را نصف شدن بیت کوین در سال 2024 تنها دو روز دیگر باقی مانده است، و در حال حاضر انتظارات متفاوتی از اتفاقاتی که ممکن است برای قیمت بیت کوین پس از اتمام رویداد بیفتد وجود دارد. با این حال، یکی از راه‌هایی که می‌توان در مورد اینکه چگونه می‌تواند برای قیمت بیت‌کوین عمل کند، از طریق داده‌های تاریخی و نحوه عملکرد این ارز دیجیتال در مواقعی مانند این است.

روند قیمت بیت کوین برای هاوینگ های قبلی

از زمان عرضه اولیه بیت کوین در سال 2009 تاکنون سه نصف شده است و با هر کدام، بیت کوین واکنش های مختلفی را نسبت به این رویداد نشان داده است. نیمه اول در 28 نوامبر 2012، دومی در 9 جولای 2016 و آخرین آن در 11 می 2020 اتفاق افتاد.

برای هدف این گزارش، با توجه به اینکه فرزندخواندگی در زمانی که این دو اتفاق افتاد، افزایش یافته بود، تنها به دو نیمه آخر اشاره خواهد شد. 2016 نصف شدن زمانی اتفاق افتاد که بیت‌کوین در حدود 650 دلار معامله می‌شد، اما در هفته‌های پس از نصف شدن، قیمت بیت‌کوین 30 درصد دیگر کاهش می‌یابد و به 460 دلار می‌رسد و یک بار دیگر دوباره بالا می‌رود.

BTC price crashed 30% post-halving in 2016 | Source: Tradingview.com

سپس، در طول هاوینگ 2020، قیمت بیت کوین کمتر از 10000 دلار روند داشت و به دنبال آن بود نصف شدن، شاهد کاهش قیمت نیز خواهیم بود. با این حال، این افت به اندازه افت سال 2016 قابل توجه نبود و قیمت بیت کوین در این مدت تنها حدود 15 درصد کاهش یافت.

نصف شدن بیت کوین در سال 2020

BTC price crashed 15% post-halving in 2020 | Source: Tradingview.com

این روند کاملاً با نصف شدن شکل گرفته است، جایی که قیمت بیت کوین پس از رویداد کاهش می یابد، که انتظار می رود صعودی باشد. بنابراین، اگر این روند ادامه یابد، پس بیت کوین علیرغم این انتظار که نصف شدن نسبت به قیمت صعودی باشد، می تواند شاهد افت شدید قیمت باشد.

با این حال، مهم است که در نظر بگیرید که نصف شدن های بعدی کاهش یافته است سقوط پس از نصف شدن نسبت به پیشینیان خود بنابراین، اگر این وضعیت در سال جاری برقرار باشد، بیت‌کوین همچنان می‌تواند به دنبال سقوط باشد، اما به میزان بسیار کمتر. به عنوان مثال، سقوط پس از نصف شدن سال 2020، نیمی از سقوط پس از نصف شدن سال 2016 بود، بنابراین با حفظ این روند، سقوط این بار تنها می تواند حدود 7 تا 8 درصد سقوط باشد.

انحراف بیت کوین از روند نصف شدن ثابت

در حالی که داده های تاریخی نشان می دهد بیت کوین پس از سقوط به کجا می رود، همچنین مهم است که توجه داشته باشیم که دارایی دیجیتال از تعدادی از موارد منحرف شده است. روندهای قبل از نصف شدن. یکی از این انحرافات این واقعیت است که قیمت بیت کوین قبل از نصف شدن به بالاترین حد خود رسیده است، چیزی که قبلا هرگز اتفاق نیفتاده است. این می تواند نشان دهد که یک انحراف کامل از این روندهای ایجاد شده وجود خواهد داشت، به این معنی که سقوط ممکن است پس از نصف شدن اتفاق نیفتد.

انحراف دیگر این است که چند هفته منتهی به دو هفته گذشته است نصف شدن بیت کوین سبز شده اند. با این حال، در سال 2024، سه هفته آخر منتهی به نصف شدن، قرمز رنگ بوده است قیمت بیت کوین در حال افول بوده است. این همچنین به این واقعیت اعتبار می بخشد که ممکن است انحراف از روند پس از نصف شدن آن نیز وجود داشته باشد.

نکته ای که باید در نظر داشت این است که بازار کریپتو همیشه نامشخص بوده است و بیت کوین عادت دارد کاری را انجام دهد که هیچ کس انتظارش را نداشت. را شاخص ترس و طمع بیت کوین شاهد عقب نشینی از قلمرو طمع شدید بوده است، اما همچنان در طمع باقی می ماند، که به این معنی است که سرمایه گذاران هنوز صعودی هستند. در این حالت، اگر بیت‌کوین برخلاف آنچه انتظار می‌رود عمل کند، می‌تواند از روند تعیین‌شده پیروی کند و دوباره سقوط کند.

نمودار قیمت بیت کوین از Tradingview.com

BTC deviates from pre-halving trend | Source: BTCUSD on Tradingview.com

تصویر برجسته از Adobe Stock، نمودار از Tradingview.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر