این قانونگذار ایالات متحده ادعا کرد که ارزش استیبل کوین‌ها به شدت کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران کوچک عمدتاً تأثیرات یک رکود بالقوه را احساس می‌کنند.

الیزابت وارن، سناتور ماساچوست، از انتقاد خود از امور مالی غیرمتمرکز خودداری نکرد و در مورد اینکه چگونه استفاده از استیبل کوین ها روی سرمایه گذار عادی تأثیر می گذارد، ابراز نگرانی کرد.
در یک جلسه سه با stablecoins بحث کمیته بانکداری مجلس سنا، وارن 
سوال استاد هیلاری J. آلن از کالج واشنگتن دانشگاه آمریکایی قانون که آیا اجرا در stablecoins طور بالقوه می تواند نظام مالی ایالات متحده به خطر اندازد. 
اگرچه آلن گفت که بازخرید «انبوه» استیبل‌کوین‌ها از افرادی که اعتمادشان به توکن‌ها را از دست داده‌اند بعید است در حال حاضر «پیامدهای سیستمی» برای بازارهای سنتی داشته باشد، سیستم DeFi احتمالاً تأثیرات آن را احساس می‌کند.
وارن پاسخ داد که از آنجایی که استیبل کوین‌ها «خون حیات اکوسیستم دی‌فای» را در خارج از بازارهای تنظیم‌شده فراهم می‌کنند، او معتقد است که ارزش آن‌ها «دقیقاً زمانی که مردم بیشتر به ثبات نیاز دارند» با تأثیری که بر امور مالی سنتی تأثیر می‌گذارد، کاهش می‌یابد.
وارن گفت: «دیفای خطرناک‌ترین بخش دنیای ارزهای دیجیتال است. 
«این جایی است که مقررات عملاً وجود ندارد، و – جای تعجب نیست – جایی است که کلاهبرداران، کلاهبرداران و کلاهبرداران در میان سرمایه‌گذاران پاره وقت و معامله‌گران ارزهای دیجیتال برای اولین بار ترکیب می‌شوند. 
در DeFi، کسی حتی نمی تواند تشخیص دهد که آیا با یک تروریست سروکار دارد یا خیر.
آلن اضافه کرد که تهدید احتمالی وارن ممکن است در آینده DeFi بدون رسیدگی به ادعای او در مورد تراکنش های غیرقانونی باشد:
فکر نمی‌کنم DeFi بدون استیبل کوین رشد کند. 
من فکر می کنم آن را به مبارزه. 
در حال حاضر، فکر می‌کنم DeFi تا حدی محدود شده است که بر ثبات مالی تأثیری نخواهد گذاشت، اما اگر رشد کند، فکر می‌کنم یک تهدید واقعی وجود دارد، به‌ویژه اگر با سیستم مالی سنتی ما در هم تنیده شود.»
بحث در میان قانونگذاران آمریکایی حاضر در جلسه، با نام 
استیبل کوین ها: چگونه کار می کنند، چگونه استفاده می شوند و چه خطراتی دارند؟ رئیس کمیته، شرود براون، 
از شرکت‌های ارزهای دیجیتال 
درخواست می‌کند اطلاعات مربوط به حفاظت از مصرف‌کننده و سرمایه‌گذار در استیبل کوین‌ها را منتشر کنند. 
پروفسور آلن در کنار الکسیس گلدشتاین، مدیر سیاست مالی در بازار باز، جی ماساری، شریک دیویس پولک و واردول، و دانته دیسپارت، مدیر ارشد استراتژی و رئیس سیاست جهانی در Circle، در یک شاهد حضور یافت.
مطالب مرتبط: رگولاتورها به دنبال استیبل کوین هستند، اما از چه چیزی باید شروع کنند؟
وارن قبلاً از جلسات استماع و بیانیه‌های عمومی برای ادعای اینکه ارزهای دیجیتال عمدتاً با فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط هستند، استفاده کرده است. 
سناتور ماساچوست 
در جلسه ای در ژوئن در 
مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی گفت: «دنیای کریپتو در حال حاضر هیچ حمایتی از مصرف کننده ندارد» و از بسیاری از توکن ها به عنوان سرمایه گذاری «جعلی» یاد کرد. 
او همچنین 
از کارمزد بالای تراکنش های شبکه اتریوم در دوره های نوسان قیمت 
انتقاد کرده است .
این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد

منبع