pwc

    • PwC در گزارش اخیر خود نشان می دهد که سه چهارم بانک های مرکزی در نظر دارند یا قبلاً یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) راه اندازی کرده اند.
    • دومین گزارش سالانه شاخص جهانی CBDC، سطح بلوغ هر بانک مرکزی را هنگام توسعه ارز دیجیتال خود اندازه گیری می کند.
    • تحقیقات، آزمایش و اجرای CBDC در سال 2022 تشدید خواهد شد.

PwC در گزارش اخیر خود نشان می دهد که سه چهارم بانک های مرکزی در حال بررسی هستند یا قبلاً اقدام به راه اندازی کرده اند ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC).

دومین گزارش سالانه شاخص جهانی CBDC که روز دوشنبه منتشر شد، سطح بلوغ هر بانک مرکزی را هنگام توسعه ارز دیجیتال خود اندازه‌گیری می‌کند. مروری بر سکه های پایدار نیز برای اولین بار در این گزارش گنجانده شد.

هایدن جونز، متخصص بلاک چین و کریپتو از PwC، در این گزارش اظهار داشت که «بیش از ۸۰ درصد بانک‌های مرکزی در حال بررسی راه‌اندازی یک CBDC هستند یا قبلاً این کار را انجام داده‌اند».

این گزارش همچنین CBDC های خرده فروشی را که CBDC هایی هستند که می توانند برای عموم استفاده کنند و CBDC های عمده فروشی که می توانند توسط موسسات مالی استفاده شوند را از بین صد مورد رتبه بندی کرد. این گزارش نشان داد که CBDC های خرده فروشی در مقایسه با CBDC های عمده فروشی سطح بلوغ بسیار بیشتری دارند.

“eNaira” نیجریه امتیاز 95 را به دست آورد که آن را در هر دو دسته خرده فروشی و عمده فروشی پیشرفته ترین می کند.

با توجه به طبقه بندی خرده فروشی، باهاما متمایز بود زیرا آنها اولین کشوری هستند که CBDC – Sand Dollar را راه اندازی کرده اند. انتظار می رود Jam-Dex در جامائیکا امسال راه اندازی شود و تایلند در حال توسعه و آزمایش CBDC خود است.

تایلند و هنگ کنگ با پروژه مشترک mBridge خود که بر پرداخت های فرامرزی متمرکز است در صدر رده عمده فروشی قرار گرفتند. سنگاپور و فرانسه نیز به دلیل اکتشاف و توسعه پروژه‌های CBDC، امتیازات بالایی در این بخش دریافت کردند.

به گفته جونز “تحقیق، آزمایش و اجرای CBDC در سال 2022 تشدید خواهد شد”.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر