بیت کوین در مسیر صعودی اخیر خود با موانعی روبرو شده است. پس از اینکه دارایی دیجیتال با موفقیت به بالای 47000 دلار رسید، متعاقباً توسط خرس‌ها شکست خورد. این نتیجه یک نقطه مقاومت مهم بود که شکست بیت کوین در آن زمان غیرممکن بود. حتی در حال حاضر نیز به مبارزه با این نقطه ادامه می دهد و به قلمرو 44000 دلاری کاهش یافته است. این نقطه همان سطحی است که ارز دیجیتال یک بار دیگر روند صعودی را ثبت می کند.

بیت کوین نمی تواند مقاومت را بشکند

ایجاد یک روند صعودی بیت کوین گاهی اوقات می تواند کار دشواری باشد. این به دلیل این واقعیت است که با افزایش قیمت، شکست مقاومتی که توسط خرس‌ها در سطوح مختلف ایجاد می‌شود، به طور فزاینده‌ای سخت می‌شود. این مورد در سطح 47500 دلار بود که بیت کوین با مقاومت قابل توجهی روبرو شد. شکست در رسیدن به بالاتر از این سطح باعث شده بود که دارایی دیجیتال به سمت پایین برگشته و در نهایت به 40000 دلار برسد.

مطالب مرتبط | TA: بیت کوین نزدیک به 47 هزار دلار بالا می رود، چرا گاوها باید از 45 هزار دلار دفاع کنند

این نکته برای شکست بیت کوین مناسب است، زیرا مقاومت اصلی بین دارایی و قیمت ارزنده 50000 دلار است. ممکن است بالاترین رکورد قبلی نباشد، اما رسیدن به 50000 دلار مطمئناً ارز دیجیتال را در مسیری برای تنظیم ATH دیگر قرار می دهد.

47500 دلار یک سطح فنی مهم برای بیت کوین است که به این معنی است که شکست در حفظ موقعیت بالاتر از این امر وحشیانه است، همانطور که روند نزولی اخیر نشان می دهد. پس از رسیدن به سطح 45000 دلار، که در آن حدس می‌رفت گاوها مقاومت قابل توجهی داشته‌اند. با این حال، با سقوط بیت کوین به زیر این نقطه، بدیهی است که پشتیبانی ایجاد شده در این سطح نمی تواند با سطح 36000 تا 38000 دلار رقابت کند.

BTC on a downward correction | Source: BTCUSD on TradingView.com

اگور ولوتکوویچ، مدیر اجرایی راه حل های زنجیره ای در EVODeFi خاطرنشان می کند که این چیزی بیش از یک اصلاح نیست، هرچند پس از یک روند صعودی فوق العاده. ولوتکوویچ گفت: «بیت‌کوین امروز در حال پیشروی یک اصلاح عمومی در بازار است، زیرا سطح حمایت 45000 دلاری را پس از صعود به 47106 دلار دوباره آزمایش کرد. “اصلاح یک تنفس موقتی است که سرمایه گذاران بیت کوین پس از دوره های رشد مداوم و انعطاف پذیری در سراسر جهان نشان می دهند.”

حرکت به سمت چیزهای بهتر

در دراز مدت، بیت کوین همچنان بهتر به نظر می رسد. دارایی دیجیتالی که از میانگین متحرک 50 روزه خود عبور کرده بود، توانسته بود روند صعودی تری را در کوتاه مدت ایجاد کند. این را در درازمدت در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط | خرده فروشی بیت کوین به دومین نرخ خرید در تاریخ رسید. خوب یا بد؟

همچنین حمایت جدیدی در اطراف میانگین متحرک 200 روزه خود ایجاد کرده است که همیشه نشانه ای از اتفاقات خوب در گذشته بوده است. و با افزایش شتاب در ماه گذشته و افزایش خرید در سطح نهادی و خرده فروشی، استدلال قوی تری برای سودآوری بلندمدت دارایی دیجیتال وجود دارد.

با شتاب خرید مستمری که توسط ورودی‌ها به محصولات اصلی مبتنی بر BTC مانند ETF‌های بیت‌کوین کانادا مشاهده می‌شود، احتمال اینکه رشد چشمگیر بیت‌کوین در آینده نزدیک مجدداً معرفی شود، زیاد است و اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است شاهد آزمایش مجدد قیمت‌ها باشیم. 48000 دلار معیار قبل از اواسط ماه،” Egor Volotkovich نتیجه گیری کرد.

Featured image from MARCA, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر