کلاهبرداران کریپتو

    • مجرمان از دیپ فیک و کلاهبرداری برای فریب سرمایه گذاران استفاده می کنند.
    • کلاهبرداران در سال 2021، 29 میلیون دلار بیت کوین از سرمایه گذاران خیرخواه ارزهای دیجیتال گرفتند.
    • نورتون متوجه شد که کلاهبرداری های ارز دیجیتال در استرالیا در حال افزایش است، نورتون بیش از 38 میلیون حمله را مسدود کرد.

دیپ‌فیک‌ها، کلاهبرداری‌های عاشقانه و کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال برخی از تاکتیک‌های هک مورد استفاده مجرمان در سراسر جهان هستند. در سه ماهه اول سال 2022، شرکت خدمات امنیت سایبری جهانی NortonLifeLock گزارش داد که بیش از 18 میلیون حمله در هند و بیش از 195794 حمله روزانه را متوقف کرده است.

نورتون یک شرکت امنیت سایبری مصرف کننده است که راه حل های حفاظتی دارد و در صنعت خود پیشرو است.

به گفته این شرکت، حدود 60000 مورد تلاش برای فیشینگ و 32000 مورد کلاهبرداری با پشتیبانی فنی بوده است، در حالی که کلاهبرداران اکنون برای دسترسی به اطلاعات مالی یا شخصی از طرح‌های دیپ‌فیک و کریپتو استفاده می‌کنند.

بر اساس گفته های خود، دیپ فیک، کلاهبرداری عاشقانه، و کلاهبرداری ارز دیجیتال، سه روش متنوعی هستند که سارقان برای ارتکاب کلاهبرداری آنلاین از آنها استفاده می کنند. NortonLifeLock. مدعی شد که بازیگران بد از دیپ فیک برای کلاهبرداری از مشتریان و انتشار اطلاعات نادرست استفاده می کنند.

علاوه بر این، تیم آزمایشگاه نورتون دیپ‌فیک‌هایی را دیده‌اند که برای ساختن پروفایل‌های جعلی در رسانه‌های اجتماعی، سوخت‌رسانی به کلاهبرداری‌های خیریه و دیگر ترفندهای متقلبانه، و توزیع اطلاعات نادرست در مورد بحران جاری در اوکراین استفاده می‌شوند.

طبق گفته آزمایشگاه‌های نورتون، کلاهبرداران در سال 2021، 29 میلیون دلار بیت‌کوین از سرمایه‌گذاران نیکوکار کریپتو گرفتند و انتظار می‌رود این رقم در سال 2022 افزایش یابد، زیرا ارزش بازار ارز دیجیتال افزایش می‌یابد و کلاهبرداران از رویدادهای جهانی مانند بحران انسانی در اوکراین برای سرقت کمک‌های مالی استفاده می‌کنند. سرمایه گذاران نیکوکار کریپتو

در NortonLifeLock وبلاگ ذکر شده،

با ترکیب تاکتیک‌ها توسط مجرمان سایبری، تهدیدات جدید ظاهر می‌شوند. با ارائه اطلاعات نادرست واقع بینانه از طریق دیپ فیک در یک کلاهبرداری فیشینگ که پرداخت ها را با ارزهای ارز دیجیتال شده جمع آوری می کند، مصرف کننده می تواند به هیچ وجه رجوع چندانی نداشته باشد.

کلاهبرداری عاشقانه سومین کانالی است که کسانی را که مشتاق عشق و ارتباط هستند شکار می کند. کلاهبرداران از هویت های آنلاین ساختگی استفاده می کنند تا قربانیان احتمالی را با دقت انتخاب کنند و اغلب از زنان بیوه یا مطلقه حمایت می کنند.

زمانی که کلاهبرداران قربانی پیدا کردند، زمانی را صرف پرورش ظاهر یک رابطه عاشقانه می کنند تا اعتماد قربانی را به دست آورند و از آنها دستکاری و دزدی کنند.

کلاهبرداران عاشقانه کلاهبرداران بسیار آموزش دیده هستند. آنها دقیقا می دانند که چه چیزی باید بگویند تا قربانی احساس مهم بودن و دوست داشتن کند. در نتیجه، این کلاهبرداران می توانند برای چشمان آموزش دیده بسیار قابل باور و قانع کننده باشند.

در اخبار دیگر، نورتون متوجه شد که کلاهبرداری های ارز دیجیتال در استرالیا در حال افزایش است. به گفته این تجارت، بیش از 38 میلیون حمله را در استرالیا بین ژانویه تا مارس سال جاری مسدود کرده است، که معادل حدود 404000 تهدید در هر روز است.

بر اساس مطالعه Consumer Safety Pulse، این شامل 480000 تلاش فیشینگ و 60000 کلاهبرداری در پشتیبانی فنی می شود. به طور مشابه، این سازمان ادعا می کند که ماهیت مبهم تراکنش های ارزهای دیجیتال منجر به افزایش مهاجمان سایبری شده است که سرمایه گذاران تشنه سود، به ویژه سرمایه گذاران تازه وارد در این صنعت را فریب می دهند.

دارن شو، رئیس فناوری NortonLifeLock اظهار داشت: «ما اینجا هستیم تا به مصرف‌کنندگان کمک کنیم تا در دنیای دیجیتالی در حال تغییر حرکت کنند، جایی که شما همیشه نمی‌توانید آنچه را که می‌بینید باور کنید.»

به گفته این شرکت، زمانی که کلاهبرداران رویکردها را با هم ترکیب می کنند، خطرات جدیدی ایجاد می شود. اگر فریب واقع بینانه توسط دیپ فیک ها در یک کلاهبرداری فیشینگ که پرداخت به بیت کوین را جمع آوری می کرد، ارائه شود، مصرف کنندگان چاره ای نخواهند داشت.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر