اروپا ایالات متحده را پشت سر می گذارد مگر اینکه قانونگذاران برای ارائه تعاریف نظارتی روشن برای ارزهای دیجیتال اقدام کنند.

زمان آن فرا رسیده است که فدرال رزرو کالاهای دیجیتال را تعریف کند


در این ماه، اتحادیه اروپا (EU) با متن یک رژیم مجوز یکپارچه برای مبادلات ارزهای دیجیتال به توافق رسید. در سراسر بلوک اتحادیه اروپا فعالیت می کنند به عنوان بخشی از مقررات بازارهای دارایی های ارز دیجیتال شده (MiCA). ایالات متحده – علیرغم اینکه یک لیدر(بیتکوین) سنتی جهانی در چارچوب های قانونی برای نوآوری های تکنولوژیکی است – همان وضوح نظارتی را ارائه نکرده است.

مبادلات ملی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده در سطح ایالتی از طریق مجموعه ای از قوانین انتقال پول تنظیم می شود که شرکت ها را تحت فشار قرار می دهد و در عین حال از مصرف کنندگان حمایت نمی کند. به نظر ما، بسیاری از توکن‌های دیجیتالی به‌جای اوراق بهادار به‌عنوان کالاهای دیجیتال شناخته می‌شوند. با این حال، یک رژیم فدرال یکپارچه برای مبادلات ارزهای دیجیتال که کالاهای دیجیتال را فهرست می کنند وجود ندارد.

برای ایجاد یک، کنگره باید قانونی را تصویب کند که به وضوح “کالای دیجیتال” را تعریف کند و صلاحیتی را برای کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) ایجاد کند تا بر مبادلات ملی کالاهای دیجیتال نظارت کند. لوایح اخیر دو حزبی که به این موضوع می پردازد نشان می دهد که این دستاورد ممکن است در دسترس باشد.

اجازه ندهید هزار گل در سطح ایالت شکوفا شود

ایالت های جداگانه، به جای دولت فدرال، تنظیم کننده اصلی مبادلات ارزهای دیجیتال و سایر ارائه دهندگان پرداخت آنلاین تحت عنوان فرستنده های پول هستند. – دسته ای از مشاغل که به طور سنتی به ارائه دهندگان سیم پول با مکان های آجر و ملات در ایالت فکر می کنند.

هدف این قوانین تضمین این است که فرستنده‌های پول پول مشتری را از دست نمی‌دهند، دزدی نمی‌کنند یا به اشتباه هدایت نمی‌کنند و مجازات‌هایی را برای کسانی که این کار را انجام می‌دهند اعمال می‌کنند.

مربوط: چارچوب کریپتو کم خون بایدن چیز جدیدی ارائه نکرد

از آنجایی که صرافی‌های ارزهای دیجیتال مشتریانی در سراسر کشور دارند، آنها باید قانون منحصر به فرد انتقال پول هر ایالت را درک کرده و از آن پیروی کنند.

شکوفه دادن هزار گل در “آزمایشگاه های دولتی آزمایش” ممکن است باعث نوآوری قانونی شود در برخی زمینه ها، اما با کالاهای شبکه ای فرامرزی مانند انتقال پول تناسب ضعیفی دارد. در نتیجه، صدور مجوز دولتی برای انتقال‌دهنده‌های پول مدرن ناکارآمد، سنگین و کم‌حفاظ است.

مهمتر از آن، قوانین انتقال پول برای محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر دستکاری بازار در معاملات نقطه‌ای دارایی‌های دیجیتالی سفته‌بازی در میان میلیون‌ها نفر که در مبادلات ارزهای دیجیتال اتفاق می‌افتد، طراحی نشده‌اند.

در همین راستا، کمیسیون بورس و اوراق بهادار اشاره کرده است که صرافی‌های فهرست‌شده اوراق بهادار دیجیتال باید به عنوان بورس اوراق بهادار ملی تلقی شوند که آنها را تحت رژیم حمایت از سرمایه‌گذار قوانین اوراق بهادار قرار می‌دهد.

مربوط: سناتور Lummis: پیشنهاد من با سناتور Gillibrand به SEC قدرت می دهد تا از مصرف کنندگان محافظت کند

با این حال، این سوال که آیا توکن‌هایی که در حال حاضر در بورس‌های داخلی فهرست شده‌اند، اوراق بهادار هستند یا خیر، بی‌پاسخ باقی مانده و به شدت در دادگاه‌ها مورد اعتراض است. کوین بیس اصرار دارد که اوراق بهادار را فهرست نمی کند – پایان داستان.

به نظر می رسد توکن هایی که اوراق بهادار نیستند به عنوان کالا تحت صلاحیت CFTC قرار می گیرند. با این حال، اختیارات نظارتی CFTC فقط به بازارهای مشتقه برای توکن‌های کالا و نه بازارهای نقطه‌ای، از جمله صرافی‌ها، که در آن‌ها فقط قدرت تحقیق و پلیس دارد، گسترش می‌یابد.

با استفاده از یک تعریف جامع از «کالای دیجیتال»، کنگره می‌تواند صلاحیتی را برای CFTC ایجاد کند تا بر بازارهای نقدی نظارت کند و نگرانی‌های بازار – مانند افشای سرمایه‌گذاران، شفافیت بازار، تقلب، دستکاری و معاملات داخلی – موجود در صرافی‌ها را برطرف کند. در عین حال، می تواند قوانین یکپارچه مجوز مربوط به نقش صرافی ها را به عنوان نگهبان و ارائه دهندگان پرداخت ایجاد کند.

یک رژیم فدرال متحد که بر همه آنها حکومت کند

با توجه به اینکه قانونگذاران هر دو حزب مقررات فدرال ارزهای دیجیتال را اتخاذ کرده اند، زمان اقدام کنگره فرا رسیده است. ما معتقدیم که یک رژیم “کالای دیجیتال” فدرال که، در میان چیزهای دیگر، بر مبادلات ارزهای دیجیتال داخلی حاکم است، باید حداقل سه هدف اصلی را محقق کند.

اول، باید به وضوح یک “کالای دیجیتال” را از یک اوراق بهادار جدا کند و روشن کند که در حالی که یک طرح سرمایه گذاری شامل دارایی های دیجیتال (معمولاً فروش اولیه) باعث اعمال قوانین اوراق بهادار می شود، هدف آن طرح اغلب یک کالای دیجیتال است. به جای امنیت این تمایز بر تازگی فناوری بلاک چین تأکید می‌کند: این توکن‌ها در نظر گرفته شده‌اند تا دوام بیشتری از صادرکننده خود داشته باشند و در بین جامعه کاربران بلاک چین خارج از هر طرح سرمایه‌گذاری اولیه معامله شوند.

تمایز کالاهای دیجیتال از اوراق بهادار به این روش نه تنها از نظر قانون اوراق بهادار صحیح است، بلکه برای حفظ اکوسیستم بلاک چین پایدار در ایالات متحده نیز مهم است. رفتار با طرف‌هایی که در معاملات تجاری استاندارد شامل توکن‌ها به‌عنوان دلال‌ها در اوراق بهادار معامله می‌کنند، رشد کاربران را کاهش می‌دهد و منجر به حذف بسیاری از توکن‌های محبوب مانند Axie Infinity می‌شود.AXS) از کوین بیس. را لایحه گیلیبراند-لومیس یک پیش نویس پیشنهادی در انتظار کنگره است که در آن متن ادعا می کند “دارایی های فرعی” را از طرح های سرمایه گذاری آنها جدا می کند. این تمایز مفهومی گامی در جهت درست است.

مربوط: رگولاتورهای فدرال در حال آماده شدن برای قضاوت درباره اتریوم هستند

دوم، یک رژیم مبادلات کالاهای دیجیتال تحت نظارت CFTC باید حمایت های معناداری از مصرف کننده مناسب برای مبادلات ارزهای دیجیتال فراهم کند. در حالی که تلقی توکن ها به عنوان اوراق بهادار و محدود کردن آنها از جریان در بلاک چین و تجارت در بازار ثانویه در ایالات متحده مرگبار خواهد بود، عدم رسیدگی به طور واضح و کافی در مورد سوء استفاده ها و دستکاری های بازار در صنعتی که در سال گذشته 3 تریلیون دلار ارزش داشت، به همین ترتیب است. غیر قابل قبول در این زمینه، MiCA اتحادیه اروپا می تواند آموزنده باشد.

سوم و در نهایت، هر رژیم جدید کالاهای دیجیتالی نباید بار غیرمنصفانه بازیگران صنعت را تحت فشار قرار دهد و به حقوق قانونی آنها احترام بگذارد. در ماه اوت، رهبران سنا این دو حزب را معرفی کردند قانون حمایت از مصرف کننده کالاهای دیجیتال 2022، که هدف آن تنظیم مبادلات ارزهای دیجیتال به عنوان کارگزاران کالاهای تحت نظارت CFTC، فروشندگان، متولیان و تسهیلات تجاری است. در حالی که این توجه مجدد از سوی قانونگذاران مورد استقبال قرار گرفت، اما نگرانی های جدیدی را در مورد عواقب بیش از حد و عواقب ناخواسته بر فعالیت های محافظت شده در قانون اساسی (به عنوان مثال، انتشار نرم افزار و انتقال پیام های تراکنش) و افرادی که صرفاً در حال خرید و فروش ارزهای دیجیتال در حساب های خود هستند، ایجاد کرد.

ظهور قانون دارایی های دیجیتال بلندپروازانه، مانند MiCA، به ایالات متحده و صنعت داخلی آن این فرصت را می دهد که از رویکردهای قانونی در سایر کشورها قبل از تبدیل شدن به استاندارد جهانی یاد بگیرند. (MiCA تا سال 2024 اجرایی نخواهد شد.) این همچنین یادآوری است که صنعت در حال رشد بلاک چین، نوآوری قانونی را در بازارهای دیگر هدایت می کند. در مورد موضوع مهم تنظیم مبادلات کالاهای دیجیتال، ایالات متحده حداقل هنوز در گرد و غبار رها نشده است، اما به طور غیرقابل انکاری در حال بازی کردن است.

چن لی مدیر عامل Youbi Capital، یک VC دارایی دیجیتال و شتاب دهنده است.
ایوو انچف وکیل بلاک چین و مشاور حقوقی یوبی است.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر