روند فعلی در بازار کریپتو باعث شده است که سرمایه گذاران موقعیت خود را در دارایی های دیجیتال مانند بیت کوین ارزیابی مجدد کنند. با رونق گرفتن بازار و شکوفا شدن فصل بدنام آلتکوین، بسیاری از سرمایه گذاران به سمت آلت کوین های کوچکتر برای سودهای بزرگ هجوم آوردند. با این حال، با کاهش این دارایی‌های دیجیتال، سرمایه‌گذاران باید جایگزین‌های «ایمن‌تری» پیدا کنند که آنها را دوباره به آغوش سرمایه‌های بزرگ‌تری مانند بیت‌کوین بازگرداند.

کلاه های کوچک ضرب و شتم می کنند

مانند هر بازار در حال نزولی، شرکت‌های کوچک بیشترین ضرر را متحمل شده‌اند. آنها نسبت به سایر شاخص ها با حاشیه زیادی ضعیف عمل کرده اند. بنابراین، برای سرمایه گذاران ضروری است که از این کوین های کوچکتر خارج شوند و به شاخص های دیگری که در حال حاضر پناهگاه های امنی را ارائه می دهند، بروند.

مطالب مرتبط | شاخص بیت کوین به پایین ترین سطح تاریخی خود رسید که از سال 2015 مشاهده نشده است

شرکت‌های سرمایه‌گذاری کوچک بهترین عملکرد را در طول رالی گاو نر داشتند، تا زمانی که بازار بهبود پیدا کرد. آنها اغلب اولین نقطه تماس برای سرمایه گذارانی هستند که به دنبال کسب سودهای بزرگ در مدت زمان کوتاه هستند. با این حال، تمایل آنها به رشد بسیار سریع نیز آنها را مستعد کاهش شدید قیمت ها می کند، چیزی که اکنون بازار شاهد آن است.

Small Caps Index record the most losses | Source: Arcane Research

عملکرد شاخص سرمایه‌های کوچک برای سرمایه‌گذاران منفی 46 درصد بوده است. تقریباً نیمی از جایی است که آنها در ابتدای سال معامله می کردند، که باعث می شود در سه ماهه اول سال 2022 به طور مداوم عملکرد بدی داشته باشد.

بیت کوین برای نجات

از آنجایی که سرمایه‌های کوچک دیگر نمی‌توانند سودهای عظیمی را که سرمایه‌گذاران را به سمت خود می‌کشیده برگردانند، جایگزین‌ها اکنون سکه‌های با سقف بزرگ‌تری هستند که در بازار حفظ شده‌اند. قابل توجه ترین آنها ارز دیجیتال پیشگام بیت کوین بوده است که یکی از بهترین عملکردها در بین همه شاخص ها بوده است.

مطالب مرتبط | Altcoin Aversion: چرا تسلط بیت کوین و استیبل کوین در حال افزایش است؟

بیت کوین، اگرچه ضررهای خود را نیز بازمی گرداند، اما به خوبی حفظ شده است. این شاخص با کاهش 20 درصدی از ابتدای سال تاکنون، یکی از بهترین شاخص ها است. تنها پس از پشت سر گذاشتن توکن های مبادله ای، بسته را با ضرر تنها 14 درصد نسبت به جایی که در ابتدای سال معامله می کرد، رهبری کرد.

نمودار قیمت بیت کوین از TradingView.com

BTC maintains support level | Source: BTCUSD on TradingView.com

برای مقایسه، توکن‌های دی‌فای تقریباً به همان بدی شاخص سرمایه‌گذاری کوچک عمل کرده‌اند که از ابتدای سال 45 درصد کاهش یافته است. پس از آن، شاخص کل متوسط ​​با 33 درصد زیان از ابتدای سال 2022 تاکنون قرار دارد.

مطالب مرتبط | بیت کوین به 32 هزار دلار کاهش یافته است – اما نه در این ماه – همانطور که تحلیلگران می بینند که به 48 هزار دلار رسیده است

شاخص کل کل نیز با کاهش 32 درصدی تا پایان سه ماهه اول، از نزدیک از حد متوسط ​​پیروی کرده است. توکن‌های حریم خصوصی در این زمینه بهتر عمل کرده‌اند، زیرا خود نیز کاهش 31 درصدی را تجربه کرده‌اند.

این ضررها در همه شاخص‌های دیگر باعث شده است که سرمایه‌گذاران به سمت بیت کوین برگردند. به این ترتیب، آنها می توانند در حالی که منتظر بهبود بازار هستند، زیان خود را کاهش دهند.

Featured image from Forbes, charts from Arcane Research and TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر