رئیس جمهور ازبکستان فرمان اتخاذ چارچوب ویژه ارز دیجیتال را صادر کرد

جمهوری ازبکستان در حال آماده شدن برای اتخاذ یک چارچوب قانونی جدید ارز دیجیتال است که شامل مالیات بر درآمد 7.5 درصدی بر حقوق مربوط به ارز های دیجیتال می شود.

جمهوری ازبکستان به پیشرفت خود در قوانین ارزهای دیجیتال محلی ادامه می‌دهد و شوکت میرضیایف، رئیس‌جمهور ازبکستان، فرمان جدیدی برای تنظیم این صنعت صادر کرد.

این فرمان جدید در 27 آوریل منتشر شد دستور می دهد سازماندهی مجدد یک آژانس بزرگ ریاست جمهوری به نام آژانس ملی مدیریت پروژه (NAPM). این مرجع قبلاً تجارت کریپتو در ازبکستان را تبلیغ کرده و به ساکنان این امکان را داده است انجام انواع معاملات ارزهای دیجیتال در سال 2021

بر اساس این فرمان، NAPM به یک نهاد جدید به نام آژانس ملی پروژه‌های چشم‌انداز (NAPP) تغییر ساختار می‌دهد که مسئول طیف گسترده‌ای از پروژه‌های مرتبط با مقررات ارز دیجیتال با مأموریت اتخاذ یک «رژیم تنظیم مقررات ارز دیجیتال ویژه» در ازبکستان است. .

آژانس موظف است سیاست یکپارچه ایالتی در مورد ارز های دیجیتال را ایجاد و اتخاذ کند و همچنین از حفاظت از سرمایه گذاران و اجرای اقدامات برای مبارزه با فعالیت های غیرقانونی مانند تأمین مالی تروریسم اطمینان حاصل کند. NAPP همچنین پروژه هایی را آغاز و ترویج خواهد کرد که از بلاک چین و سایر فناوری های نوظهور در مدیریت دولتی و سایر بخش های اجتماعی-اقتصادی استفاده می کنند.

NAPP می‌تواند شرایط قانونی را برای اشخاصی که از فناوری‌های ارز دیجیتال و بلاک چین استفاده می‌کنند و همچنین ارائه‌دهندگان دارایی‌های مجازی از جمله شرکت‌های تجارت و استخراج کریپتو، فروشگاه‌های صنعتی و غیره ایجاد کند. این آژانس همچنین مسئول صدور مجوز و نظارت بر ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی است که ملزم به پرداخت تعدادی از هزینه های دولتی هستند، در این سند آمده است:

شرکت کنندگان در رژیم ویژه باید کسورات اجباری را به انواع مالیات ها و صندوق های امانی دولتی و همچنین پرداخت های گمرکی برای تجهیزات، اسناد فنی، نرم افزار بپردازند. […] برای نیازهای خود وارد می شود و در جمهوری ازبکستان تولید نمی شود […]”

طبق این سند، درآمد حاصل از حقوق شرکت کنندگان در “رژیم ویژه” مشمول مالیات بر درآمد شخصی با نرخ ثابت 7.5٪ است.

شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان بود دوباره انتخاب شد برای دومین دوره پنج ساله در اکتبر 2021 و در سال 2016 پس از مرگ اسلام کریموف، رهبر دیرینه این کشور، به قدرت رسید. میرضیایف از زمان تصدی این دفتر چندین ابتکار در صنعت کریپتو اتخاذ کرده است.

مربوط: نماینده قرقیزستان خواهان ارزهای دیجیتال ملی است: «هیچ چیز به اندازه ارز دیجیتال رشد نمی کند»

در سال 2018، میرضیایف دستور ایجاد یک بلاک چین دولتی را صادر کرد صندوق توسعه با هدف ادغام بلاک چین در پروژه های مدیریت دولتی مانند مراقبت های بهداشتی و آموزش.

میرضیایف قبلا امضاء شده قانونی که شرکت های محلی را از راه اندازی صرافی های ارز دیجیتال خود در ازبکستان منع می کند. این قانون فقط برای صرافی‌های ارز دیجیتال که توسط اشخاص حقوقی خارجی راه‌اندازی می‌شوند، وضعیت قانونی ارائه می‌دهد. برخی از کشورها دوست دارند روسیه نیز روندهای مشابهی را تکرار کرد در سیاست های تنظیم ارز دیجیتال در اواخر سال 2021.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس