سولانا در چند سال گذشته در حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن غیرقابل تعویض (NFT) نامی برای خود دست و پا کرده است. رشد آن باعث شده است که به یکی از بزرگ‌ترین رقبای شبکه پیشرو قرارداد هوشمند اتریوم تبدیل شود، زیرا گزینه‌های تراکنش سریع‌تر و ارزان‌تری را ارائه می‌دهد. با توجه به این موضوع، تعداد تراکنش‌های آن به سرعت چند برابر شد و اکنون، این ارز دیجیتال به نقطه عطف مهم دیگری نزدیک شده است.

تقریبا 100 میلیارد تراکنش

سولانا با تنها دو سال فعالیت خود، به سرعت در میان سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به شهرت رسید. با میانگین 3000 تراکنش در ثانیه (TPS)، کل تعداد تراکنش در بلاک چین سولانا مانند دونده استروئیدها است.

در حال حاضر، تعداد کل تراکنش ها در شبکه از 97.1 میلیارد فراتر رفته است. این شمارش تا روز جمعه که این گزارش نوشته شد بود. با توجه به اینکه این رقم در روز پنجشنبه حدود 96 میلیارد بود، تعداد تراکنش های سولانا در حدود 1 میلیارد در روز رشد می کند. این نرخ باعث می شود که شبکه قبل از پایان آخر هفته به مرز 100 میلیارد برسد.

برای در نظر گرفتن این موضوع، تعداد تراکنش های روزانه فعلی در شبکه اتریوم کمی بیش از 1 میلیون در 13 TPS است. طبق گزارش‌ها، ارتقاء به اثبات سهام ETH به اتریوم اجازه می‌دهد تا 100000 TPS را پردازش کند، اما در حال حاضر، از نظر سرعت و ظرفیت از رقبایی مانند Solana عقب‌تر است.

سولانا به دنبال رشد بیشتر است

در روز گذشته، دارایی‌های دیجیتال در سراسر بازار ارزهای دیجیتال، دستاوردهای چشمگیری داشته است. سولانا در این مدت 24 ساعته بیش از 7 درصد رشد داشته است تا قیمت آن را به بالای 35 دلار برساند، اما حتی این نقطه نیز برای ارز دیجیتال بالاترین رقم به نظر نمی رسد.

از آنجایی که SOL در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه خود قرار دارد، فشار فروش در کوتاه مدت شروع به کاهش کرده است و به دارایی دیجیتال اتاق می دهد تا پشتیبانی را در 35 دلار ایجاد کند و سطح 40 دلار را از این نقطه هدف قرار دهد.

SOL breaks above $35 | Source: SOLUSD on TradingView.com

رشد سولانا در جنبه‌های دیگر به غیر از تعداد تراکنش‌های آن، برای تقویت قیمت آن نیز کار می‌کند. مهمتر از همه، رشد تجارت NFT در بلاک چین است. Magic Eden، بازار پیشرو NFT در Solana، به سرعت در حال رسیدن به OpenSea است.

در 7 روز گذشته، OpenSea در مجموع 149,488 معامله‌گر منحصربه‌فرد را به خود اختصاص داد، در حالی که Magic Eden شاهد 101,349 معامله‌گر منحصربه‌فرد بود. محبوبیت مجموعه هایی مانند Okay Bears، DeGods، و اکنون Yoots نیز به افزایش محبوبیت بلاک چین و آوردن تقاضای جدید به بازار کمک کرده است.

این تقاضا برای دارایی دیجیتال برای فعالیت های تجاری، بزرگترین محرک بهبود آن بوده است. اگر حرکت ادامه یابد، SOL احتمالاً 40 دلار را قبل از پایان آخر هفته آزمایش خواهد کرد.

Featured image from CNBCTV18, chart from TradingView.com

دنبال کردن بهترین Owie در توییتر برای بینش های بازار، به روز رسانی ها، و گاه به گاه توییت های خنده دار…

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر