یک جلسه تا حد زیادی اعلامی پاسخ مثبتی را به همراه داشت و صنعت برای یک سال جدید شلوغ در تپه آماده به نظر می رسید.

رمزارز در مجلس: مدیران اجرایی در راهپیمایی، سیاست حزبی ایالات متحده و Web3

در 8 دسامبر، مدیران ارشد شش شرکت بزرگ رمزنگاری با کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده در جریان یک جلسه استماع ویژه در مورد دارایی های دیجیتال روبرو شدند. در حالی که لحن گفتگو تا حد زیادی تبلیغی بود، صنعت با سر و صدایی خوش بینانه واکنش نشان داد – به نظر می رسد که کریپتو در سال های آینده به یک موضوع داغ در هیل تبدیل خواهد شد.

نشستی که در کنگره برگزار شد نیز توجه رسانه های اصلی را به خود جلب کرد. آنچه قابل توجه است این واقعیت است که این جلسه اولین باری است که رهبران ارشد صنعت (معروف به “غول های رمزنگاری”) مستقیماً ترس و امیدهای بخش 2.2 تریلیون دلاری را به قانونگذاران ایالات متحده بیان کردند.

نمایندگان صنعت که برای شهادت در جلسه احضار شدند عبارتند از جرمی آلیر، مدیر عامل Circle. سام بنکمن-فرید، مدیر عامل FTX؛ چاد کاسکاریلا، مدیرعامل پکسوس؛ دنل دیکسون، مدیر عامل بنیاد توسعه استلار؛ برایان بروکس، مدیرعامل Bitfury؛ و آلسیا هاس، مدیر مالی Coinbase.

این اولین استماع عمومی مثبت در مورد کریپتو است که به یاد دارم

کنگره تکالیف خود را انجام داده است، به نظر می رسد صنعت آماده و هماهنگ شده است،

هنوز مطمئن نیستم که ستاره در آنجا چه کاری انجام می دهد

بسیار صعودی – می تواند شروع یک روند باشد.— ونس اسپنسر (@pythianism) 

8 دسامبر 2021

برخی از قانونگذاران کلیدی که به طور فعال با کاپیتان های صنعت کریپتو درگیر بودند، نماینده پیت سشنز، یک جمهوری خواه از تگزاس بودند. نماینده ماکسین واترز، نماینده دموکرات از کالیفرنیا. گرگوری میکس، نماینده دموکرات از نیویورک. برد شرمن، نماینده دموکرات کالیفرنیا. پاتریک مک‌هنری، نماینده جمهوری‌خواه از کارولینای شمالی. بلین لوتکمایر، نماینده جمهوری خواه از میسوری. و سناتور شرود براون، دموکرات از اوهایو. 

بنابراین، در اینجا نحوه پایان آن در روز بزرگ است.

استدلال های کلیدی

Allaire این نکته را با مثالی از عملیات شرکت خود تأیید کرد: “در چند هفته گذشته، Circle با مشتریان سازمانی که از این خدمات برای پرداخت های مشاغل کوچک، حواله های بین المللی و پرداخت های کارآمد برای کارگران از راه دور استفاده می کنند، قرارداد امضا کرده است.” همانطور که او خوش بینانه بیان کرد، به زودی “دلار در اینترنت به اندازه پیام های متنی و ایمیل کارآمد و در دسترس خواهد بود.”

بروکس این پیام را حتی به تنش‌های سیاسی کلیدی آن روز نزدیک‌تر کرد، زیرا بر مخالفت بین غول‌های فناوری مانند متا (به طور رسمی فیسبوک) و انگیزه غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال تأکید کرد:

در مرکز روایت مدیران عامل، اهمیت انسان دوستانه دارایی های دیجیتال و پتانسیل توسعه آنها قرار داشت. کاسکاریلا کریپتو را به عنوان «ابزاری واقعاً قدرتمند برای دموکراتیک کردن دسترسی» قاب کرد. هدف کریپتو داشتن تمرکززدایی واقعی است و پروژه هایی که موفق می شوند پروژه هایی هستند که به آن دست می یابند. بیت کوین موفق شد زیرا به معنای واقعی کلمه میلیون ها شرکت کننده در شبکه گره وجود داشتند، و بنابراین هیچ مدیر عامل توییتر وجود ندارد که شما را به چالش بکشد، هیچ مدیر عامل JPMorgan وجود ندارد که کارت اعتباری شما را از شما بگیرد.

همچنین این بروکس بود که وعده قدرتمند عصر Web3 مبتنی بر بلاک چین را ارائه کرد. 

جدای از لفاظی های آتشین، پیام رهبران صنعت واضح و صریح بود: زمان آن فرا رسیده است که قواعد بازی را به صورت دوجانبه بازنگری کنیم و به پدرسالاری مشکوک دولت پایان دهیم. این صنعت هنوز توسط چندین آژانس فدرال تحت نظارت است، مقررات ایالتی به ایالت آشفته است، و کمیسیون بورس و اوراق بهادار در تلاش است تا کنترل خود را حفظ کند و دارایی های دیجیتال را به عنوان اوراق بهادار توصیف کند.

خب جامعه #کریپتو … تعامل در واشنگتن کار می کند! من فکر می کنم از جلسه امروز مشخص است که ما به گوشه ای برگشته ایم. به ساختن ادامه بده ما به آموزش ادامه خواهیم داد #واگمی— کریستین اسمیت (@KMSmithDC) 

8 دسامبر 2021

نکته آخر به وضوح به عنوان مشکل اصلی مورد تاکید قرار گرفت: Haas از Coinbase پیشنهاد کرد که توکن های مبتنی بر بلاک چین را به عنوان دارایی دیجیتال یا راهی برای ثبت مالکیت در نظر بگیرند که آنها را خارج از حوزه قضایی SEC قرار می دهد.

بروکس هنگام برجسته کردن الگوهای ناکارآمد وضعیت فعلی از کلمات دریغ نکرد: «آنچه در ایالات متحده اتفاق می‌افتد این است که شما یک پروژه رمزنگاری جدید دارید، و وارد SEC می‌شوید، و آن را با جزئیات زیاد توصیف می‌کنید، و درخواست می‌کنید. هدایت، و آنها می گویند: “ما نمی توانیم به شما بگوییم” و “شما آن را به خطر خود فهرست می کنید.”

تعجب می کنم که بعد از جلسات کنگره پمپ نگرفتیم! امروز روز بزرگی برای ارزهای دیجیتال در ایالات متحده بود! جلسات فوق سازنده بود و سناتورها بسیار مثبت بودند! باور نکردنی— Ran NeuNer (@cryptomanran) 

8 دسامبر 2021

تقسیمات سیاسی

جلسه استماع 8 دسامبر بار دیگر اختلافاتی را در مورد مسائل مربوط به کریپتو که در خطوط حزبی وجود دارد، نشان داد. دموکرات ها توجه خود را بر حمایت از سرمایه گذاران و نوسانات متمرکز کردند و صنعت را به عنوان یک تهدید بالقوه برای سرمایه گذاران ناآگاه و اقتصاد جهانی در نظر گرفتند (نگرانی های زیست محیطی نیز ذکر شد).

همانطور که واترز، رئیس کمیته خدمات مالی، می گوید: «در حال حاضر، بازارهای ارزهای دیجیتال هیچ چارچوب نظارتی فراگیر یا متمرکزی ندارند، و سرمایه گذاری در فضای دارایی های دیجیتال را در برابر کلاهبرداری، دستکاری و سوء استفاده آسیب پذیر می کند».

مطالب مرتبط: خطوط در شن و ماسه: کنگره ایالات متحده سیاست های حزبی را به کریپتو می آورد

شرمن، یکی از ثابت‌قدم‌ترین منتقدان این صنعت، این نگرانی را به شکلی کاملا مبهم، اگر نگوییم رمزآلود، بیان کرد: «قدرت‌های جامعه ما در وال استریت و واشنگتن میلیون‌ها دلار خرج کرده‌اند و تلاش می‌کنند میلیاردها یا تریلیون‌ها درآمد کسب کنند. دنیای کریپتو.” 

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه، که طبق یک الگوی چند دهه از سیستم انتخاباتی آمریکا پیش‌بینی می‌شوند اکثریت کنگره را در انتخابات میان‌دوره‌ای بعدی به دست آورند، رویکردی عمل‌گرایانه نشان دادند.

امید من این است که کنگره در ابتدای راه با بازار دارایی های دیجیتال کار کند تا به آمریکایی ها کمک کند تا پیشرفت کنند و ما را به عنوان رهبران در صحنه جهانی پیشرفت دهند. https://t.co/m6iKPql03Q— Pete Sessions (@PeteSessions) 

11 دسامبر 2021

به قول مک‌هنری، که در صورت بازپس‌گیری مجلس نمایندگان، رئیس کمیته خدمات مالی است:این فناوری قبلاً تنظیم شده است. در حال حاضر، مقررات ممکن است درهم و برهم باشند، ممکن است به روز نباشند. من از دوستانم، دوستان سیاستگذارم اینجا در تپه، این سوال را می پرسم: آیا به اندازه کافی در مورد این فناوری اطلاعات دارید تا یک بحث جدی داشته باشید؟

سشنز از این هم فراتر رفت و صریحاً به صنعت تشویق کرد و قول داد که از آن حمایت کند: «من بسیار متاثر هستم که از آنچه می بینم، نبوغ زیاد، روحیه کارآفرینی زیاد و توصیه های زیادی در مورد آینده وجود دارد. به نظر من، در مورد جایی که این می تواند رشد کند، برای ما بسیار مهم است که به آن گوش دهیم.

پاسخ صنعت

علیرغم اختلاف نظرهای مشخصی بین قانونگذاران، این استماع واکنش مثبتی را از سوی جامعه ارزهای دیجیتال برانگیخت، به طوری که جیک چروینسکی، رئیس بخش سیاست در انجمن بلاک چین، آن را “مثبت ترین، سازنده ترین و دوحزبی ترین رویداد عمومی در مورد ارزهای دیجیتالی که در کریپتو دیده ام” نامید. کنگره» و دیگر کارشناسان عمدتاً حالات مشابهی را ارائه می دهند.

جلسه امروز HFSC مثبت‌ترین، سازنده‌ترین و دوحزبی‌ترین رویداد عمومی در مورد کریپتو بود که تا به حال در کنگره دیده‌ام. منظورم به معنای واقعی کلمه است.

این گواهی بر اثربخشی مشارکت صنعت و جامعه در دی سی در ماه های اخیر است. ما پیشرفت بزرگی تکان دهنده داشته ایم.— Jake Chervinsky (،) (@jchervinsky) 

8 دسامبر 2021

برخی از نمایندگان نیز در عواقب جلسه استماع یک متن همدلانه ارائه کردند. شاید شیواترین واکنش به میکس تعلق داشته باشد که خوش بینی متوسطی نسبت به آینده صنعت نشان داد:

آینده نوآوری در بازارهای مالی اجتناب ناپذیر است.

استفاده از دارایی های دیجیتال می تواند به جوامع محروم کمک کند تا به ابزارهای مالی اضافی دسترسی پیدا کنند – اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که هماهنگی جهانی پیرامون مقررات وجود دارد. 

8 دسامبر 2021

سکوت شرمن، منتقد کریپتو، که معمولاً یک کاربر فعال توییتر است، نیز قابل توجه بود.

بعدش چیه

روحیه کلی خوش‌بینانه این جلسه برخلاف برخی از اقدامات نظارتی اخیر دولت ایالات متحده است. برای اولین بار، SEC پس از هفت ماه بررسی، درخواست WisdomTree را برای یک صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین رد کرد و سرمایه‌گذاری در یک محصول مالی تنظیم‌شده را غیرممکن کرد که قرار گرفتن در معرض مستقیم قدیمی‌ترین ارز دیجیتال جهان را داشته باشد.

مطمئناً، جلسه استماع آخرین نوبت در گفتگوی دولت رمزنگاری، حتی برای سال 2021 نخواهد بود. پیش از این، جلسه استماع در مورد استیبل کوین ها قبل از کمیته بانکداری، مسکن و امور شهری سنا در 14 دسامبر برگزار شد.

به عنوان نماینده مک هنری آن را قرار داده ، “کنگره باید به طور کامل کار درک و پذیرش این فن آوری های نوین جدید، مانند #crypto.” به نظر می رسد همه باید برای سال 2022 شلوغ در سیاست گذاری و مقررات ارزهای دیجیتال آماده شوند.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع