بیت کوین پس از یک حمله بزرگ خرس که آن را به پایین ترین حد خود در سال 2021 رساند، در حال حرکت است. با توجه به انتظارات فعالان بازار، به نظر می‌رسد اولین کریپتو با ارزش بازار، نوسانات کوتاه‌مدت پایینی از خود نشان می‌دهد و می‌تواند نزولی بیشتری داشته باشد.

مطالب مرتبط | Coinbase در یک مارپیچ رو به پایین است و ممکن است ارز دیجیتال شما را با آن همراه کند

در زمان نگارش این مقاله، اولین ارز دیجیتال با ارزش بازار با 30400 دلار با 1.5 درصد سود در 24 ساعت گذشته معامله می شود.

BTC در نمودار 4 ساعته به سمت و سوی حرکت می کند. منبع: BTCUSD Tradingview

سقوط قیمت بیت کوین با تغییر در سیاست فدرال رزرو آمریکا (FED) آغاز شد. این موسسه مالی پس از سال ها نرخ بهره پایین و نقدینگی بالا در سراسر بازارها، تشدید سیاست های پولی خود را آغاز کرده است.

بر اساس یک اخیر گزارش از سوی شرکت تحقیقاتی زنجیره‌ای Glassnode، بیت‌کوین در سال 2021 وارد بازار نزولی شد. در آن زمان، انتظارات برای نرخ‌های بهره بالاتر از سوی FED افزایش یافت.

این شرکت معتقد است که فروش ماه می و جولای 2021 “پیدایش” بازار نزولی فعلی بود. این همزمان با کاهش نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) برای بیت کوین و اتریوم است.

این معیار برای اندازه گیری بازده مورد استفاده قرار می گیرد و از زمانی که بیت کوین به یک دارایی قابل معامله تبدیل شده است، هر سال کاهش یافته است. به گفته این شرکت تحقیقاتی، کاهش اخیر در بازده بیت کوین بدتر از زمانی است که این ارز دیجیتال از منطقه میانی حدود 50000 دلار به 42000 دلار سقوط کرد.

همانطور که در زیر مشاهده می کنید، Glassnode ادعا می کند که این میزان در CAGR کاهش یافته است یا بازدهی با شروع و پایان بازارهای نزولی BTC همزمان است. از نظر بازده، مه-ژوئیه 2021 رفتار مشابهی داشت و حتی کاهش شدیدتری نسبت به کاهش منفی 30 درصدی امروز در این معیار ثبت کرد.

بیت کوین BTC BTCUSD
منبع: Glassnode

اگر تاریخ تکرار شود، بیت کوین باید در کوتاه مدت کمی تسکین یابد. این جهش بالقوه ممکن است پایین قطعی روند نزولی را نشان ندهد.

بازیکنان روی قیمت نزولی بیت کوین بیشتر در آینده شرط بندی می کنند

فعالان بازار منتظر این سناریو هستند. گلس‌نود خاطرنشان کرد که برای دو تا سه ماه آینده، تعداد گزینه‌های فروش (فروش) بیت کوین افزایش می‌یابد.

قیمت اعتصاب این گزینه ها 25000 دلار، 20000 دلار و 15000 دلار است. این شرکت تحقیقاتی ادعا کرد که گزینه‌های خرید (خرید) پایین‌تر است، زیرا اکثر معامله‌گران صعودی به دنبال جهش تا 40000 دلار در مدت مشابه هستند. گلاسنود گفت:

این نشان می‌دهد که حداقل تا اواسط سال، بازار ترجیح زیادی برای پوشش ریسک و/یا گمانه‌زنی در مورد اقدامات نزولی بیشتر قیمت دارد.

مطالب مرتبط | بیت کوین پس از کشمکش هفته های اخیر قلمروی 30 هزار دلاری را پس می گیرد – تحلیلگران بررسی می کنند

در بلندمدت، بازار آپشن ها صعودی است. تا پایان سال 2022، بازیکنان قیمت اعتصاب خود را در حدود 70000 تا 100000 دلار تعیین می کنند.

بیت کوین BTC BTCUSD
منبع: Glassnode

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر