بازار ارزهای دیجیتال یک آخر هفته را پشت سر گذاشته است. در ادامه بیت‌کوین آمده است که جایگاه خود را بالاتر از سطح 40000 دلار در هفته گذشته نشان می‌دهد، اگرچه این دارایی دیجیتال عملکرد خوبی داشته است که بالاتر از سطح پشتیبانی 36000 دلار قرار دارد. با این حال، به نظر می رسد که پایان این روند نزولی ممکن است با توجه به برخی اقدامات نمودار اخیر در بازار سهام نزدیک نباشد. اگر این پیش بینی محقق شود، ممکن است بازار به زودی شاهد کاهش ارزش بیشتری از ارزش بازار خود باشد.

تصادف مانند دات کام؟

پیتر برانت اخیرا نمودار نگران کننده ای را منتشر کرده است که شباهت های وحشتناکی را با تصادف نقطه ای در اوایل دهه 2000 نشان می دهد. برانت به دلیل پیش‌بینی سقوط بازار کریپتو در سال 2018 شهرت دارد و یک چارتیست معتبر در این فضا است. با اثبات اینکه نمودارهای او را می‌داند، پیش‌بینی‌های او در بین سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال بسیار محبوب شده‌اند.

مطالب مرتبط | TA: بیت کوین زیر 39 هزار دلار ادغام می شود: چه چیزی می تواند باعث کاهش دیگر شود

به همین دلیل است که Brandt نموداری از Nasdaq 100 را که دقیقاً قبل از سقوط به نظر می رسد مانند نمودار نقطه کام است، سرمایه گذاران را نگران کرده است. اساساً، اگر معلوم شود که این مانند آنچه در سال 2001 اتفاق افتاد، ممکن است بازار شاهد باشد که بسیاری از سهام ارزش خود را به سرعت از دست می دهند.

BTC recovers above $38,000 | Source: BTCUSD on TradingView.com

اکنون، مهم است که توجه داشته باشیم که نزدک در نقطه ای بسیار بالاتر از اوایل دهه 2000 معامله می شود. با این حال، به نظر می رسد که حرکات اخیر بازار دقیقاً منعکس کننده حرکات ثبت شده قبل از سقوط است. برندت این دژاوو را با فلش هایی که به الگوهای مشابه بازار در هر دو مقطع زمانی اشاره می کند، نامیده است.

چگونه این بر کریپتو تأثیر می گذارد

همانطور که بازار کریپتو بزرگتر شده است، همبستگی با بازار سهام در چند ماه گذشته به شدت افزایش یافته است. این حرکت بازار سهام را به بازار کریپتو مرتبط کرده است. معنی این موضوع این است که وقتی بازار سهام بالا می رود، بازار کریپتو نیز بالا می رود و بالعکس.

بنابراین، یک سقوط قدر نقطه ای در بازار سهام می تواند پیامدهای بدی برای بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. اگر سهام‌ها بخش قابل‌توجهی از ارزش خود را در مدت کوتاهی از دست بدهند، احتمالاً بازار ارزهای دیجیتال دنبال می‌شود که منجر به سقوط گسترده در ارزهای دیجیتال بزرگ و کوچک می‌شود.

مطالب مرتبط | بیت کوین در تلاش است تا 40 هزار دلار را حفظ کند در حالی که ارز دیجیتال سهام ایالات متحده را ردیابی می کند

این با پیش بینی برندت برای دارایی دیجیتال پیشرو در بازار ارزهای دیجیتال فاصله زیادی ندارد. بیت کوین که همچنان با مخالفت در مرز 40000 دلار مواجه است ممکن است تا 28000 دلار کاهش یابد. با توجه به برانت او افزود که این تکمیل یک کانال خرس است.

صرف نظر از اینکه انفجاری شبیه به دات کام قریب الوقوع است یا خیر، شاخص های بازار کریپتو در حال حاضر مطلوب نیستند. با کاهش تقریبا 50 درصدی بازار نسبت به بالاترین حد خود، ممکن است روند نزولی بیشتری وجود داشته باشد زیرا تمایل سرمایه گذاران همچنان به سمت منفی تغییر می کند.

Featured image from CNBC, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر