ASA از شرکت‌های کریپتو می‌خواهد که شفاف‌سازی کنند که تجمع‌های ارزهای دیجیتال گذشته، سناریوهای مشابه را در آینده تضمین نمی‌کنند.

سازمان دیده بان تبلیغات بریتانیا تبلیغات کریپتو برای Coinbase و Kraken را ممنوع می کند
اداره استانداردهای تبلیغات یا ASA، تنظیم‌کننده مستقل تبلیغات بریتانیا، دسته دیگری از کمپین‌های تبلیغاتی مرتبط با ارزهای دیجیتال را حذف کرده است که چندین شرکت بزرگ صنعتی را تبلیغ می‌کنند.
در 15 دسامبر، سازمان دیده بان تبلیغات چندین حکم در مورد نقض آگهی های مربوط به شش شرکت مرتبط با رمزنگاری از جمله 
Coinbase ، Kraken ، eToro ، Exmo ، کارگزار رمزارز Coinburp و Luno صرافی کریپتو صادر کرد . 
ASA نیز حکم مشابهی را برای پیتزاهای زنجیره ای Papa John’s صادر کرد.
در این احکام آمده است که هر هفت تبلیغ یا تبلیغات به دلیل “سوء استفاده غیرمسئولانه از بی تجربگی مصرف کنندگان و ناتوانی در نشان دادن ریسک سرمایه گذاری” ممنوع شدند.
ASA استدلال کرد که شعبه اروپایی Coinbase به طور خاص تبلیغی «گمراه‌کننده» در تبلیغات پولی فیس‌بوک خود در جولای 2021 انجام داد، از جمله متنی مبنی بر اینکه «پنج پوند بیت کوین در سال 2010 بیش از 100000 پوند در ژانویه 2021 ارزش داشت».
به گفته رگولاتور تبلیغاتی، این تبلیغ «به این معناست که در دهه آینده یک افزایش تضمینی مشابه در ارزش بیت کوین وجود خواهد داشت». 
ASA خاطرنشان کرد: Coinbase Europe همچنین “به وضوح نشان نداد که عملکرد گذشته لزوماً راهنمای آینده نیست.”
حکم دیگری از ASA علیه اپراتور Kraken Payward بود که مربوط به پوستر دیجیتالی Kraken بود که در اوت 2021 در ایستگاه پل لندن مشاهده شد. 
سازمان دیده بان استدلال کرد که آگهی فاقد یک هشدار خطر مناسب است، زیرا سلب مسئولیت خطر فقط «برای یک ثانیه» نشان داده شده است.
این حکم می‌گوید: «هشدار خطر فقط برای یک ثانیه در ابتدای یک آگهی ۲۰ ثانیه‌ای اجرا می‌شد و ما در نظر گرفتیم که اطلاعات زیادی را به مصرف‌کننده ارائه می‌دهد که حتی اگر اصلا دیده شود، به‌طور کامل خوانده یا درک نمی‌شود». می خواند.
مطالب مرتبط: سیاستمداران بریتانیا می گویند ارز دیجیتال “سرمایه گذاری نیست”
آخرین اقدامات نظارتی توسط ASA به تعدادی از احکام مشابه می‌پیوندد که در اوایل سال جاری صادر شد، زیرا این مرجع فعالانه در حال 
تعقیب و بستن تبلیغات گمراه‌کننده ارزهای دیجیتال بوده است.
در ماه مه، 
ASA یک کمپین تبلیغاتی دیگر توسط صرافی Luno را حذف کرد . 
این تبلیغ در سراسر شبکه متروی لندن و اتوبوس‌های لندن در سال جاری نشان داده شد و پوسترهایی شامل تصویر بیت‌کوین روی آن نوشته شده بود: «اگر بیت‌کوین را در مترو می‌بینید، زمان خرید فرا رسیده است». 
رگولاتور قبلا 
یک کمپین تبلیغاتی توسط صرافی Coinfloor را ممنوع کرده بود .

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع