بیت کوین با صلیب مرگ

  • بیت کوین پس از افت شدید ماه های اخیر به الگوی صلیب مرگ نزدیک می شود.
  • بیت کوین اخیراً به زیر 40000 دلار سقوط کرده است، اگرچه به سرعت موقعیت خود را بازیابی کرده است.
  • تورم قیمت بیت کوین بر بایننس کوین، اتریوم و سولانا نیز تاثیر می گذارد.

پس از چند هفته فاجعه بار، بیت کوین اکنون در آستانه شاهد یک الگوی قیمتی تهدید کننده است که به نام صلیب مرگ شناخته می شود. در حال حاضر، ارز در حال کاهش شدید است زیرا میانگین متحرک 50 روزه به زیر میانگین متحرک 200 روزه می رسد. در واقع، دوشنبه گذشته، قیمت بیت کوین برای اولین بار از سپتامبر 2021 به زیر 40000 دلار رسید.

نمودار 1 روزه BTC/USDT (منبع: TradingView)
نمودار 1 روزه BTC/USDT (منبع: TradingView)

اگرچه این رکود مستقیماً بر سرمایه‌گذاران بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد، قیمت سایر ارزهای رمزپایه مانند سکه بایننس (BNB)، اتریوم (ETH)، و سولانا نیز در معرض تهدید هستند.

در اکتبر سال 2021، قیمت بیت کوین به رکورد 68500 دلاری رسید که اولین بار در نقطه ای بود. بیت کوین ETF در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) ظاهر شد. متعاقباً، ارزش توکن‌های دیجیتال دچار افت دائمی شده است و طولانی‌ترین باخت‌ها را از آگوست 2019 نشان می‌دهد.

علیرغم اینکه قیمت پس از سقوط روز دوشنبه بهبود یافته است، به نظر می رسد صلیب مرگ قریب الوقوع باشد. در حال حاضر، بزرگترین چالش بیت کوین رسیدن به بالاتر از مقیاس 40000 دلار برای دور شدن از سیگنال نزولی ذکر شده است.

بسیاری از کارشناسان می‌گویند که اگر این صلیب مرگ واقعاً آشکار شود، سرمایه‌گذاران می‌توانند هراسناک بفروشند و فصل فروش را به ارمغان بیاورند. هر زمان که یک فصل فروش رخ می داد، ارزش بیت کوین به طور ناگهانی به پایین ترین حد خود کاهش می یافت. در واقع، در 30 می 2021، قیمت BTC از 36500 دلار به 28000 دلار در عرض 24 روز کاهش یافت. علاوه بر این، در مارس 2020، ارزش بیت کوین از 8000 دلار به 4000 دلار در یک روز کاهش یافت.

از آنجایی که فدرال رزرو اقدامات سخت گیرانه ای را در مورد تورم انجام می دهد، بیت کوین با مشکلات بیشتری روبرو شده است. طی چند ماه پس از رسیدن به یک رالی برجسته در اکتبر، نزدیک به 40 درصد از دست داده است.

این در حالی است که صندوق بین المللی پول در مورد بازار سهام هشدار جدیدی داده است. این مقام مالی همچنین اضافه کرد که حرکت شکننده قیمت ارزهای دیجیتال می‌تواند منجر به خطراتی برای بازارهای مالی مختلف شود.


این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر