می کند که در یک زمان معین و به دلایل مختلف، ممکن است یک بانک اجرا شود که در آن کاربران بخواهند این توکن ها را به Real Digital تبدیل کنند که توسط بانک مرکزی تضمین می شود. برای جلوگیری از چنین اجراهای بانکی، CBB از قبل «پس‌ایست‌ها و محدودیت‌هایی در جریان تبدیل به و از CBDCها» ارائه می‌کند.

بانک مرکزی خاطرنشان می کند که جریان مبادله این توکن ها به Real Digital دارای محدودیت است و حتی باید از قبل برنامه ریزی شود. به عبارت دیگر، بانک مرکزی قدرت کنترل جریان پول در داخل سیستم را خواهد داشت.

مربوط: بورس اوراق بهادار برزیل می خواهد برای Real Digital اوراکلز ارائه دهد

مقاله توضیح می دهد:

با این حال، یکی از منابع نگرانی، سرعت تبدیل توکن‌های خصوصی به CBDC است که می‌تواند مکانیسم‌های هماهنگی را بازیابی کند. برای جلوگیری از چنین جریان‌های نامطلوبی، تبدیل‌های بزرگ تنها در صورتی می‌توانند در دسترس باشند که از قبل برنامه‌ریزی شده باشند و محدودیت‌هایی برای تبدیل‌های روزانه وجود داشته باشد. علاوه بر آن، زمانی که تخلیه مداوم توکن‌ها از هر مؤسسه خاصی آن را آسیب‌پذیر می‌کند، مکانیسم‌های قطع کننده مدار می‌توانند به طور خودکار قابل اجرا باشند.»

Araujo این سند را با اشاره به اینکه Real Digital با فعال کردن قراردادهای هوشمند و راه حل های پول قابل برنامه ریزی در محیط مالی برزیل به پایان می رساند، به ایجاد خدمات مالی سفارشی برای پاسخگویی به خواسته های مختلف جامعه اجازه می دهد.

این مقاله نتیجه‌گیری می‌کند که این منابع، وقتی با آموزش مالی ترکیب شوند، می‌توانند دستاوردهای کارآمدی را ایجاد کنند و به کل جمعیت کشور، حتی افرادی که هنوز در حاشیه سیستم مالی هستند، خدمت کنند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس