ردیاب جدید دعوای کریپتو 300 پرونده از SafeMoon تا Pepe the Frog را برجسته می کند

SEC، CFTC و DOJ در سال جاری هفت پرونده حل شده یا در حال انجام دارند که دعوای حقوقی علیه زوج زن و شوهر ایلیا لیختنشتاین و هدر مورگان برجسته‌ترین آنهاست.

یک ردیاب جدید دعوای کریپتو از شرکت حقوقی تجاری Morrison Cohen LLP جزئیات بیش از 300 پرونده قضایی فعال و حل شده را از سال 2013 نشان می دهد.

موریسون کوهن یک شرکت مستقر در نیویورک است که به موسسات مالی بزرگ، کارآفرینان و شرکت‌های در مراحل اولیه رشد خدمات می‌دهد و در بازار سرمایه، دعاوی تجاری، املاک و مستغلات و ورشکستگی تخصص دارد. این شرکت همچنین دارای یک تیم دعاوی مربوط به ارزهای دیجیتال است.

ردیاب دعوای ارز دیجیتال موریسون کوهن بود منتشر شده در ماه می 3، و شامل هر گونه توسعه پرونده مربوط به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، وزارت دادگستری (DOJ) و دعوای حقوقی گروهی/خصوصی است.

این شرکت اعلام کرد که به‌طور منظم ردیاب را به‌روزرسانی می‌کند تا «احکام مهم را در این دعاوی لحاظ کند» و همچنین حاوی مجموعه‌ای از «مقالات، وبینارها و پادکست‌ها» و اعلامیه‌های ارز دیجیتال قانونی از سازمان‌های دولتی مختلف است.

طبق گفته ردیاب – که اساسا یک سند پی دی اف طولانی است – تقریباً 17 پرونده ارز دیجیتال وجود داشته است که در دادگاه مطرح شده یا در سال 2022 حل شده است.

SEC، CFTC و DOJ در مجموع هفت مورد از آن‌ها را تشکیل می‌دهند، که برخی از پرونده‌های پرطرفدار SEC علیه خواهر و برادر Barksdale است که گفته می‌شود یک عرضه اولیه سکه تقلبی (ICO) انجام داده‌اند. به ارزش 124 میلیون دلارو SEC در مقابل پلتفرم دارایی دیجیتال BlockFi، که با پرداخت 100 میلیون دلار جریمه موافقت کرد به دلیل شکست در ثبت محصول وام دهنده ارز دیجیتال خود.

با این حال، قابل توجه ترین مورد، پرونده در حال انجام DOJ علیه ایلیا لیختنشتاین و هیدر مورگان است. زوج زن و شوهر متهم به توطئه ای برای پولشویی مربوط به هک 119756 بیت کوین (BTC) Bitfinex در سال 2016 هستند. ماموران ویژه وزارت دادگستری توانستند 94000 بیت کوین را ضبط کنید در زمان دستگیری ها در فوریه.

همچنین ممکن است امسال کارهای بیشتری در دست اجرا باشد، با توجه به اینکه SEC در این هفته اعلام کرد که تعداد کارمندان «دارایی‌های ارز دیجیتال و واحد سایبری» متمرکز بر اجرای خود را افزایش خواهد داد. 50 موقعیت اختصاصی.

مربوط: آیا ایالت نیویورک در تعقیب کلاهبرداری ارزهای دیجیتال به بیراهه رفته است؟

اکثر فعالیت‌ها در عرصه اکشن/خصوصی به پایان رسیده است، با این حال، SafeMoon بیشترین توجه را به خود جلب کرد، پس از اینکه تیم با یک دعوای دسته جمعی به دلیل ادعایی مواجه شد. طرح پمپ و تخلیه.

دعوای دسته جمعی ادعا می کند که این پروژه افراد مشهور متعددی را برای جذب سرمایه گذاران با اطلاعات گمراه کننده استخدام کرده است، به طوری که گفته می شود موزیسین هایی مانند نیک کارتر، سولجا بوی، لیل یاکتی و یوتیوبرها، جیک پل و بن فیلیپس، توکن مبتنی بر زنجیره BNB را تبلیغ کرده اند.

یک مورد منحصر به فرد که به نظر می رسد بیشتر تحت رادار پرواز کرده است، هالستون تایر علیه مت فیوری، Chain/Saw LL و PegzDAO از ماه مارس است.

این سه نفر – که شامل Furie، خالق اصلی میم محبوب پپه قورباغه است – متهم به القای کلاهبرداری شده، پس از فروش یک NFT که ارزش آن به دنبال کاهش یکسانی NFT که به صورت رایگان منتشر شد، کاهش یافته است.

شاکی ادعا می‌کند که متهمان به‌طور تقلبی ارزش یک Pepe the Frog NFT را تقلب کرده‌اند. شاکی 537084 دلار برای Pepe the Frog NFT ساخته شده توسط Furie و فروخته شده از طریق PegzDAO پرداخت کرد. موریسون کوهن نوشت، چند هفته پس از فروش، PegzDAO 46 NFT یکسان را به صورت رایگان منتشر کرد که ظاهراً ارزش NFT شاکی را کاهش داد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس