Unathi Kamlana گفت: «آنچه که ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که وقتی فکر می‌کنیم آنچه به مشتریان بالقوه ارائه می‌شود، محصولاتی هستند که آنها نمی‌فهمند و بالقوه بسیار پرخطر هستند، مداخله کنیم.

رگولاتور مالی آفریقای جنوبی قصد دارد چارچوبی را با هدف محافظت از سرمایه گذاران آسیب پذیر ارزهای دیجیتال معرفی کند: گزارش
Unathi Kamlana، کمیسر اداره رفتار بخش مالی آفریقای جنوبی، گفته است که راه اندازی چارچوب ارزهای دیجیتال توسط دولت با هدف کاهش هرگونه خطر بالقوه است.
طبق گزارش جمعه بلومبرگ، کاملانا گفت که تنظیم کننده مالی قصد دارد در اوایل سال 2022 یک چارچوب نظارتی ارائه کند که هدف آن محافظت از سرمایه گذاران در برابر دارایی های رمزنگاری “بالقوه بسیار خطرناک” است. 
این کمیسیونر گفت که هر چارچوبی در مورد ارزهای دیجیتال با هماهنگی مرجع احتیاطی و هیئت نظارت مالی بانک ذخیره آفریقای جنوبی ایجاد خواهد شد.
کاملانا گفت: «آنچه که ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که وقتی فکر می‌کنیم آنچه به مشتریان بالقوه ارائه می‌شود، محصولاتی هستند که آنها نمی‌فهمند و بالقوه بسیار پرخطر هستند، مداخله کنیم. 
ما باید بسیار مراقب باشیم که فقط به آنها مشروعیت ندهیم.»
اظهارات کمیسیونر FSCA به دنبال آن است که کارگروه بین دولتی فین تک آفریقای جنوبی در ماه ژوئن گفت که این 
امر زمینه را برای مقررات “مرحله ای و ساختاریافته” ارزهای دیجیتال در آفریقای جنوبی فراهم می کند. 
سیاست کشور آفریقایی در مورد ارزهای دیجیتال عمدتاً سیاست عدم مداخله بوده است، اما همچنین در هشدار به مردم مبنی بر اینکه حمایت یا توسل کمی از سوی دولت برای کلاهبرداری یا کلاهبرداری وجود دارد.
زمانی که یکی از بنیانگذاران پلتفرم سرمایه گذاری کریپتو آفریقای جنوبی AfriCrypt ظاهراً 
با میلیاردها سرمایه کاربر ناپدید شد ، FSCA اعلام کرد که نمی تواند اقدامی انجام دهد زیرا دارایی های رمزنگاری در این کشور کنترل نشده است. 
پس از دریافت اخطار، صرافی بزرگ رمزنگاری Binance همچنین 
اختیارات FSCA را به عنوان تنظیم کننده مالی آفریقای جنوبی به 
چالش کشید و در عوض این استدلال را مطرح کرد که مرکز اطلاعات مالی این کشور تضمین می‌کند که شرکت‌های 
ارز دیجیتال 
از قوانین محلی پیروی می‌کنند.
مرتبط: مدیر دارایی آفریقای جنوبی سرقت میلیاردها دلار از کاربران را انکار می کند و ادعا می کند 5 میلیون دلار در هک از دست رفته است.
در ماه مه، بانک مرکزی آفریقای جنوبی یک مطالعه اکتشافی را در مورد عرضه یک ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC آغاز کرد. 
بانک مرکزی همچنین 
بخشی از یک برنامه آزمایشی با کشورهای استرالیا، سنگاپور و مالزی برای آزمایش تسویه حساب های بین المللی با استفاده از CBDC است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد

منبع